Skip to main content

Guild Wars 2 prawdopodobnie nie doczeka się tradycyjnego dodatku

Deweloperzy chcą skupić się na rozwijaniu idei Żyjącego Świata.

Guild Wars 2, wbrew oczekiwaniom wielu graczy, może nie doczekać się dużego dodatku - poinformował przedstawiciel Arena Net.

Pierwsza odsłona serii została po premierze wzbogacona trzema rozszerzeniami, które wprowadzały do gry nowe m.in. nowe kontynenty, klasy i kilkunastogodzinne linie fabularne.

Factions, jeden z samodzielnych dodatków do Guild Wars, zabrał graczy na nowy, odległy kontynent

- Obecnie nie bierzemy pod uwagę dodatków - powiedział Mike Zadorojny w rozmowie z dziennikarzem serwisu Eurogamer. - To pomysł, który jest gdzieś w tle, ale nie skupiamy się na nim. Chcemy poświęcić się rozwijaniu idei Żyjącego Świata, ponieważ dzięki niej możemy zrobić to, co zrobiłyby dodatki, ale o wiele bardziej regularnie.

- Jeżeli dobrze nam pójdzie, prawdopodobnie nigdy nie będziemy potrzebowali dodatku, bo świat będzie się stale rozwijał - odpowiedział twórca na pytanie o premierę ewentualnego rozszerzenia.

Żyjący Świat to inicjatywa częstych aktualizacji rozwijających historię i wprowadzających do Guild Wars 2 nowe elementy - instancje, zadania, przedmioty, dynamiczne wydarzenia. Nowości pojawiają się w grze średnio dwa razy w miesiącu.

Zadorojny zdradził, że nad Żyjącym Światem pracują cztery oddzielne grupy deweloperów, z których każda pracuje prawie pół roku nad zawartością wystarczającą na trzydzieści dni.

- Taki system pozwala, by świat cały czas ewoluował, zmieniał się. To trochę jak w serialach, kiedy czekasz tydzień na coś ekscytującego, bo wiesz, że coś się zdarzy - zaznaczył przedstawiciel Arena Net.

Twórca podkreślił także, że część studia pracująca nad Żyjącym Światem to tylko mały fragment całego zespołu. Reszta pracowników zajmuje się innymi istotnymi elementami, takimi jak choćby narzędzie szukania drużyny.

Nowa zawartość ma zostać wprowadzona do produkcji w przyszłym tygodniu, jako część aktualizacji The Bazaar of the Four Winds.

Guild Wars 2, MMO wydawane przez NC Soft, zadebiutowało w sierpniu 2012 roku. Dane ze stycznia wskazują, że sprzedane zostały ponad 3 miliony egzemplarzy produkcji. Gra dostępna jest na PC, rozgrywka nie wymaga opłacania abonamentu.

Guild Wars 2 - TrailerZobacz na YouTube

Zobacz także