Infinity Ward tłumaczy, dlaczego Call of Duty: Ghosts działa w 720p na Xbox One
„Nie ma jednej przyczyny.”
Kilka dni temu Internet obiegła wiadomość, że Call of Duty: Ghosts działa w 720p na Xbox One, a rozdzielczość ta jest automatycznie przeskalowywana do 1080p - natywnego rozmiaru obrazu w przypadku PlayStation 4.
Infinity Ward w rozmowie z Eurogamerem stara się wyjaśnić, dlaczego konsola Microsoftu wyświetla mniejszą rozdzielczość. Jak mówi producent gry - Mark Rubin, nie można wskazać jednej przyczyny.
- Nie wiem czy mogę wskazać jedną rzecz - wyjaśnił. Nie mogę na przykład powiedzieć, że „czat głosowy na Xboksie zajmuje zbyt wiele zasobów, przez co nie możemy pozwolić sobie na natywne 1080p”. Nie ma jednej i ostatecznej przyczyny. To ogólna sytuacja.
Rubin zauważył, że produkcja na nowe konsole była trudna także w przypadku PlayStation 4. Problemy sprawiają systemy operacyjne, wykorzystujące sporo zasobów, oraz zarządzenie pamięcią i dostępnymi wątkami procesora.
- Wszystkie te elementy mogą zmieniać się w locie. A my staramy się stworzyć taki sam system na obie konsole: Sony i Xboksa. To gigantyczny horror dla inżynierów.
Deweloper nie wyklucza, że w przyszłości uda się uzyskać natywne 1080p także na Xbox One.
- To wielce prawdopodobne. Widziałem grę działającą w 1080p, ale nie mogliśmy uzyskać wymaganej przez nas liczby klatek na sekundę.
- Nie chodziło też o brak starań czy czasu. Mieliśmy teoretyczne konfiguracje od dłuższego czasu, a te nie zmieniają się w dramatyczny sposób. Chodziło o alokację zasobów, która różni się na obu konsolach. Ta splątana sieć zależności, czy w procesorze czy w GPU - optymalizacja w tym przypadku może teoretycznie trwać w nieskończoność.
- Oczywiste porównanie: spójrzmy na Call of Duty 2 i CoD 4. To wielki skok jakościowy pod względem grafiki i to tylko dlatego, że zajmuje to sporo czasu.
- Pierwsza premiera, nowa konsola - to zawsze trudne. Tak to już jest. Dla osób martwiących się przewagą jednej platformy nad drugą: gra dopiero się zaczyna.
Call of Duty: Ghosts debiutuje jutro na PC i konsolach obecnej generacji. Za kilka tygodni premiera na PS4 i Xbox One.