Pierwsze recenzje Killzone: Shadow Fall, Knack i Resogun
Oceny gier na PlayStation 4. Plus fragmenty rozgrywki.
W związku ze zbliżającą się premierą PlayStation 4 w Ameryce Północnej, zachodnie media opublikowały pierwsze recenzje trzech ekskluzywnych gier na PlayStation 4 - Killzone: Shadow Fall, Knack i Resogun.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Eurogamera krytycznie ocenili przede wszystkim Knack. Kolorowa platformówka nawiązuje do klasycznych przedstawicieli gatunku, ale w niebyt umiejętny sposób.
„Może chodzi o czas, a może o Marka Cerny'ego, który jest chyba raczej programistą i architektem niż dyrektorem kreatywnym. Bez względu na przyczynę, Knack nie jest grą, którą chcemy zabrać ze sobą do domu razem z PlayStation 4. Jestem wielkim zwolennikiem tytułów, które przenoszą graczy w czasy kreatywnej oryginalności, ale Knack po prostu takie nie jest.”
„Knack nie jest też prezentacją możliwości technicznych konsoli. Oprawa graficzna jest nijaka, a zastosowane technologie istnieją na rynku już od lat.”
Killzone: Shadow Fall od Guerrilla Games oceniono jako kolejną, standardową odsłonę serii, bez cech wyróżniających i własnej „osobowości”.
„To frustrujące, że Shadow Fall nie udało się określić własnej tożsamości, choć twórcy byli już tak blisko swoich pierwszych planów i zamierzeń. Otrzymujemy obiecującą strzelankę z elementami taktyki, umieszczoną w cynicznym świecie science-fiction, a całość jest następnie ograniczona mało odkrywczymi misjami i pustym spektaklem.”
„Brak przekonania, co do własnej wizji, wyraźnie kontrastuje z ujarzmieniem mocy nowej konsoli, z czym Guerrilla poradziło sobie bardzo dobrze. To tytuł, który posiadacze PlayStation 4 mogą pokazać znajomym, ale nikt nie będzie o nim pamiętał podczas premiery PS5.”
Na najlepszą ocenę w oczach brytyjskiego Eurogamera zasłużyła niezależna strzelanka Resogun, działająca w płynnych 60 klatkach na sekundę i 1080p. Wcielamy się w pilota statku kosmicznego, poruszającego się po obrzeżach cylindrycznej sfery, otaczającej reaktor. Dodatkowe power-upy i osłony zdobywamy uwalniając ludzi, otoczonych przez hordy obcych.
„Kilka podstawowych statków i niewiele więcej poziomów powodują, że Resogun można opisać jako grę krótką, ale intensywną. W rzeczywistości mamy jednak do czynienia tylko z samouczkiem, a prawdziwa kampania rozpoczyna się po włączeniu trudniejszego poziomu trudności, zmieniając się z niezdarnej strzelanki i nabijania punktów do walki o przetrwanie i popisowych manewrów.”
Wybrane oceny Knack
- Eurogamer.net - 4/10
- IGN.com - 5.9/10
- Gamespot.com - 4/10
- Polygon - 6/10
- Kotaku - Tak
- Joystiq - 1.5/5
- Destructoid - 7/10
- Game Informer - 8.25/10
Wybrane oceny Killzone: Shadow Fall
- Eurogamer.net - 7/10
- IGN.com - 8/10
- Gamespot.com - 7/10
- Polygon - 5/10
- Kotaku - Nie
- Joystiq - 3.5/5
- Destructoid - 9/10
Wybrane oceny Resogun
- Eurogamer.net - 8/10
- IGN.com - 9/10
- Gamespot.com - 8/10
- Polygon - 8.5/10
- Joystiq - 4/5
- Destructoid - 9.5/10
Premiera PlayStation 4 w Europie, w tym także w Polsce, 29 listopada. Poniżej zrealizowane przez naszych kolegów z brytyjskiej redakcji gameplaye z trzech tytułów startowych.