Dyrektor kreatywny Uncharted 4: osiągnięcie 60 FPS będzie „bardzo trudne”
Druckmann o planach Naughty Dog.
Studio Naughty Dog słynie z umiejętności wykorzystywania wszystkich możliwości konsol PlayStation w swoich grach. Teraz twórcy celują w rozdzielczość 1080p i 60 klatek na sekundę w Uncharted 4, ale jak sami przyznają, zwłaszcza ten drugi parametr będzie trudny do osiągnięcia.
Magazyn Game Informer zapytał dyrektora kreatywnego Neila Druckmanna o poziom trudności takiego przedsięwzięcia, na co deweloper odparł, że będzie to „cholernie trudne”, przy czym użył słowa znacznie mocniejszego niż „cholernie”.
- Ale tak samo jest w przypadku każdej gry - dodał. - Trudno było już przy The Last of Us: Remastered, choć gra była już ukończona i wiedzieliśmy dokładnie, jaki chcemy osiągnąć rezultat końcowy.
- Teraz staramy się podnieść poprzeczkę w kwestii grafiki jeszcze wyżej i zrobić realistyczne przerywniki w czasie rzeczywistym - mówił Druckmann o Uncharted 4.
Dyrektor kreatywny przyznał, że sam nie wie, czy poziom 60 FPS jest możliwy do osiągnięcia.
- Naszym celem jest zadbanie o jak najlepsze wrażenia z rozgrywki i obecnie staramy się przesunąć granicę oprawy graficznej. Następnie ocenimy, na czym stoimy. Nieustannie podejmujemy decyzje na temat tego, co wpłynie na wrażenia i wygląd gry.
Z historycznego punktu widzenia każda kolejna gra Naughty Dog wyglądała na PlayStation lepiej od poprzedniej. Druckmann przyznaje, że jego studio jest zadowolone także z nowego sprzętu.
- Jest jak masło, po prostu płynny - przyznał. - Szczerze mówiąc, to jest raczej niesamowity. Rozwiązano problemy z przeszłości. Zaskakujące, jak szybko można o nich zapomnieć.
Zobacz: Uncharted 4: Kres Złodzieja Recenzja
- Ograniczenia dostępnych zasobów są niemożliwe do wyeliminowania, ale zniknęły wszystkie inne istniejące problemy. Teraz mamy całkiem nowy zestaw.
Uncharted 4: A Thief's End ukaże się jeszcze w tym roku. Więcej o oprawie graficznej gry przeczytać można w analizie Digital Foundry.