EA reorganizuje swoje studia w USA
Powstaje EA Worldwide Studios.
Electronic Arts poinformowało o zmianie organizacji swoich oddziałów deweloperskich, tworząc EA Worldwide Studios - organ nadzorczy, opiekujący się biurami w USA.
Tutaj znajdą się połączone siły EA Mobile oraz Maxis, a także wszystkie wydziały BioWare: w Edmonton, Montrealu i Austin. Nie wspomniano za to o DICE, twórcach Battlefielda.
Warto podkreślić, że mowa o zmianie organizacyjnej, a nie o „fizycznej” przeprowadzce.
Szefem EA Worldwide Studios został Patrick Söderlund. Samantha Ryan - opiekująca się teraz wspomnianymi EA Mobile i Maxis - przejmie także kontrolę nad BioWare.
Co więcej, zespół odpowiedzialny za silnik Frostbite przeniesie się do „centralnej grupy technologicznej”, prowadzonej przez Kena Mossa.
„Gracze oczekują innowacyjnych, stabilnych i bezpiecznych wrażeń, co umożliwia mocne połączenie naszego silnika Frostbite i cyfrowej platformy” - czytamy w ogłoszeniu zmian.
Całość przypomina nieco podejście Sony, które grupuje swoje wewnętrzne studia deweloperskie w ramach SIE Worldwide Studios, prowadzonego przez Shawna Laydena i Shuhei Yoshidę.
Ogólnie takie zmiany organizacyjne nie powinny w większym stopniu przełożyć się na to, co otrzymują gracze. Dziwić może pominięcie DICE, ale możliwe, że chciano połączyć na razie firmy tylko z Ameryki Północnej, a na część „Worldwide” trzeba będzie jeszcze poczekać.
„Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, naszym obowiązkiem jest skupić się na graczach” - zapewnia dyrektor generalny, Andrew Wilson. „Ogłaszamy kolejne zmiany struktury organizacyjnej, wzmacniające nasze studia i platformę technologiczną.”