Platformowe Wonder Boy: The Dragon's Trap ukaże się 18 kwietnia
Remake klasyka z 1989 roku.
Francuska firma wydawnicza DotEmu ogłosiła, że platformowe Wonder Boy: The Dragon's Trap ukaże się w przyszłym miesiącu. Datę premiery na PS4, Xbox One i Nintendo Switch ustalono na 18 kwietnia.
„Kilka tygodni później” zadebiutuje jeszcze odsłona PC. Za wszystkie wersje odpowiada studio Lizardcube.
Oryginał wydano w 1989 roku na Sega Master System, zaś w późniejszych latach grę przeniesiono na inne platformy. Co interesujące, posiadacze „zapisów” z okresu debiutu będą mogli kontynuować zabawę także w remake'u.
Podobnie jak w pierwowzorze, wcielimy się w tytułowego chłopca, którego zły smok zamienia w jaszczurkę. Pomożemy bohaterowi w poszukiwaniach lekarstwa, które ma zdjąć klątwę.
W trakcie rozgrywki bohater uzyskuje możliwość zmiany w inne zwierzęta - mysz, jastrzębia, lwa i piranię. Każda postać charakteryzuje się unikalnymi umiejętnościami: mysz może chodzić po ścianach, jastrząb wzbija się w powietrze i tak dalej.
Gruntowną przebudowę przeszła oprawa wizualna, co można zobaczyć na udostępnionych materiałach. Twórcy podkreślają, że tła i modele postaci zostały ręcznie narysowane.
Ścieżka dźwiękowa bazuje na oryginalnej muzyce, skomponowanej przez Shinichiego Sakamoto. Znane z pierwowzoru utwory nagrano na nowo przy użyciu klasycznych instrumentów.
Gracze będą też mogli przełączać się pomiędzy oryginalną oprawą z 1989 roku oraz znacząco odświeżoną i dostosowaną do współczesnych standardów, kolorową grafiką.
Można też włączać i wyłączać poszczególne elementy, by - na przykład - grać przy nowoczesnym wyglądzie, ale z klasyczną oprawą dźwiękową i muzyką.
Remake stanowi jeden z elementów szerszego wskrzeszania zmiennokształtnego Wonder Boya. Twórca postaci - Ryuichi Nishizawa - jest zaangażowany w opisywany projekt, ale szykuje także całkiem nową produkcję i duchowego następcę serii - Monster Boy and the Cursed Kingdom.