Skip to main content

Alan Wake 2 bez trybu wydajności na Xbox Series S

Informację trzeba było „wydusić” z twórców.

Premiera Alan Wake 2 już w tym miesiącu, więc twórcy dzielą się kolejnymi szczegółami na temat produkcji, choć niektóre z nich trzeba dośc mocno drążyć u źródła. Jest tak w przypadku wydajności gry na Xbox Series S, o której deweloperzy nie mówili zbyt otwarcie.

Okazuje się, że Alan Wake 2 na Xbox Series S nie zaoferuje trybu wydajności pozwalającego na grę w 60 klatkach na sekundę. Twórcy już wcześniej podkreślali, że grę stworzono z myślą o 30 FPS, jednak zapowiedziano opcję przełączenia na tryb wyższej wydajności na PS5 i Xbox Series X. Słabszą konsolę Microsoftu pominięto, ale nie było pewności, dlaczego tak się stało.

Wiele osób założyło, że to literówka lub skrót myślowy, a Thomas Puha z Remedy Entertainment miał na myśli obie konsole Microsoftu, gdy pisał o trybie wydajności na Xbox Series X, jednak takie założenia okazały się błędne. Do informacji dotarła redakcja portalu GameInfrmer, która skontaktowała się z deweloperami, a więc wręcz zmusiła ich do ujawnienia szczegółów.

Ostatecznie twórcy przyznali, że w istocie słabsza konsola Microsoftu pozwoli na grę wyłącznie w 30 FPS. Prawdę powiedziawszy, po ostatnich problemach twórców Baldur's Gate 3 z tą maszyną czy też biorąc pod uwagę panujące wśród twórców gier zdanie na temat tańszego systemu, nie powinno dziwić, że tak imponująca wizualnie produkcja jak Alan Wake 2 nie zaoferuje wyższej wydajności na mawianym sprzęcie.

Ważne jednak, że pozostałe maszyny obecnej generacji - PS5 i Xbox Series X umożliwią grę w 60 FPS, choć należy spodziewać się pewnych kompromisów graficznych. Twórcy z Remedy Entertainment obiecali, że tryby wydajności omówią bardziej szczegółowo nieco bliżej premiery gry, ponieważ nadal dopracowują swój produkt, a sytuacja jest dynamiczna. Alan Wake 2 zadebiutuje na PC, PS5 i Xbox Series X/S już 27 października.

Zobacz także