Alan Wake Remastered - Odcinek 4 Prawda: Farma
Odkrywamy sekrety braci Andersonów.
Kolejnym celem w grze Alan Wake Remastered jest farma Andersonów. Po odnalezieniu Barry’ego, w niecodziennych okolicznościach, będziemy przebijać się w kierunku głównego domu, aby odnaleźć wskazówkę dotyczącą miejsca ukrycia Alice.
Rozpoczynamy po wypadku, na skraju urwiska. W dole znajduje się zniszczony samochód (1). Skręć lewo i idź ścieżką nad lasem. Wkrótce wyjdziesz na otwartą przestrzeń. Po prawej, w oddali, zobaczysz miejsce spotkania z naszym agentem, czyli farmę Andersonów.
Idąc dalej, dojdziesz do pierwszych zabudowań, wcześniej przechodząc pod zwalonym drzewem. Możesz iść górą, po lewej stronie, aby skorzystać z lampy (2). Kontynuuj podróż nad urwiskiem, omiń drewniane wózki, aby dostać się do kolejnych konstrukcji.
Dalszą drogę tarasuje mroczna brama. W celu jej zniszczenia, obróć słup (3) tak, aby lampa znajdowała się nad przeszkodą. Wejdź na pobliską platformę i uruchom generator (4). Za przejściem wejdź do szopy (5), aby podnieść latarkę. Teraz biegnij przez las pełen przeciwników. Po drodze miniesz kolejny generator (6), ale nie włączaj go. Przeciwnicy nie dadzą na to czasu, a nie posiadasz broni, aby ich wyeliminować.
Gdy przebiegniesz przez schodki prowadzące do latarni, będziesz bezpieczny. Wkrótce dotrzesz do pustego obozowiska namiotowego, gdzie znajdziesz trochę zapasów. Następnie, rozwal drewnianą furtkę światłem latarki. Nieco dalej miniesz bardzo jasno święcący maszynopis.
W tej części lasu napotkasz mnóstwo pułapek (7) na zwierzęta. Spokojnie omijaj przeszkody i kieruj się w stronę zniszczonego budynku (8), oświetlanego przez latarnię. Podążaj lasem dalej. Po drodze miniesz ambonę myśliwską (9), a w oddali ujrzysz niewielki domek (10), pod który podjedzie samochód.
Wejdź do środka i udaj się na piętro, aby porozmawiać z postrzelonym mężczyzną (11). Gdy rozmowa dobiegnie końca, zejdź na dół i skieruj się w lewą stronę. Tam zmierzysz się z muskularnym przeciwnikiem. Po jego wyeliminowaniu, przeskocz przez zniszczone okno i wsiądź do pojazdu. Jedź do farmy Andersonów. Po drodze możesz odwiedzić drewniany domek, aby zdobyć rakietnicę. Obok budynku stoi inny pojazd (12).
Będąc w pobliżu farmy, rozjedź czekających tutaj przeciwników. Gdy będzie bezpiecznie, podjedź do ciężarówki (13), wysiądź z auta i przejdź przez dziurę w bramie. Następnie musisz wyeliminować kolejne potwory oraz agresywną koparkę (14). Najlepiej wykorzystać do tego rakietnicę. Droga na farmę prowadzi przez dziurę (15) w płocie.
Skieruj się w prawo. Przejdziesz obok drewnianych trybun i dojdziesz do sceny koncertowej. Uruchomi się przerywnik. Czas na prawdziwą bitwę. Musisz przez dłuższy czas bronić Barry’ego na scenie przed atakami licznych wrogów. Wykorzystuj zaopatrzenie, którego jest mnóstwo na scenie. Między innymi, znajdziesz tam szperacz (16), który jest po prostu jeszcze silniejszą latarką.
Po wszystkim opuść okolicę sceny pokonując kolejną dziurę w płocie. Dojdziecie do stodoły z zatarasowanym wejściem. Musisz wspiąć się po konstrukcji po prawej stronie budowli, aby dostać się do panelu sterowania (17). Wykorzystując go, podniesiesz cysternę (18) do góry i uzyskasz dostęp do stodoły.
Udaj się na górę, po schodach, i wykorzystując kolejny przełącznik (19), zniszcz przeciwległe wrota stodoły przy pomocy łodzi. Po drugiej stronie budynku czekają wrogowie. Najpierw ich wyeliminuj, a potem rozwal światłem ciężarówkę (20). Wejdź razem z Barry’m do dużego silosu. Drugie wyjście będzie zablokowane od zewnątrz. Przełam kopniakiem drzwi prowadzące na klatkę schodową (21).
Wespnij się na samą górę silosu. Uruchom generator (22) i skorzystaj z windy (23), aby zjechać na dół, gdzie stoi zaparkowany kombajn. Wykorzystaj lukę w drzwiach (24), by wyjść z garażu. Na polu uprawnym zostaniesz zaatakowany przez wspomniany kombajn (25). Najłatwiej zniszczysz go rakietnicą. W pobliżu są też inni przeciwnicy. Jeden z nich wyłamie deski w niewielkiej szopie (26) i otworzy dalszą drogę.
Z szopki wyjdziesz po drabince na daszek. Najpierw udaj się do niewielkiego składziku (27), gdzie odnajdziesz klucze do silosu, a potem otwórz kłódkę (28), aby umożliwić wyjście swojemu partnerowi. Idźcie w stronę domu Andersonów. Po drodze przepchnijcie wspólnymi siłami dwie drewniane bramy.
Wejdź do środka i udaj się na górę, do sypialni braci. W niewielkim pomieszczeniu znajdziesz bezpiecznik (29), którym przywrócisz prąd w budynku. Następnie wróć na dół i podnieś płytę muzyczną (30), która znajduje się na stoliku w salonie. Rozpoczniesz dłuższy przerywnik.
Jesteśmy w śnie Alana i wracamy do wydarzeń z początku gry. Przejdź przez mostek i udaj się do domku na wyspie (31). Wejdź do środka i ustaw się na tarasie, aby mieć widok na pomost w dole (32). Po obejrzeniu scenki, udaj się na górę, do pokoju z maszyną do pisania. Tam zobaczysz rozmowę Alana z kobietą ubraną na czarno. Wkrótce rozpocznie się przerywnik filmowy, który kończy czwarty odcinek gry.
Następnie: Alan Wake Remastered - Odcinek 5 Pstrykacz: Bright Falls
Spis treści: Alan Wake Remastered - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Alan Wake Remastered - Odcinek 4 Prawda: Szpital psychiatryczny