Skip to main content

Amazon wchodzi do kin. Gigant zainwestuje miliard w dystrybucję filmów

Rocznie powstanie do 15 produkcji.

Amazon chce poważnie zainwestować w rynek filmów przeznaczonych do dystrybucji kinowej. Planuje wydawać miliard dolarów rocznie i w takim okresie realizować od dwunastu do piętnastu tytułów.

Gigant chce zacząć wprowadzać swoją strategię od przyszłego roku. Aktualnie poszukuje kin, z którymi wejdzie w stałą współpracę. Z czasem liczba produkowanych produkcji będzie rosła, o czym informuje serwis Bloomberg.

Informacja o planach Amazona spotkała się z uznaniem wśród właścicieli multipleksów, którzy zanotowali spadki sprzedaży biletów w ostatnich latach, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Wzrosły już nawet akcje amerykańskiej sieci Cinemark, posiadającej większość placówek w Ameryce Północnej i Południowej.

Amazon wypuścił w ostatnim czasie kulisy powstawania ich superprodukcji „Pierścienie Władzy”Zobacz na YouTube

Warto zauważyć, że Amazon nie lubi zbytnio oszczędzać, o czym świadczy chociażby budżet serialu „Pierścienie Władzy”. Za same prawa do serii zapłacono 250 milionów dolarów. Natomiast koszt produkcji pierwszego sezonu wyniósł rzekomo około 468 milionów dolarów. Do tego trzeba doliczyć ogromne środki przeznaczone na kampanie reklamowe.

Ponadto, gigant sfinalizował w tym roku przejęcie wytwórni filmowej Metro-Goldwyn-Mayer za kwotę dokładnie 8,45 miliarda dolarów. Tym samym uzyskał prawa do ponad 4 tysięcy filmów oraz 17 tysięcy odcinków różnych seriali. Co więcej, może korzystać też z takich marek jak James Bond, Rocky, czy Creed.

Zobacz także