Assassin's Creed Syndicate - Misje poboczne: Wyzwalanie dzielnic
Jak odzyskać kontrolę nad Londynem.
Na początku wątku fabularnego trafisz do dzielnicy Whitechapel. Wykonujesz tam kilka misji dla różnych postaci niezależnych - oficera policji, sierotki Klary i innych. Tego typu misje służą wyzwalaniu dzielnic spod okupacji gangu Nędzników i templariuszy.
Zadania te są oznaczone czerwonymi ikonami. Gdy wykonasz dowolne, mała część dzielnicy przechodzi pod twoją kontrolę. Poniżej znajdziesz opisy każdego typu misji wyzwalania dzielnic razem z niezbędnymi wskazówkami.
Niezależnie od lokacji, misje jednego rodzaju zawsze wyglądają niemal identycznie. Różnią się ewentualnie liczbą przeciwników i losowo dobieranymi celami pobocznymi.
Wyzwalanie dzielnic: Łowy na templariuszy
To chyba najprostszy w założeniach rodzaj misji wyzwalania dzielnic. Otóż, celem jest tutaj zabójstwo templariusza. Czasem trafiamy na wyjątkową misję, gdzie zamiast jednej osoby należy wyeliminować dwie. Misje te oznaczone są ikoną krzyża na czerwonym tle.
Podchodząc do obszaru misji - oznaczonego zawsze na czerwono - włącz wzrok orła. W ten sposób zlokalizujesz cel, który podświetli się na żółto.
Łowy na templariuszy to dobre zadania dla Evie, szczególnie po ulepszeniu zdolności związanych z nożami. Rzuty ostrzami to świetny sposób na szybkie wyeliminowanie celu z dachu, bez wdawania się w bójkę.
Czasami zadaniom towarzyszą różne cele poboczne, najczęściej powiązane z konkretnym sposobem zabójstwa. Może to być na przykład zabójstwo celu z ukrycia, z dachu lub wyrzucenie ciała do rzeki po egzekucji.
Po wyeliminowaniu celu zawsze musisz uciec poza obszar misji.
Wyzwalanie dzielnic: Łowy na zbirów
Zadania oznaczone ikoną sylwetki głowy polegają na porywaniu gangsterów i dostarczaniu ich w oznaczone miejsce, by odebrał je oficer policji.
Misja zawsze wygląda niemal identycznie. Po dotarciu na obszar zadania zidentyfikuj cel za pomocą wzroku orła. Musisz porwać oznaczonego bandytę. Porwania można dokonać na dwa sposoby - po cichu lub bardziej hałaśliwie.
Oczywiście preferowane jest ciche podejście. Najlepiej najpierw wyeliminować pozostałych wrogów na spokojnie, rzucając nożami. Możesz też zakraść się za plecy celu, by zainicjować porwanie.
Co ciekawe, gdy prowadzisz porwanego, nikt nie zwraca na ciebie uwagi, o ile nie zahaczy o okrągłe pole, które roztacza się dookoła bohatera. Im wolniej idziesz, tym mniejsze pole. Porwany może też próbować się wyrwać, musisz go uspokoić wskazanym przyciskiem. Dobrze wybrać z drzewka talentów zdolność sprawiającą, że porwani się nie wyrywają - znacznie ułatwia życie.
Jeżeli wywołałeś zamieszanie i nie chcesz powtarzać misji, możesz po prostu dogonić cel, powalić na ziemię i porwać w ten sposób. Później wystarczy wrzucić porwanego do dowolnego zabudowanego wozu i odwieźć we wskazane miejsce, by zakończyć misję. Co ważne - możesz odstawić policji nawet same zwłoki, ale otrzymasz mniej punktów doświadczenia i pieniędzy.
Wyzwalanie dzielnic: Wyzwalanie dzieci
Pora uwolnić dzieci pracujące w londyńskich fabrykach. Te misje oznaczone są ikoną kuli przymocowanej do łańcucha.
Jak zawsze, zaczynamy od użycia wzroku orła przy obszarze oznaczonym na czerwono na minimapie. Zawsze na zielono podświetlą się grupy dzieci, a na żółto - zarządca fabryki.
Zarządca często jest na ostatnim piętrze, dlatego zawsze warto wchodzić do budynku od góry, przez okno czy dach. Wyeliminuj zarządcę, a później resztę przeciwników - najlepiej po cichu, nożami do rzucania. Nie musisz się śpieszyć.
By uwolnić dzieci, wystarczy do nich podejść i wcisnąć jeden przycisk. Jeżeli nie chcesz się skradać, najlepiej od razu podbiec do dzwonu i go sabotować, zanim wrogowie zaczną cię atakować. W przeciwnym wypadku wezwą posiłki.
Wyzwalanie dzielnic: Kwatera gangu
W misji tego typu - oznaczonych ikoną wieży - musisz po prostu wyeliminować wszystkich przeciwników na wyznaczonym obszarze. To zazwyczaj od dziesięciu do kilkunastu wrogów.
Jak zwykle, najlepiej zacząć od poziomu dachów - czasem są tam snajperzy. Włącz wzrok orła, by zidentyfikować pozostałych i zaplanuj zabójstwa. Nie musisz się skradać, ale takie podejście jest najprostsze.
Czasami pojawiają się cele dodatkowe w postaci konieczności uwolnienia zakładników lub spalenia dokumentów. Elementy te są odpowiednio oznaczane po włączeniu wzroku orła.
Może się też zdarzyć, że teren będą patrolować policjanci, którzy - kiedy zobaczą, jak zabijasz gangsterów - także zaczną cię atakować. Uważaj więc na nich.
Wyzwalanie dzielnic: Wojna gangów
Kiedy wykonasz wszystkie misje wyzwalania w danej dzielnicy, na mapie pojawi się ikona finałowego zadania danego regionu oznaczona kastetem. Udaj się na miejsce rozpoczęcia zadania.
To bardzo proste w założeniach wyzwanie. Zostaniesz przetransportowany do punktu bójki gangów. Musisz w otwartej walce wyeliminować wyznaczoną liczbę wrogów.
Czasem musisz także pokonać przywódcę lub dogonić go i zlikwidować, jeżeli ucieka. Zdarzy się także, że przywódca pojawi się - to zupełnie losowe - po wykonaniu którejkolwiek z misji wyzwalania. Jeżeli zlikwidujesz go wtedy, będzie nieobecny w finałowym starciu.
Kiedy pokonasz grupę Nędzników, Evie i Jacob oficjalnie przejmą kontrolę w danej dzielnicy. Na ulicach przestanie roić się od wrogich gangsterów.
Następnie: Assassin's Creed Syndicate - Misje poboczne kompanów, Ned Wynert i Robert Topling
Powrót do spisu treści: Assassin's Creed Syndicate - Poradnik, Solucja