Skip to main content

Assassin's Creed Valhalla - wszystkie znajdźki i sekrety

Rodzaje znajdziek i ich opis.

W grze Assassin's Creed Valhalla do odnalezienia jest łącznie niemalże 800 znajdziek, podzielonych na kilkanaście typów. Miłośnicy kolekcjonowania przedmiotów i odkrywania sekretów będą więc mogli spędzić w grze wiele dodatkowych godzin.

Na tej stronie opisujemy wszystkie typy znajdziek, które można zebrać w grze. Z tego miejsca odsyłamy także do innych stron naszego poradnika, w których wskazujemy lokację i ze szczegółami opisujemy proces zbierania poszczególnych znajdziek, z podziałem na dostępne w grze regiony.

Niestety, na ten moment nie ma w grze możliwości podejrzenia wszystkich znajdziek. Można jedynie posiłkować się informacjami przedstawionymi na mapach poszczególnych regionów.


Bogactwa

Bogactwa to jedna z grup znajdziek w Assassin's Creed Valhalla, w ramach której pozyskać możesz przedmioty wpływające bezpośrednio na rozgrywkę i skuteczność postaci. Do tej grupy zaliczają się: sztaby, wyposażenie, uczone księgi i ładunki

Sztaby - wykorzystywane są do wzmacniania przedmiotów w kuźni Gunnara. Dzięki nim możliwe jest odblokowanie kolejnych poziomów ulepszeń dla oręża - bez ich wykorzystania dostępne są jedynie dwa pierwsze poziomy.

Wyposażenie - to specjalne skrzynie, w których ukryte są nowe warianty broni i elementów pancerza. Wszystkie te przedmioty można potem ulepszać, dodatkowo zwiększając ich skuteczność. Wyposażenie pozwoli ci na znacznie większą elastyczność w walce, warto je więc zbierać.

Uczone księgi - z ich pomocą postać może uczyć się dodatkowych zdolności, które nie są powiązane z umiejętnościami z drzewka rozwoju. Do ich aktywacji wykorzystuje się adrenalinę zdobywaną w walce. Zdolności pochodzące z uczonych ksiąg pozwalają uzyskać znaczną przewagę nad wrogiem, przez co grupa ta jest jedną z najbardziej wartościowych jeśli chodzi o znajdźki.

Ładunek - to skrzynie, na które natrafisz podczas najazdów. W ich wnętrzach kryją się materiały, które wykorzystasz do rozbudowy swojej osady w Ravensthorpe, co czyni je jednymi z najważniejszych znajdziek w grze.


Tajemnice

Tajemnica to druga, najbardziej różnorodna grupa znajdziek w grze, dzięki którym możesz dowiedzieć się dodatkowych rzeczy na temat świata i mitologii gry, a także uzyskać dostęp do cennych przedmiotów czy dodatkowych punktów umiejętności.

Kopiec - to grupa mini-zagadek logicznych, w których twoim celem jest ułożenie z rozrzuconych kamieni kopca. Haczyk polega na tym, że stworzona konstrukcja musi mieć odpowiednią wysokość i przeciąć niebieskie pole, które się nad nią znajduje. Za ułożenie kopca twoja postać otrzyma 1 dodatkowy punkty umiejętności.

Ołtarz ofiarny - miejsce, w którym, jak nietrudno się domyślić, musisz złożyć ofiarę. Ofiarą może być niewielka ilość srebra bądź konkretny przedmiot. Za każdym razem, gdy złożysz przy ołtarzu ofiarę, postać zyska 1 dodatkowy punkt umiejętności.

Pyskówka - to coś na wzór walki na rymy. Postać, z którą rozpoczniesz pyskówkę, wypowie jakąś kwestię i twoim zadaniem jest wybrać jedną z kilku opcji, która się z nią zrymuje i ogólnie powiązana będzie tematycznie. Jeśli uda ci się wygrać pojedynek, znajdźka uznana zostanie za zebraną i postać otrzyma punkty doświadczenia.

Skarb Brytanii - grupa 8 tabliczek, które ukryte są w rozmaitych grobowcach w świecie gry. Za zebranie każdej z nich postać otrzyma po 1 punkcie umiejętności. Pozyskanie wszystkich 8 z nich pozwoli także zdobyć legendarny miecz Excalibur.

Wydarzenia w świecie gry - swego rodzaju mini-zadania, których podjąć możesz się podczas eksplorowania świata. Wydarzenia te powiązane są z wykonaniem prostej czynności - pokonanie wroga bądź grupy przeciwników czy odnalezienie przedmiotu. Za ich realizację twoja postać otrzyma punkty doświadczenia.

Legendarne zwierzęta - grupa znajdziek, w ramach której do pokonania będą potężne bestie, znacząco przewyższające swoja siłą regularnych wrogów a nawet bossów, z którymi przyjdzie ci walczyć podczas kampanii. Pokonanie każdej z bestii pozwoli ci uzyskać z niej trofeum, sporo skór i dodatkowe punkty doświadczenia.

Zagubiony drengr - w ramach tego sekretu przyjdzie ci walczyć łącznie z 6 wikingami w ramach pojedynków. Przeciwnicy ci są jednymi z najpotężniejszych jakich spotkasz w grze, wymagają więc odpowiednio wysokiego poziomu, ekwipunku i taktyki. Za ich pokonanie otrzymasz punkty doświadczenia i zdobędziesz cenny oręż.

Córki Leriona - to trzy wiedźmy, z którymi możesz walczyć. Za pokonanie każdej z nich otrzymasz po jednym elemencie pancerza Thora, zaś zdobycie wszystkich trzech elementów pozwoli ci zyskać dostęp także do hełmu tego nordyckiego boga.

Anomalia Animusa - specjalne sekcje platformowe, w których sterował będziesz postacią, która odtwarza wspomnienia Eivar. Ich ukończenie pozwoli ci odblokować krótkie fragmenty wideo, z których dowiesz się dodatkowych rzeczy o świecie gry.

Muchomor - specjalny grzyb, po zjedzeniu którego aktywowana zostanie zagadka-halucynacja. Podczas niej musisz wykonać konkretne zadanie, jak przejście przez bramy w określonej kolejności czy zapalenie palenisk. Za rozwiązanie zagadki otrzymasz sporą ilość punktów doświadczenia.

Stojący głaz - kamienie ze specjalnymi fragmentami symboli. Przy każdym tego typu miejscu musisz spojrzeć na kamienie z bardzo konkretnego miejsca, by fragmenty symboli utworzyły kompletny wzór. Ukończenie każdej tego typu zagadki pozwoli ci pozyskać 1 dodatkowy punkty umiejętności.


Artefakty

Artefakty to grupa znajdziek, która ma najmniejszy wpływ na rozgrywkę. Przedmioty wchodzące w skład tej grupy - fragment sagi Rigsogur, mapa ukrycia skarbu, karta niesiona wiatrem, rzymski artefakt i przeklęty symbol - w głównej mierze służą do poszerzania wiedzy o świecie gry.

Fragment sagi Rigsogur - grupa znajdziek, w ramach której znaleźć musisz porozrzucane w świcie gry zwoje. Za każde tego typu znalezisko otrzymasz niewielką ilość punktów doświadczenia.

Mapy skarbów - grupa znajdziek, których wykonanie składa się z dwóch etapów. W pierwszej kolejności musisz znaleźć mapę, w której zapisane są informacje o położeniu skarbu. Kolejnym krokiem jest znalezienie wspomnianego miejsca. Znajdowane skarby to elementy kosmetyczne i ulepszenia do twojego okrętu.

Kartka niesiona wiatrem - to jedna z bardziej zręcznościowych znajdziek w grze. W ramach tej grupy musisz dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się tytułowa kartka. Gdy tylko się do niej zbliżysz, zostanie ona zdmuchnięta przez wiatr, a twoim celem będzie dogonienie jej. Za zebranie każdej z nich odblokujesz projekt tatuażu dla swojej postaci.

Rzymski artefakt - grupa znajdziek, w których do odnalezienia jest kilkanaście dobrze ukrytych przedmiotów. Zdobycie artefaktów jest trudniejsze niż w przypadku większości innych znajdziek, gdyż na ogół do rozwiązania jest jakaś zagadka logiczna.

Przeklęty symbol - to specyficzne artefakty, które znaleźć możesz w świecie gry. Tereny w ich pobliżu zostają wypaczone i by przywrócić je do normalności konieczne jest zniszczenie wspominanych przeklętych symboli. Najłatwiej dokonać tego z łuku. Zniszczenie każdego z nich nagrodzi cię niewielką ilością punktów doświadczenia.

Następnie: Assassin's Creed Valhalla - wszystkie uczone księgi

Spis treści: Assassins' Creed Valhalla - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Assassin's Creed Valhalla - mały problem: jak uwolnić wilka

Zobacz także