Baldur's Gate 3 może być jeszcze lepsze. Gracze chwalą się pomysłami
Sporo sugestii dla Larian Studios.
Baldur's Gate 3 zaliczyło niezwykle udaną premierę, co nie oznacza oczywiście, że dzieło Larian Studios jest pozbawione jakichkolwiek wad. Deweloperzy pracują już nad dużym patchem, dlatego gracze przygotowali długą listę życzeń i pomysłów na usprawnienie produkcji.
Większość propozycji zebrano pod wspólnym wątkiem na forum Reddit. Od razu trzeba jednak zaznaczyć, że nie mamy w tym przypadku do czynienia z roszczeniową postawą społeczności, lecz odpowiedzią na prośbę samych deweloperów. Druga duża łatka do Baldur's Gate 3 ma obejmować właśnie elementy najchętniej wymieniane przez graczy. Oto kilka najpopularniejszych próśb:
- Ogólne usprawnienia wydajności, zwłaszcza w trzecim akcie gry
- Bardziej przejrzysty system ekwipunku
- Protsze zarządzanie skrzynką z przedmiotami w obozie
- Więcej skrótów klawiszowych, pozwalających np. zebrać kilka przedmiotów jednocześnie
- Możliwość zarządzania ekwipunkiem każdego z towarzyszy w obozie
- Naprawa licznych błędów graficznych i animacji postaci
- Usprawnienie sztucznej inteligencji towarzyszy, zwłaszcza w kwestii odnajdywania dróg
- Opcja zmiany wyglądu postaci w dowolnym momencie rozgrywki
- Możliwość powtórzenia rzutu na percepcję przy wyszukiwaniu pułapek
- Ulepszenie działania kamery, zwłaszcza w przypadku wielopoziomowych lokacji
- Bardziej przejrzysty dziennik z listą zadań
- Opcja wymiana towarzyszy bez potrzeby rozmawiania z każdym z osobna
- Przyśpieszenie tempa walki, zwłaszcza podczas starć z dużą grupą przeciwników
Wystarczy krótki rzut oka na ogólne nastroje społeczności, by spostrzec, że najbardziej problematycznym elementem gry wydaje się trzeci akt opowieści. Wielu graczy narzeka na ogromne spadki klatek, liczne błędy graficzne oraz ogólną niską wydajność gry po dotarciu do najważniejszej lokacji w grze. Wygląda na to, że Larian Studios znalazło oficjalnie nowy priorytet.
Ciężko nie odnieść wrażenia, że im dalej zagłębimy się w fabułę gry, tym więcej błędów napotkamy. Odczuwalna różnica w dopracowaniu gry jest zapewne konsekwencją faktu, że deweloperzy mogli zbierać feedback wyłącznie odnośnie pierwszego aktu gry, który można było ograć jeszcze we wczesnym dostępie. Pozostaje trzymać kciuki, że problemy zostaną naprawione do 6 września, gdy Baldur's Gate 3 zadebiutuje na PS5.