Skip to main content

Bloodborne w 60 FPS na PS5 już oficjalnie możliwe - uważa ekspert

Sony wkrótce wyda stosowny patch?

  • Odblokowywanie 60 FPS w starszych grach na PS5 jest łatwiejsze niż sądzono
  • Ekspert twierdzi, że Sony nie musi wprowadzać zmian na poziomie narzędzi deweloperskich
  • To oznacza, że Bloodborne może wkrótce otrzymać aktualizację z wyższą płynnością

Moder Lance McDonald, który specjalizuje się w grach studia From Software, przekonuje, że wprowadzenie do Bloodborne oficjalnego trybu 60 klatek na sekundę powinno być już możliwe.

Jakiś czas temu internauta opublikował przygotowany przez siebie program, który we wspomnianej grze na PlayStation 4 umożliwia zabawę w 60 FPS. Projekt do działania wymaga jednak zmodyfikowanej konsoli i czasami obniża rozdzielczość do 720p.

Teraz McDonald twierdzi, że dodanie wyższej płynności do Bloodborne na PS5 nie powinno być dla Sony problemem. Uważa, że firma najprawdopodobniej znalazła sposób, by gry przygotowane na starych narzędziach deweloperskich (tak zwanych SDK) wykrywały, że są uruchomione na nowym sprzęcie i odblokowywały liczbę klatek na sekundę.

Według modera, do tej pory wydawało się, że wprowadzenie trybu 60 FPS wymagałoby zaktualizowania wspomnianych SDK. Opublikowana niedawno aktualizacja do Ratchet & Clank temu przeczy, ponieważ nie modyfikowała narzędzi deweloperskich.

McDonald podkreśla, że Bloodborne może więc dostać oficjalny patch, dzięki któremu na PS5 zadziała w 60 klatkach na sekundę, choć już nie w 4K. Zaznacza, że przygotowanie stosownego wariantu okazało się „łatwiejsze” niż wszyscy sądzili.

Graczom pozostaje więc czekać na oficjalny ruch Sony, choć nie wiadomo jeszcze, czy japońska korporacja w ogóle zamierza zwiększyć płynność Bloodborne na nowej konsoli.

Zobacz także