Skip to main content

Call of Duty: WW2 - Zombie: zdolności specjalne, mody, Badania Kruka

Dobór i ulepszanie talentów.

W Call of Duty: WW2 mamy do czynienia z tworzeniem własnej klasy postaci także w trybie Zombie. Wzmocnienia i przedmioty zużywalne nie są więc jedynymi elementami, które możemy wybrać i zmienić, by wpłynąć na nasze talenty i styl gry.

Twórcy przygotowali też dodatkowe mechanizmy. Wszystkie zmienimy i dostosujemy w zakładce Żołnierz w menu trybu Zombie, zanim rozpoczniemy rozgrywkę.

Opcje Zestawy i Badania Kruka są dostępne dopiero po osiągnięciu 5 poziomu doświadczenia w tym trybie. Do tego momentu trzeba więc po prostu wybierać jedną z gotowych propozycji zestawów zdolności.


Talenty i mody

W zakładce Zestawów tworzymy zestaw broni i umiejętności naszej postaci. Niezależnie od tego, jakim bohaterem będziemy grać, możemy przydzielić mu konkretny Zestaw.

Warto zaznaczyć, że wybór broni jest ograniczony - na początku możemy startować tylko z pistoletem. Potem możemy odblokować (zdobywając wyższe poziomy) jeden karabin, strzelbę czy snajperkę. To wszystko. Większość broni zdobywamy w trakcie rozgrywki, z gablot na ścianach.

Najważniejszym wyborem jest zdolność specjalna - obrazowana zresztą największą ikoną w menu projektowania zestawu. Do wyboru zaoferowano cztery różne talenty:

  • Kamuflaż - aktywacja tej zdolności sprawia, że zombie ignorują gracza. Najlepiej wybrać ten talent, jeżeli to my będziemy oddelegowywani do wykonywania kolejnych kroków ku spełnieniu celów misji (przenoszenie przedmiotów, przekręcanie zaworów i tak dalej).
  • Bez limitu - najlepsza zdolność, którą powinni wybrać 3 z 4 graczy. Sprawia ona, że przez kilkanaście sekund nie musimy przejmować się amunicją, bo w ogóle jej nie zużywamy, a także nie przeładowujemy broni. Po prostu strzelamy bez przerwy. Idealna umiejętność w starciu z dużą hordą.
  • Linia frontu - aktywacja zdolności sprawia, że pobliskie zombie atakują gracza, a on sam zadaje podwójne obrażenia. Dobre do odciągania uwagi od innych.
  • Szok powybuchowy - aktywacja powoduje wybuch dookoła gracza, który powala na ziemie i ogłusza przeciwników. Czasem przydatny talent, ale raczej najmniej godny uwagi.
Moce są tylko cztery, ale modów do wyboru mamy już więcej

Moc specjalną możemy aktywować, gdy zapełni się wskaźnik widoczny cały czas dookoła ikony zdolności w prawym dolnym rogu ekranu. Każda taka zdolność jest aktywna przez określony czas, a później zaczyna ładować się od nowa.

Wzmocnienie Uberladen zapewniaj automatyczne, natychmiastowe przygotowanie mocy do użycia.



Trzeba też wspomnieć o modyfikacjach umiejętności - Badania Kruka pozwalają nam tworzyć mody, które (jak sugeruje nazwa) modyfikują efekty talentów i często rozszerzają ich działanie, na przykład na innych graczy, a także zapewniają inne bonusy czy odporności.

W sumie mamy do dyspozycji 34 mody, z których wybieramy 3 - także w zakładce zestawów. Nowe mody odblokowujemy natomiast we wspomnianej zakładce Badania Kruka. Wykupujemy je za żetony, które zdobywamy w trakcie rozgrywki i znajdujemy w skrzyniach z trybu Zombie.

Niektóre mody wymagają awansowania na konkretny poziom, byśmy mogli je odblokować. Przykładowe mody to między innymi Strzelectwo, które znacznie zwiększa obrażenia od headshotów w trakcie trwania mocy Bez Limitu albo Kamizelka Kuloodporna, która niweluje obrażenia od własnych ładunków wybuchowych.

Zobacz także