Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Ciernie i gwiazdy
Pomagamy Songbird uciec z Night City.
Docieramy do końca wątku fabularnego dodatku Phantom Liberty do gry Cyberpunk 2077. Wybierając pomoc Songbird angażujemy się w jej plan ucieczki z Night City, aby mogła z pomocą przejętej matrycy neuralnej stworzyć lekarstwo dla V - misja główna Ciernie i gwiazdy.
Na tej stronie:
- Spotkaj się z Songbird
- Dostań się do Terminalu Tycho
- Znajdź sposób, aby wciągnąć Songbird na dach
- Wróć do Terminala Tycho
- Songbird - pomóc uciec czy przekazać Reedowi
Spotkaj się z Songbird
Misja rozpocznie się bezpośrednio po zakończeniu zadania Dzień Próby, jednak będziemy musieli odczekać kilka dni w grze, aż So Mi się z nami skontaktowała. W międzyczasie zadzwoni do nas też Reed, który będzie nam groził konsekwencjami za zdradę. Po otrzymaniu wyczekiwanego telefonu od Netrunnerki udajemy się we wskazane miejsce i wsiadamy na tył vana w zaułku.
Rozmawiamy z Songbird, która po chwili uruchomi autopilota w samochodzie. W trakcie jazdy dalej rozmawiamy z kobietą. W pewnym momencie hakerka zasłabnie, a my będziemy zrobić jej zastrzyk za pomocą strzykawki leżącej na tacce po lewej. Następnie nasza postać wsiądzie za kierownicę, a my będziemy ręcznie dojechać do portu kosmicznego. Parkujemy w wyznaczonym miejscu i po oddaniu broni wchodzimy na teren lotniska.
Wewnątrz wchodzimy po schodach i podchodzimy do bramek na górze. Zgodnie z poleceniem strażnika podłączamy złącze osobiste do komputera skanującego. W pewnym momencie dostaniemy polecenie spojrzenia w kamerę. Musimy wówczas odpowiednio długo zwlekać z tym zajmując strażnika pytaniami, dopóki Songbird nie wgra do systemu zmodyfikowanego profilu. Po wgraniu hacka spoglądamy w kamerę i przechodzimy przez bramkę.
Dostań się do Terminalu Tycho
Po wejściu do dużej sali musimy znaleźć wejście do Terminalu Tycho. Jeśli wcześniej ukończyliśmy misję poboczną Echa przeszłości, to pracująca w porcie żona Pepe rozpozna nas i da nam wskazówkę, że w jednej z łazienek wybita jest dziura prowadząca do zamkniętego terminala. Możemy jednak skorzystać z tego przejścia nawet bez jej pomocy. Odszukujemy łazienkę i czekamy, aż w ubikacji będzie stosunkowo pusto, po czym przechodzimy przez dziurę w suficie.
Wspinamy się po rurach wyżej, po czym wchodzimy na drabinę. Teraz będziemy musieli przebiec przez tunel szybkiej kolejki, unikając potrącenia przez pociąg. Przechodzimy przez drzwi i biegniemy sprintem w lewo. Co kilkanaście sekund będziemy otrzymywać informacje o nadjeżdżającym pociągu. W takim wypadku musimy chować się we wnękach i ruszać dalej po przejechaniu kolejki. W końcu dotrzemy do ostatniej wnęki, gdzie przechodzimy przez otwartą kratę.
Docieramy do końca korytarza technicznego i zeskakujemy na niższy poziom. W międzyczasie Songbird przekaże nam nowy plan ucieczki. Po dotarciu do pomieszczenia kontrolnego uważamy na strażnika. Jako że nie mamy żadnej broni, możemy podnieść z biurka pałkę elektryczną. Następnie schodzimy po schodach na dół. Otwieramy drzwi i docieramy do głównej sali terminalu. Musimy dostać się do windy po przeciwnej stronie dużego pomieszczenia. Pamiętajmy, że wciąż mamy wyłączone wszczepy bojowe.
Sali znajdują się robotnicy oraz roboty strażnicze, patrolujące teren po wyznaczonych trasach. Korzystając ze znajdujących się tutaj osłon przekradamy się do oświetlonych drzwi na wprost. Po dotarciu tam otwieramy podwójne drzwi i wchodzimy po schodach na górę. Docieramy do pomieszczenia biurowego, w którym trafimy na dwóch strażników i kamerę. Musimy wejść do windy po lewej i wjeżdżamy na górę.
Znajdź sposób, aby wciągnąć Songbird na dach
Trafimy na dach, gdzie schodzimy po schodach. W okolicy kręci się kilku strażników, dlatego warto unikać głównej drogi i zamiast tego iść bocznymi ścieżkami. Na koniec przeskakujemy przez barierkę przy śmietniku i zeskakujemy na dół. Teraz będziemy musieli znaleźć sposób, żeby pomóc So Mi dostać się na górę. Korzystamy w tym celu z węża strażackiego na ścianie. Po wciągnięciu kobiety na górę, ta zostawi nam torbę z naszą bronią.
Teraz podążamy za Songbird, która otworzy drzwi prowadzące na lądowisko. Okaże się, że siły NUSA są w drodze do portu. Otwieramy kratę i wchodzimy za Songbird do tunelu. Powoli nim przechodzimy, jednocześnie obserwując rozmowę Myers z Reedem. W środku trafimy na kilka wentylatorów. Kiedy So Mi je spowolni, to chwytamy za wirniki i pozwalamy w ten sposób kobiecie przejść pod spodem. Po wyjściu z drugiej strony wchodzimy do windy i zjeżdżamy z powrotem do terminala.
Wróć do Terminala Tycho
Trafimy z powrotem do głównej sali, gdzie trwa walka pomiędzy żołnierzami NUSA i ochroną lotniska. Pokonujemy przeciwników lub przekradamy się i wchodzimy ponownie do terminalu Tycho. Podnosimy bramę i wchodzimy na zaplecze. Przedzieramy się przez kolejne siły wrogów, kierując się znacznikami.
Będąc z powrotem w terminalu Tycho pokonujemy znajdujących się tam wrogów i wchodzimy do windy za kratami i wjeżdżamy na górę. Po krótkiej scence podążamy dalej za So Mi i wchodzimy do baru. Po sprawdzeniu czy nie ma w nim wrogów siadamy z kobietą przy stole i przez chwilę rozmawiamy. Po rozmowie podnosimy kratę i wychodzimy z baru.
Zaatakuje nas helikopeter bojowy. Zgodnie z instrukcją Songbird nie podejmujemy walki i biegniemy cały czas w lewo. Docieramy do dużej bramy. Musimy przetrwać ataki helikoptera i wrogów, aż towarzyszka ją opuści. Jak tylko się to uda, to wbiegamy do korytarza. Trafimy na stację kolejki, przed którą wcześniej uciekaliśmy.
Naszym zadaniem jest przebić się do wieży kontroli lotów. Pokonujemy wszystkich wrogów, aby Songbird mogła bezpiecznie dotrzeć do budynku. Następnie netrunnerka zacznie hakować system, aby wezwać kolejkę. Musimy opuścić wieżę i powstrzymywać kolejne fale wrogów, do czasu aż So Mi uda się przyzwać pojazd.
W pewnym momencie kobieta przestanie się odzywać. Wracamy do wieży. Okazuje się, że atakuje nas helikopter. Wraz z Songbird podpinamy się do Blackwalla. Oglądamy scenkę, po której ocucamy Songbird. Teraz musimy zejść na dół do kolejki, która właśnie podjechała. Wciskamy przycisk strzału, aby porażać przeciwników blackwallem. Atak zabija kilku wrogów na raz, ale chwilę się ładuje. Po wejściu do kolejki sadzamy kobietę na miejscu i oglądamy scenkę, podczas której rozmawiamy.
Songbird - pomóc uciec czy przekazać Reedowi
Tuż po podjechaniu pod terminal Songbird wyzna, że nas oszukała i tylko ona może się uleczyć z pomocą matrycy neuralnej, a dla nas nie ma ratunku. Możemy mimo wszystko dotrzymać obietnicy i pomóc jej dostać się do rakiety, albo zadzwonić po Reeda - podejmujemy decyzję. Jeśli jednak wybraliśmy pierwszą opcję, to trzymając So Mi kierujemy się w stronę rakiety. Drogę zablokuje nam jednak Reed.
Kładziemy kobietę na ziemi i rozmawiamy z agentem. Tutaj jeszcze raz otrzymujemy możliwość zmiany decyzji i oddania Songbird rządowi NUSA - wówczas otrzymamy dostęp do dodatkowego zakończenia gry. Nie przystanie na propozycję Reeda sprawi, że będziemy musieli niestety go zastrzelić, zanim on zabije nas. Po tym podnosimy ponownie kobietę i wnosimy ją do środka rakiety, zapinamy jej pasy i inicjujemy sekwencję startu.
Na koniec siadamy na ławce i razem z Johnnym obserwujemy start rakiety. Następnie wyświetlą są napisy końcowe. Możemy je obejrzeć lub przewinąć - po nich pojawimy się na molo w Night City. Po krótkiej rozmowie z Johnnym zadanie zakończy się.
Gratulacje! Ukończyliście wątek główny dodatku Widmo Wolności do gry Cyberpunk 2077! Teraz możecie powrócić do dalszej eksploracji Night City lub dokończenia wątku głównego podstawowej wersji gry. Warto też poczekać kilka dni w grze, ponieważ otrzymamy też krótką misję dodatkową - Śmierć i dziewczyna.
Następnie: Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Żywot spokojnego człowieka
Spis treści: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Cyberpunk 2077 Widmo Wolności - Dzień próby