Skip to main content

Cyberpunk 2077 z zabawnym błędem - im lepszy PC, tym wyższe skoki

Gracze raportują, że sztuczka wciąż działa - ale trzeba mieć pewien wszczep.

Jedna z dostępnych w Cyberpunk 2077 modyfikacji V pozwala wykonywać ogromne skoki po obniżeniu jakości grafiki i zwiększeniu liczby wyświetlanych na sekundę klatek. Im wyższe FPS-y, tym wyżej można wyskoczyć, co oznacza, że posiadacze mocnych komputerów mają szansę na naprawdę długi lot.

Chodzi o Epickie wspomagane stawy skokowe, czyli wszczep pozwalający przytrzymać przycisk skoku, by po zwolnieniu nogi zadziałały ze zwiększoną sprężystością. Ten przedmiot można uzyskać tylko od jednego ripperdoca w Night City - o ile nie zabiliśmy go w jednej z misji.

Użytkownik Reddita zaprezentował, jak mocno obniżając rozdzielczość i uzyskując FPS-y oscylujące w okolicach 140 jest w stanie jednym susem wskakiwać na dachy wysokich budynków i podziwiać miasto z góry.

Fun bug for PC players: The jumping power of Epic Fortified Ankles seems to be tied to the framerate, so you can turn your settings down for some MASSIVE jumps from r/cyberpunkgame

Sekcja komentarzy to oczywiście okazja, by zażartować z deweloperów: „Wow, prawdziwy mechanizm pay-to-win w Cyberpunku, chciwość CD Projekt Red nie zna granic” - napisał jeden z użytkowników.

Co ciekawe, błąd z FPS-ami i wysokością skoku występował już od momentu premiery, czego dowodzi wpis na Reddicie sprzed 10 miesięcy. Materiał nie osiągnął jednak zbyt wielkiego rozgłosu, zwłaszcza w porównaniu z tym najnowszym, ukazanym powyżej. Poza tym, CD Projekt Red naprawił bug w ramach wrześniowego patcha 1.31 - jak się jednak okazuje, tylko częściowo.

PSA: Your jump height is dictated by your framerate. Higher fps = bigger jump. from r/cyberpunkgame

Bug z Epickimi wspomaganymi stawami skokowymi najprawdopodobniej zostanie wyeliminowany w kolejnej aktualizacji.

Cyberpunk 2077 to oczywiście nie pierwsza gra, która nie działa poprawnie po osiągnięciu wysokiej liczby klatek na sekundę. Opracowany przez Bethesdę i używany przez nią od lat silnik Creation Engine (Skyrim, Fallout 4 i Fallout 76) jest znany z błędnych obliczeń dotyczących fizyki po odblokowaniu FPS-ów.

Zobacz także