Skip to main content

Destiny 2: Klątwa Ozyrysa - Bungie szuka projektanta systemu postępów

Trochę za późno?

„Śledzisz trendy w ekwipunku, umiejętnościach postaci i przedmiotach kosmetycznych w grach MMO? Rozumiesz różnicę pomiędzy zbyt małą i zbyt dużą losowością w nagradzaniu graczy?” - jeśli na powyższe pytania odpowiedzieliśmy twierdząco, możemy zainteresować się najnowszym ogłoszeniem pracy w Bungie. Studio poszukuje starszego projektanta systemów postępów.

„Nie możesz przestać myśleć o tym, jak rzadkość, cena czy wyzwanie związane z pozyskaniem wirtualnego przedmiotu wpływają na zachowanie graczy? Czy wiesz, jak wszystkie te elementy można poprawić w Destiny?” - pytają twórcy potencjalnego kandydata.

Prosto do rury, niczym Mario

Osoba zgłaszająca chęć podjęcia pracy będzie współodpowiedzialna za „biznes monetyzacji w Destiny”, jak określa się Eververse, napędzane głównie Engramami, czyli pojemnikami z losową zawartością.

Wydane we wtorek rozszerzenie Klątwa Ozyrysa spotkało się raczej z chłodnym przyjęciem, oferując kilka godzin nowych treści w kampanii fabularnej oraz szereg atrakcji pobocznych. Nie zabrakło za to znacznego rozbudowania sklepu.

Fani zapewniają, że woleliby otrzymywać egzotyczne modele statków czy ornamenty pancerza jako nagrody za zabawę, nie za żmudne „nabijanie” punktów doświadczenia - lub płacenie.

Wydaje się, że najważniejszym zadaniem osoby odpowiedzialnej za systemy postępów będzie właśnie sprawienie, by Destiny 2 i kolejne rozszerzenia zarabiały jak najwięcej pieniędzy, ale przy jednoczesnym zadowoleniu graczy, bez kreowania kolejnych kontrowersji.

Rola jest chyba dość niewdzięczna, lecz wygląda na to, że deweloperzy specjalizujący się w elementach tego typu będą poszukiwani coraz częściej - podczas gdy rynek odchodzi od jednorazowych premier i stawia coraz bardziej na „gry jako usługi”, aktualizowane na długo po debiucie.

Zobacz na YouTube

Takie stanowisko w przypadku studia związanego z Activision nie będzie niczym wyjątkowym. Jednym z pionierów w wykorzystaniu psychologii i podejścia rodem z kasyn w grach wideo był John Hopson, który stawiał na podobne rozwiązania już kilkanaście lat temu, a obecnie pracuje w Blizzardzie.

Nie jest obecnie jasne, kto - jeśli ktokolwiek - pełnił podobną rolę przy pracach nad Destiny 2. Należy jednak przyznać, że system postępów, zwłaszcza atrakcje dla najbardziej rozwiniętych postaci, to jeden z najczęściej krytykowanych elementów produkcji, a Klątwa Ozyrysa wiele w tej kwestii nie zmienia.

Zobacz także