Diablo 4 - Strzaskane Szczyty: zadania poboczne
Lista i opis przejścia zadań pobocznych w Strzaskanych Szczytach.
W Diablo 4 istotną rolę pełnią zadania poboczne. W Strzaskanych szczytach jest ich 35. Przeważająca ilość misji opcjonalnych znajduje swój początek w wioskach, w pobliżu punktów nawigacyjnych. Widoczne są jako niebieskie wykrzykniki na mapie, ale dopiero gdy odkryjesz obszar, gdzie się rozpoczynają.
Jeżeli szukasz konkretnego zadania, użyj interaktywnego spisu treści poniżej. Możesz też skorzystać z opcji Znajdź na stronie na smartfonie lub kombinacji Ctrl + F na PC.
Spis treści - na tej stronie:
- Wzmocnienie morale
- Kufry z Menestadu
- Drwal z Nowiska
- Bolączki duszy
- Bezdenna rozpacz
- Wiara w krew
- Zapieczętowane drzwi
- Obłędne spojrzenie
- Skrytka egzorcysty
- Tajemnica źródła
- Upiorny męczennik
- Krzyki niewinności
- Zimna Wiara
- Dziedzictwo Strażnicy Światłości
- Oczyszczający płomień
- Więzy krwi
- Lata świetności
- Nienapisany koniec
- Żarłoczny trup
- Modlitwa podróżnika
- Nieustępliwa tkanka
- Dobrze wydane złoto
- Łańcuch opętania
- Zaprzepaszczone dziedzictwo
- Młot czempiona
- Wyzwanie Bestii
- Strzaskana danina
- Makabryczna ekspozycja
- Wybacz mi
- Zew starożytnych
- Wygłodniała kościana skrytka
- Ziębipąk
- Krwawe kazanie
- Zamarznięta geoda
- Figurka prawości
Wzmocnienie morale
Pełny opis zadania zamieściliśmy na stronie: Wzmocnienie morale.
Wróć do spisu zadań
Kufry z Menestadu
Porozmawiaj z Kudomylą w Kiowosadzie. Poprosi cię o zlokalizowanie zaginionego kuriera. Jest to jedno z pierwszych zadań dodatkowych, jakich możesz podjąć się w tej lokacji - przy okazji odkryjesz nową wioskę. Nagroda: rzadki składnik rzemieślniczy.
Kuriera znajdziesz w północnej części oznaczonego na niebiesko obszaru. Weź ze skrzyni obok kuriera przedmiot: Żądania dziesięciny i zanieś je do sąsiedniego miasteczka na zachodzie - Menestad. Tu spotkasz Telguna, któremu przekażesz dokumenty.
Wróć do spisu zadań
Drwal z Nowiska
W Nowisku porozmawiaj z Magdaleną. Znajdź siekierę we wskazanym obszarze. Udaj się więc do strefy oznaczonej na niebiesko i kieruj się na północ.
Siekiera znajduje się przy północnej skarpie, wbita w pień. Gdy ją wyjmiesz, pojawi się boss: Drwal. Jest niewymagający - jego eliminacja pozwoli ci zebrać topór z jego truchła i odnieść go Magdalenie. Nagroda: 50 szemrzących oboli.
Wróć do spisu zadań
Bolączki duszy
Zadanie to zaczyna się w Kiowosadzie po rozmowie z Siostrą Oktawią, po rozmowie z pomóż przeprowadzić egzorcyzm i pokonaj demona - jednostkę elitarną. Po tej misji aktywowana zostanie kolejna: Bezdenna rozpacz. Nagroda: losowe zioła.
Wróć do spisu zadań
Bezdenna rozpacz
Po ukończeniu zadania Bolączki duszy, będziesz mógł wspomóc Siostrę Oktawię (Kiowosad) w drugim rytuale egzorcyzmu. Zadanie nie pojawi się od razu - wróć do miasta później. Nagroda: dwa losowe eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Wiara w krew
Po zakończeniu zadania Bezdenna rozpacz Kiowosadzie, obok Punktu nawigacyjnego pojawi się Petr z zadaniem pobocznym. Jest to długie zadanie z egzorcyzmem, w trakcie którego będziesz musiał eliminować maruderów, by zdobyć krew bandytów. Nagroda: broń Modlitewnik Siostry Oktawii.
Wróć do spisu zadań
Zapieczętowane drzwi
Porozmawiaj z Dziwnym żebrakiem w Kiowosadzie. Znajdź zamknięte drzwi (2) na północy i pokonaj minibossa, który ich pilnuje wraz z grupką pomocników. Po zrealizowaniu zadania nie musisz wracać do zleceniodawcy. Nagroda: skóry.
Wróć do spisu zadań
Obłędne spojrzenie
Po zdobyciu twierdzy Nostrawa (3) w Bladej Polanie, udaj się do Kiowosadu, by porozmawiać z Vilekiem (4). Udaj się do podziemia Azyl Kultystów i znajdź Theyę, pobocznego bossa w lokacji. Po jej eliminacji zabierz Łypiący Naszyjnik i wróć z nim do Vileka.
Wróć do spisu zadań
Skrytka egzorcysty
Zadanie rozpocznie się, gdy odnajdziesz przedmiot Zapieczętowana skrytka egzorcysty na obszarze Chłodnego Bezkresu, który losowo upuści któryś z pokonanych potworów. Udaj się we wskazane miejsce, eliminuj oznaczonych na minimapie czerwonymi kropkami przeciwników i zbierz ich esencję. Nagroda: szemrzące obole (20) i kamienie szlachetne.
Wróć do spisu zadań
Tajemnica źródła
Pełny opis zadania zamieściliśmy na stronie: Tajemnica źródła.
Wróć do spisu zadań
Upiorny męczennik
Zadanie rozpoczyna się, gdy porozmawiasz z umierającym żołnierzem - Sir Cromwellem w Chłodnym Bezkresie. Wejdź do lochu Uświęcone Ossuarium i pokonaj Lorda Avitusa. Jest on minibossem pierwszego obszaru, stąd nie musisz przechodzić całego lochu. Nagroda: losowe rudy.
Wróć do spisu zadań
Krzyki niewinności
Na wschód od Kiowosadu znajdziesz Vendrala Trosta. Idź do pobliskiego podziemia: Czarnego szpitala. Tu musisz pokonać Corika Trosta. Nie jest wymagana większa eksploracja lochu - bossa znajdziesz jeszcze przed zamkniętymi drzwiami - będzie oznaczony białą czaszką na minimapie, gdy będzie w pobliżu. Nagroda: 50 szemrzących oboli.
Wróć do spisu zadań
Zimna Wiara
Na wschód od Kiowosadu, po przejściu przez most, znajdziesz niebieski wykrzyknik, a w jego miejscu, dziennik (6). Dostarcz go do Margrowia, do kapłana Matwieja, od którego możesz także pobrać zadanie Oczyszczający płomień. Nagroda: losowe zioła.
Wróć do spisu zadań
Dziedzictwo Strażnicy Światłości
W Margrowiach porozmawiaj z Zalanem Kostia. W ramach tego zadania musisz ukończyć pobliski loch - Podziemia Światłości. Nie musisz jednak pokonywać bossa podziemia, by ukończyć misję. Zadanie to zajmuje jednak sporo czasu. Nagroda: rzadki składnik rzemieślniczy.
Pierwsze dwa dzienniki znajdziesz w skrajnych komnatach lochu po przeciwnych jego stronach. Gdy się zbliżysz, zostaną oznaczone na minimapie. By odnaleźć trzeci, eliminuj elitarnych wrogów, a których z nich będzie posiadał fioletowy klucz do bramy, gdzie poza trzecim dziennikiem, znajdziesz też bossa lochu.
Wróć do spisu zadań
Oczyszczający płomień
Porozmawiaj z Kapłanem Matwiejem w Margrowiach. Gdy dotrzesz na wskazane miejsce - polanę na północnym-wschodzie - rozpal stos i wyeliminuj fale wrogów. Potem wróć do zleceniodawcy. Nagroda: 50 szemrzących oboli.
Wróć do spisu zadań
Więzy krwi
W Margrowiach porozmawiaj z Laktanem. Pomóż mu znaleźć porwanego przez bandytów mężczyznę, ale najpierw przepytaj trzy osoby w mieście, czy wiedzą coś na ten temat. Nagroda: klejnoty.
Idź z Laktanem na wschód, by poszukać wskazówek: zwłoki bandyty, puste beczki oraz zabity handlarz. Później idź z pracodawcą do jaskini - nie musisz się o niego martwić, jest nieśmiertelny. Gdy znajdziesz Peritana, będziecie mogli wrócić do Margrowia.
Wróć do spisu zadań
Lata świetności
W jednej ze skrzyń lub innych pojemników, jak ciała czy pnie, znajdziesz Wypłowiały stary obraz. Może znajdować się gdziekolwiek na terenie Dobrowskiej Tajgi. Udaj się do Margrowia i porozmawiaj z Zalanem Koste, by zakończyć zadanie. Nagroda: rzadki składnik rzemieślniczy.
Wróć do spisu zadań
Nienapisany koniec
W Dobrewskiej Tajdze eliminuj napotkanych Maruderów. Jeden z nich będzie posiadał Księgę handlową, więc nie uciekaj od walki, gdy się nadarzy. Zanieś ją Zalanowi Koste w Margrowiu, a po krótkiej rozmowie zadanie zakończy się. Nagroda: losowe eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Żarłoczny trup
W Jeleśnie porozmawiaj z Olesją. Zdobądź dla niej serca ghuli, których znajdziesz całe stada na wschód od miasta. Nie każdy z nich upuszcza ów narząd. Nagroda: losowe zioła.
Wróć do spisu zadań
Modlitwa podróżnika
Pełny opis zadania zamieściliśmy na stronie: Modlitwa podróżnika.
Wróć do spisu zadań
Nieustępliwa tkanka
W Jeleśnie porozmawiaj z Krystyną. Udaj się za nią do lasu, by znaleźć jej męża. Pokonaj demona i wróć do zleceniodawcy, by otrzymać wynagrodzenie. Nagroda: rzadki sztylet Okrwawione Ostrze.
Wróć do spisu zadań
Dobrze wydane złoto
Pogadaj z Merosem w Menestadzie. Twoim zadaniem będzie odebranie zapłaty od pokonanego bossa - Luskasa. Walka rozpocznie się po rozmowie z nim. Uważaj na jego ładowany atak znad głowy, który może zabrać nawet połowę zdrowia. Podnieś upuszczony przez przeciwnika przedmiot: Zapłata w klejnotach i wróć z nim do Merosa. Nagroda: klejnoty.
Wróć do spisu zadań
Łańcuch opętania
Zadanie rozpoczyna się w Menestadzie, po rozmowie z Parinem. Warunkiem jego rozpoczęcia jest wcześniejsze ukończenie zadania Drwal z Nowiska - będziesz musiał pokonać Magdalenę w pobliskiej piwnicy, której pomogłeś w poprzednim zadaniu. Nagroda: klejnoty.
Wróć do spisu zadań
Zaprzepaszczone dziedzictwo
Ta misja rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu zadania Łańcuch opętania. Gdy wrócisz do Parina, poprosi cię o spotkanie w jego pracowni, gdzie po raz kolejny zmierzysz się z Matyldą. Nagroda: rzadki składnik rzemieślniczy.
Wróć do spisu zadań
Młot czempiona
W lokacji Azyl Plemienia Niedźwiedzia porozmawiaj z Greganochem. Na jego polecenie udaj się do lochu: Grota Szronoblizny - ta zostanie jednak odblokowana dopiero, gdy oczyścisz twierdzę Malnok (8) na południu, podziemie znajduje się na jej obszarze.
Wróć do spisu zadań
Wyzwanie Bestii
Drugie zadanie od Greganocha w Azylu Plemienia Niedźwiedzia. Znajdź bossa Kaullera Kolekcjonera w północnym obszarze - miejsce, gdzie przebywa może ulegać zmianie - i pokonaj go, zebrać trofeum Głowa Kaullera, które przekażesz zleceniodawcy i zawiesisz na stojaku za jego plecami. Nagroda: broń Młot Ursusa.
Wróć do spisu zadań
Strzaskana danina
Sena z Azylu Plemienia Niedźwiedzia ma dla ciebie zadanie. Udaj się do podziemi: Zagłada szronu. Nie musisz go kończyć - wystarczy, że zbierzesz 25 sztuk Kości Kazry z Klanu Lodu. Wrogowie upuszczający ten przedmiot będą oznaczeni na minimapie kolorem czerwonym. Nagroda: skóry.
Wróć do spisu zadań
Makabryczna ekspozycja
W Tundrze Oliama - wschodni region Chłodnego Bezkresu, przy Azylu Plemienia Niedźwiedzia - eliminuj elitarnych wrogów z Klanu Lodu, aż znajdziesz Łańcuch wojownika, którego podniesienie rozpoczyna to zadanie. Musisz odnieść go pobliskiej wioski i przekazać w ręce Seny. Nagroda: losowe zioła.
Wróć do spisu zadań
Wybacz mi
W podziemiach Koszary Kor Dragan znajdź Zakrwawioną notatkę eliminując wrogów. Loch znajduje się w północno wschodniej części obszaru, za twierdzą - nie musisz jej uprzednio uwalniać. Notatkę zanieś Rozie, przebywającej w Menestadzie. Nagroda: losowe zioła.
Wróć do spisu zadań
Zew starożytnych
Zadanie będzie dostępne dopiero po wykonaniu innych zleceń w Azylu Plemienia Niedźwiedzia. Udaj się do Uświęconego Lodowca (lokacja wyłącznie fabularna) podążając za zleceniodawcą - Wodzem Glusem. Musisz ukończyć cały loch oraz pokonać finałowego bossa. Eksploruj dokładnie wszystkie piętra, by znaleźć klucz do ostatniej jaskini - Krwawy kamień (9). Nagroda: losowe eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Wygłodniała kościana skrytka
Na Wzgórzach Melnika w Bladej Polanie na zachód od Menestadu, przeszukuj pojemniki - skrzynie, ciała, pnie - w pobliżu chaty. W jednym z nich znajdziesz Wygłodniałą kościaną skrytkę (10). Po jej zebraniu musisz eliminować wilkołaki i zbierać ich energię duchową w oznaczonym obszarze koło Nowiska. Gdy tylko zapełnisz pasek postępu, zadanie zostanie zakończone. Nagroda: 20 szemrzących oboli, klejnot.
Wróć do spisu zadań
Ziębipąk
Zbieraj zioła na obszarze Bladej Polany. Z którejś kępki po kilku próbach wypadnie dodatkowo Ziębipąk, nietypowa roślina, którą należy zbadać. Zanieś ją alchemiczce Veroce w Kiosowadzie. Nagroda: losowe eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Krwawe kazanie
Porozmawiaj z Siostrą Werą w Kor Valar. Lokacja zostaje odblokowana w ramach postępów w głównym wątku fabularnym.
Udaj się do Sangwinicznej Kaplicy - podziemie. Otwórz zamknięte drzwi, odnajdując dwie skrzynki po przeciwległych krańcach lochu. W Splugawionej Piwnicy, do której teraz możesz wejść, zabij wszystkich wrogów.
Dopiero wtedy będziesz mógł przejść do północnej komnaty, by pokonać bossa - Krwawego Biskupa. Z jego truchła zabierz Czerwony kielich i oddaj zleceniodawcy w Azylu Plemienia Niedźwiedzia. Nagroda: 50 szemrzących oboli.
Zamarznięta geoda
W okolicach Stawu Cepiłowego (Dolina Wichrów) przeszukuj skały. Zamiast rudy - z losowym prawdopodobieństwem - odnajdziesz Zamarzniętą geodę. Nagroda: klejnoty.
Wróć do spisu zadań
Figurka prawości
Zadanie dostępne po ukończeniu kampanii. Zakup od Cwemira w Jeleśnie Drewnianą figurkę rycerza. Zanieś ją Zalanowi Koste z Margrowia. Warto wcześniej odnaleźć inne przedmioty dla zbieracza pamiątek (zadania Lata świetności oraz Nienapisany koniec). Nagroda: zasnuty kryształ.
Wróć do spisu zadań
Następnie: Diablo 4 - skrytka, schowek: jak używać
Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Diablo 4 - Sława: jak zdobywać, nagrody