Duelyst - turowa strategia od byłego pracownika Blizzarda i Insomniac
Trwa zbiórka na Kickstarterze.
Keith Lee - teraz twórca niezależny, dawniej producent w Blizzardzie i Insomniac, pracuje nad projektem turowej gry strategicznej Duelyst. Wspomaga do Glauber Kotaki, odpowiedzialny za oprawę artystyczną Rogue Legacy.
Lee może się pochwalić imponującym dorobkiem: był producentem Diablo 3, a także głównym programistą przy kilku odsłonach serii Ratchet & Clank oraz przy Resistance: The Fall of Man. Razem z Kotakim i kilkoma innymi deweloperami założył niedawno niezależne studio Counterplay Games.
Duelyst to taktyczna, turowa strategia, w której gracz dowodzi grupą istot, na polu walki podzielonym na kwadraty. Ważne będzie odpowiednie ustawianie jednostek, korzystanie z dostępnych umiejętności oraz przewidywanie posunięć przeciwnika.
Całość przypomina nieco system walki z Heroes of Might and Magic lub The Banner Saga. Twórcy zapewniają, że wyeliminowali konieczność pozyskiwania surowców czy nużące „nabijanie” punktów doświadczenia, by dotrzeć do kolejnej walki.
Platformy docelowe to komputery osobiste - gra działa z poziomu przeglądarki internetowej. „To nie jest pay to win” - śpieszą z zapewnieniami deweloperzy. Wszystkie istoty i czary odblokujemy w toku rozgrywki. W pełnej wersji znajdziemy ponad sto jednostek i umiejętności, podzielonych na pięć frakcji.
Twórcy celują w premierę pod koniec tego roku. Celem jest pozyskanie 68 tys. dolarów - udało się już zebrać niemal połowę tej kwoty. Za 15 dol. (ok. 45 zł) otrzymamy grę po jej wydaniu, 30 dol. to także dostęp do testów wersji beta.