EA skasowało MMO Harry Potter, bo nie wierzyło w siłę marki
Ujawnia była deweloperka.
W okolicach lat 2000-2003, kiedy Electronic Arts miało prawa do gier na licencji Harry'ego Pottera, powstawało osadzone w uniwersum MMO, jednak wydawca anulował projekt, nie wierząc, że produkcja mogłaby przez dłuższy czas utrzymać zainteresowanie.
Informacje pochodzą od Kim Salzer, byłej kierowniczki działu marketingu produktu w EA, która była mocno zaangażowana w projekt. Deweloperka ujawniła grę podczas wywiadu ze streamerem The Real Brandolorian, zapytana o anulowane projekty, które nie ujrzały światła dziennego.
- Zrobiliśmy dogłębne badania, byliśmy bardzo pewni sukcesu - tłumaczy Salzer. - Ale projekt został zamordowany, bo EA przechodziło wtedy zmiany i nie było pewne, czy ta marka przyciągnie zainteresowanie przez więcej niż rok czy dwa.
Co ciekawe, z wypowiedzi deweloperki wynika, że MMO w Harry'ego Pottera miało być ciekawą hybrydą doświadczeń online i offline.
- Mieliśmy wysyłać dzieciakom różne rzeczy pocztą, jak nagrody, odznaki i tego typu przedmioty.
Salzer nie ujawniła szczegółowych informacji o grze, choć z jej słów wynika, że twórcy zdążyli przygotować pierwszą wersję beta, zanim EA anulowało projekt.