Skip to main content

Elex - towarzysze: werbowanie i misje

Wszyscy towarzysze: wskazówki dotyczące werbowania.

W Elex mamy możliwość zwerbowania towarzyszy, którzy umilą nam podróż, ale przede wszystkim wesprą nas w walce. Do wyboru mamy kilku kompanów. Każdy z nich - mimo że walczy różnymi broniami - ma podobny styl walki: potrafi zadawać ataki dystansowe oraz atakować wręcz. Tym samym nie uświadczymy przedstawicieli danych klas, jak w innych grach RPG, którzy specjalizują się ściśle w magii bądź w walce w zwarciu.

Towarzyszy można spotkać w różnych miejscach na Magalanie. Aby ich zwerbować, musisz z nimi najpierw porozmawiać i wykonać zadanie dla nich. Gdy już dołączysz kompana do zespołu, towarzysz poprosi cię o pomoc w kolejnej misji. Czasami będzie to nowe zadanie, różniące się od tego pierwszego, a czasami będzie to kontynuacja wątku, z którym się już zapoznałeś.

Dostępni towarzysze:

  • Duras (1) - Berserk, używa łuku w walce dystansowej i miecza w walce wręcz.
  • Falk (2) - Kleryk, używa broni energetycznej w walce na dystans i młota w walce wręcz.
  • Ray (3) - Banita, używa broni palnej w walce dystansowej i miecza w walce wręcz.
  • C.R.O.N.Y. U4 (4) - dron, atakuje z dystansu za pomocą pocisków elektrycznych.
  • Kaja (5) - Berserk, używa magii w walce dystansowej i miecza w walce wręcz.
  • Zołza (6) - Banita, używa strzelby w walce dystansowej i mechanicznego miecza w walce wręcz.
  • Arx (7) - Alb, używa karabinu energetycznego w walce dystansowej i młota w walce wręcz.

Kliknij na imię towarzysza, aby zobaczyć stronę z misjami związanymi z daną postacią.

Na mapie świata zaznaczono lokalizację towarzyszy.

Towarzysze, z którymi aktualnie nie podróżujemy, będą czekać na nas w obozowisku przy teleporterze: Mały obóz (1 na niebiesko na mapie świata). W trakcie rozwoju fabuły będziesz mógł ich przenieść do Matecznika (2 na niebiesko na mapie świata).

Nie da się ukryć, że wspólnie podróżowanie z kompanem przy boku, znacznie ułatwia walkę. Sami towarzysze nie są tankami nie do przejścia, ale warto ich zwerbować, choćby dlatego, że rozpraszają uwagę przeciwników i są w stanie przyjąć część obrażeń. Pomimo że nie możemy wydawać im komend, co mają robić, to podczas ataku przeciwników zawsze możemy poczekać z tyłu, i rzucić ich na pierwszy ogień.

Do drużyny możemy dołączyć wyłącznie jednego towarzysza. Dlatego, gdy chcemy wymienić kompana, to najpierw należy odłączyć obecnego (poprzez rozmowę). Następnie, wybierając odpowiednią kwestię dialogową, można zaprosić do współpracy kolejnego bohatera.



Chcąc zwiększyć siłę bojową kompanów, należy zainwestować punkty nauki w umiejętność: Grupa (kategoria umiejętności: Postać). Jeśli wolimy wędrować bez towarzysza u boku po Magalanie, wykupienie umiejętności: Jednoosobowa armia (kategoria umiejętności: Kleryk) będzie dobrym rozwiązaniem dla samotnych wilków.

Zobacz także