Fallout 4: romanse i system postępów postaci
Garść szczegółów.
Producent Fallout 4 - Todd Howard - pojawił się na imprezie QuakeCon w ubiegłym tygodniu, ujawniając kilka nowych informacji na temat tej oczekiwanej produkcji.
Zaprezentowano między innymi nową towarzyszkę, którą przyłączymy do drużyny. To kobieta imieniem Piper, redaktorka gazety Public Occurrences. Pogoń za nowymi historiami ma być źródłem zadań dla naszej postaci.
- Jednocześnie możemy posiadać jednego towarzysza i chcieliśmy zaoferować dużą różnorodność archetypów. Śledzimy też ich opinie na temat gracza - wyjaśniał Howard.
- W przypadku ludzi może to nawet doprowadzić do romansów, bez względu na płeć.
Obecnie znamy czterech towarzyszy: wspomniana Piper, sympatyczny piesek Dogmeat, robot Codsworth oraz Minutemen z karabinem energetycznym.
Ujawniono też kilka szczegółów na temat systemu rozwoju postaci. Ten bazował będzie oczywiście na dobrze znanych cechach SPECIAL (siła, percepcja, wytrzymałość, charyzma, inteligencja, zręczność i szczęście), do których przypisujemy punkty.
Każda z bazowych cech posiada dziesięć perków. Im więcej punktów w danej charakterystyce, tym więcej umiejętności po awansie. Dla przykładu: osiem punktów siły da osiem perków do wyboru. Niektóre będą mogły być dodatkowo aktualizowane. Całość umieszczona będzie w drzewku - łącznie 275 rzeczy do odblokowania.
- Po wyjściu ze Schronu, jeśli zdecydujemy się przeznaczyć 10 punktów na jakąś cechę i obniżyć inne, możemy wybrać całkiem fajne perki - mówił Howard. - Zauważyliśmy, że wraz z upływem czasu tworzy to interesujące style rozgrywki.
Uczestnicy imprezy QuakeCon mieli okazję zobaczyć rozszerzoną prezentację rozgrywki w mieści Lexington. Obecny na miejscu serwis Polygon potwierdza między innymi powrót Fat Mana, wybuchające głowy, system otwierania zamków identyczny z Falloutem 3, hackowanie, skradanie się czy współpracę z różnym frakcjami.
Fallout 4 ukaże się 10 listopada na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Nudzisz się? Zobacz także: