Skip to main content

Far Cry 5 - Oczyszczenie

Misja główna: spotkanie z Seedami i ostrzał z moździerza.

Misja Oczyszczenie to pierwsze z bardzo specyficznych zadań, silnie związanych z główną osią fabularną gry. Jej uaktywnienie zależy od twoich postępów związanych z tworzeniem ruchu oporu w Dolinie Holland. Misji tego typu nie można wywołać manualnie, a także nie można przed nimi się uchronić.

Raz wywołane zadanie tego typu musi zostać ukończone, w przeciwnym wypadku dalsza zabawa nie będzie możliwa. W przypadku wspomnianego regionu odblokowanie tej misji może nastąpić w okolicy ukończenia zadania Skok w bok lub Rozproszona trzódka.

Warto zaznaczyć, że Oczyszczenie może zostać aktywowane nawet w ramach innej trwającej misji. Dopiero po jej ukończeniu będziesz mógł wrócić do poprzednich aktywności. Moment aktywacji specjalnego zadania można jednak po części przewidzieć. Wystarczy otworzyć mapę świata gry i oddalić widok, a następnie skierować kursor na okupowany region. Wówczas powinieneś zauważyć obrazek podobnego typu, co poniżej.

Jest to pasek postępu tworzenia ruchu oporu w danej krainie. Na pasku znajduje się też kilka punktów - pierwszy z nich wskazaliśmy strzałką na powyższym obrazku. Po osiągnięciu pierwszego z trzech punktów oporu, na ekranie wyświetli ci się komunikat, że Joseph Seed wysłał po ciebie specjalne jednostki. Nie da się uniknąć polowania - prędzej czy później kultyści dopadną cię, co poznasz po narkotycznych zniekształceniach obrazu.

Gdy się to stanie, rozpocznie się główna część misji Oczyszczenie, poprzedzona scenką przerywnikową z Johnem i Josephem Seedem. Po jej zakończeniu, gdy zostaniesz uwolniony z furgonetki, zmierzaj przed siebie w kierunku punktu kontrolnego (1). Musisz pozbyć się tam wszystkich przeciwników. Wykorzystaj pobliskie kamienie, aby osłaniać się przed wrogim ostrzałem. Szczególną uwagę zwróć na snajperów na podwyższeniu. Możesz także wykorzystać ładunki wybuchowe dla szybszego rozwiązania sprawy.

Po neutralizacji wszystkich wrogów porozmawiaj z pastorem Jeromem - podczas wymiany ognia musisz więc kontrolować, aby mężczyzna nie zginął. Po krótkim dialogu zmierzaj drogą w kierunku żółtego znacznika, gdzie masz odnaleźć niejakiego Merle'a. Okaże się jednak, że ten znajduje się nieco dalej, co wiąże się z koniecznością przejścia przez obszar ostrzeliwany przez moździerz. Aby nie zginąć od ostrzału, zaraz po wybuchach przemieszczaj się pomiędzy zielonymi punktami (2) oznaczonymi flarami.

Po dotarciu do każdego punktu poczekaj, aż ustanie kolejna tura wybuchów, po czym błyskawicznie - sprintem - przebiegnij do kolejnego, najbliższego miejsca podświetlonego na zielono. W ten sposób bezpiecznie dotrzesz aż do tyrolki - wskocz na nią błyskawicznie, dzięki czemu dostaniesz się na drugą stronę doliny. Obierz ścieżkę po prawej stronie, po czym uporaj się z obsługą moździerza (3) i uwolnij Merle'a, który będzie wspierał cię strzelaniem.

Teraz przez dwie minuty musisz utrzymywać się przy życiu, a także pilnować, aby nowy towarzysz nie zginął. W pierwszej fazie obrony możesz skorzystać z moździerza (4), dzięki czemu przeprowadzisz ostrzał na nacierającego wroga. Przeciwnicy są w ten sposób dość słabo widoczni, a dodatkowo mogą dostać się na twoją pozycję dwiema drogami, dlatego nie prowadź ostrzału dłużej, niż przez minutę.

Kontroluj także znacznik wykrycia w centralnej części ekranu. Gdy nagle zacznie zmieniać kolor na czerwony, natychmiast pozostaw moździerz, gdyż któryś z przeciwników właśnie cię atakuje. Gdy nie czujesz się mocny w obsłudze moździerza, możesz także obronić się przed napastnikami w klasyczny sposób. Pilnuj jednak, aby twój towarzysz pozostawał przy życiu.



Po upływie dwóch minut - zegar znajduje się w górnej części ekranu - powinien nadlecieć helikopter. Pilot osadzi maszynę na niewielkiej skale z prawej strony. Upewnij się wówczas, że twój kompan żyje, po czym biegnij do śmigłowca i zajmij w nim jedno z dwóch miejsc. Gdy wszyscy będą znajdować się na pokładzie, wzbijecie się w powietrze, a po wylądowaniu misja dobiegnie końca.

Zobacz także