Final Fantasy 16 - Hugo Kubka, walka z bossem
Jak pokonać dominanta.
W misji fabularnej Kara śmierci w Final Fantasy 16 spotkasz się z bossem Hugo Kubką (w oryginale Hugo Kupka), którego będziesz musiał pokonać, by przejść dalej. Na tej stronie dowiesz się, jaką taktykę obrać w starciu.
Hugo prawdopodobnie zaatakuje od razu, więc miej się na baczności. Ten boss dysponuje dwoma ulubionymi atakami podstawowymi i warto się ich nauczyć, żeby sprawnie je kontrować. Gdy odskakuje i nie przyzywa ramion Tytana, wykona jedno uderzenie pięścią, a potem jedno nogą. Po tych dwóch uderzeniach możesz przez chwilę atakować. Uważaj, bo oba uderzenia mają spory zasięg i boss bez problemu doskakuje do ciebie, nawet jeśli zmienisz pozycję.
Z kolei gdy skacze na lewo i prawo i przyzywa ramiona Tytana, to wykona zaledwie jedno uderzenie, po którym możesz przejść do ataku.
Hugo Kubka dysponuje też w tej fazie dwiema atakami typu szarża, przy czym Młot Kowalski jest zdecydowanie bardziej niebezpieczny, bo jeśli dasz się złapać, to boss wykona na tobie combo uderzeń. Obie szarże warto natychmiast kontrować po udanym uniku.
Gdy Kubka utraci mniej więcej jedną trzecią życia, zobaczysz scenę filmową, po której rozpocznie się druga faza walki. Boss potrafi teraz zejść pod ziemię, a potem wykonać atak Geozgniot. Żeby uciec z pola rażenia, będziesz musiał wykonać aż trzy uniki. Gdy boss już uderzy w ziemię, możesz do niego doskoczyć Doskokiem Feniksa i kilka razy uderzyć.
Prowokację Kubki w postaci bloku najlepiej po prostu zignorować i przeczekać - inaczej boss może wykonać na tobie kontratak zwany Tytaniczną Kontrą, który jest jednym z najmocniejszych ataków tego bossa.
Tym razem kiedy boss przyzywa ręce Tytana, to wykonuje trzy ataki wręcz, więc musisz się nieco przestawić na więcej uników po pierwszej fazie. Dobrym momentem na atak jest natomiast Kopalnia Odkrywkowa. Szybko doskocz do bossa, a będziesz miał okazję na atak jeszcze w momencie, gdy on sam będzie wykonywał ruch.
Uważaj na ruch o nazwie Zgiełk. Pojawiające się pierścienie musisz albo „przeniknąć” za pomocą uniku, albo przeskoczyć. Metoda ze skakaniem jest według nas łatwiejsza, bo unikami możesz się niechcący zbliżyć do Kubki, co znacznie utrudni defensywę.
Ciężar Ziemi i Osuwisko następują zawsze po sobie, ale będziesz wiedział, jak zareagować - wystarczy omijać niebezpieczne miejsca. Oprócz tego Kubka używa też kilku ataków z pierwszej fazy, które już znasz.
Pod koniec walki Hugo użyje ruchu zwanego Udręką. Podczas niego cały czas staraj się uciekać od Kubki i trzymać od niego jak najdłuższy dystans, by łatwiej unikać kolejnych ciosów. Seria ataków zakończy się Ziemną Furią, podczas której ponownie musisz trzymać się jak najdalej. Gdy się to jednak skończy, Kubka będzie przez dłuższy czas wracał do sił - to moment, by użyć zdolności Eikonów zbijających pasek woli.
To już cała wiedza, która jest ci potrzebna do pokonania Hugo Kubki. Powodzenia w walce!
Następnie: Final Fantasy 16 - Grabarz, walka z bossem
Spis treści: Final Fantasy 16 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Final Fantasy 16 - Coeurl, walka z bossem