Skip to main content

Gracze zburzyli niewidzialne ściany w Starfield. Swobodna eksploracja może być blisko

Na razie wywołuje crashe.

Nie milknie dyskusja na temat niewidzialnych ścian w Starfield, które oddzielają sąsiadujące ze sobą „płytki” terenu na planetach. Jednymu z graczy udało się zneutralizować bariery, by umożliwić przechodzenie z jednej płytki na drugą, ale na razie powoduje to crash gry.

Dla kontekstu i przypomnienia: kiedy wylądujemy w Starfield na planecie, gra generuje wokół statku - częściowo losowo - obszar, który możemy eksplorować. Powierzchnia takiej płytki jest dość duża, ale w końcu docieramy do niewidzialnych ścian, których nie można przekroczyć. Aby zwiedzić sąsiadującą płytkę, trzeba wrócić do statku i „przeparkować” go w nowe miejsce, by gra ponownie wygenerowała teren.

Gracze przez dłuższy czas zastanawiali się, czy sąsiadujące płytki są ze sobą połączone, czyli innymi słowy: czy gra „wie”, jaka płytka znajduje się za niewidzialną ścianą. I tutaj do akcji wkracza użytkownik Reddita o pseudonimie WhiteLight506, który dowiódł, że jeśli znajdziemy się na płytce blisko miasta Nowa Atlantyda, to w oddali widzimy właśnie to miasto. Nie możemy jednak do niego wejść ze względu na barierę.

Sprawy wzięli w swoje ręce moderzy, a konkretniej jeden z nich - Draspian. Stworzył on narzędzie, które usuwa niewidzialne ściany, pozwalając na swobodniejszą eksplorację. Przeprowadził nawet eksperyment nawiązujący do odkrycia WhiteLight506: spróbował dostać się do Nowej Atlantydy z płytki sąsiadującej z miastem.

I tutaj dochodzimy do tych smutniejszych wieści, bo aktualnie instalacja moda nie ma większego sensu. Przejście z jednej płytki na drugą powoduje crash gry - Starfield wyraźnie nie został zaprojektowany z myślą o przekraczaniu niewidzialnych granic. Dzieje się tak nie tylko w przypadku Nowej Atlantydy, ale nawet - jak wynika z raportów graczy - przy przechodzeniu do względnie „pustych” płytek.

Wszystko wskazuje jednak na to, że Starfield „wie”, jaka płytka powinna być obok i próbuje ją wygenerować, choć kończy się to krytycznym błędem. Gracze nie tracą jednak nadziei i wierzą, że swobodna eksploracja planet w nowej grze Bethesdy jest możliwa.

Potrzebujemy po prostu opcji, by po dotarciu do ściany wybrać polecenie »Kontynuuj«, by gra wygenerowała następną płytkę” - teoretyzuje Kittynex na forum NexuMods.

Jeśli chcecie sami spróbować przekroczyć niewidzialną ścianę, możecie pobrać mod z serwisu NexusMods.

Zobacz także