GTA 3 - odnalezione w kodzie narzędzia deweloperskie ujawniają kulisy tworzenia gry
Oraz działanie systemów rozgrywki.
Grupa fanów w plikach GTA 3 odnalazła pozostałości po narzędziach, których używali deweloperzy z Rockstara podczas tworzenia trzeciej odsłony cyklu. Odkrycia zaprezentowali w opublikowanym materiale wideo.
Moderzy o pseudonimach Vadim M, Badger Gooder, Fire Head i AAP przeglądając kod produkcji natrafili na oprogramowanie używane przez autorów tytułu. Nie wszystkie opcje działają poprawnie, ze względu na fakt, że są starsze niż finalna gra, ale dają wgląd w proces rozwoju projektu i systemy nadzorujące mechanizmy zabawy.
Większość narzędzi powstała z myślą o wydaniu PS2, ale graczom udało się je odtworzyć na PC. Po podłączeniu drugiego pada, umożliwiają modyfikowanie GTA 3, w tym zasad rozgrywki, w czasie rzeczywistym. Podczas prac były wykorzystywane do testowania różnych scenariuszy.
Oprogramowanie pozwala na przykład natychmiastowo zmienić pogodę lub porę dnia, a nawet usunąć z ekranu elementy interfejsu. Jest też funkcja swobodnego przesuwania kamery, dzięki której można przyjrzeć się określonym obiektom z bliska i teleportować bohatera w wybrane miejsce.
Co ciekawe, część skryptów odnaleziono w plikach mobilnej wersji produkcji. Przeniesione na inne platformy sprzętowe umożliwiają aktywowanie trybu nieśmiertelności, rozpoczęcie dowolnej misji, a także przywołanie lub usuniecie jakiegokolwiek pojazdu.
Wśród narzędzi są również te odpowiedzialne za system przechodniów. Po ich włączeniu, na ziemi pojawia się kolorowa nakładka, związana z zasadami poruszania pieszych - strefa, w której mieszkańcy mogą przechodzić przez jezdnię, zaznaczona jest jedną barwą, a inną obszar, na jaki obywatele nie mają wstępu.
To jednak nie wszystko - moderom udało się też uzyskać dostęp do specjalnej przeglądarki modeli postaci. Funkcja umożliwia przyjrzenie się z bliska poszczególnym bohaterom, a także animacjom ruchu.
Źródło: Kotaku