GTA Trilogy - data premiery, cena i szczegóły zmian
Obszerna lista detali i nowości.
- GTA: The Trilogy debiutuje 11 listopada
- Na 6 grudnia zaplanowano premierę wersji pudełkowych
- Rockstar opisał też liczne zmiany w rozgrywce i oprawie graficznej
Rockstar Games ujawniło datę premiery i szczegóły GTA: The Trilogy The Definitive Edition - pakietu remasterów GTA 3, Vice City i San Andreas. Kolekcja debiutuje 11 listopada na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S i Switch.
Nieco później - 6 grudnia - ukażą się także wersje pudełkowe, na Xbox Series X/S, Xbox One, Nintendo Switch i PlayStation 4.
Zestaw można już kupić w przedsprzedaży - cenę ustalono na 269 zł. Osoby, które zamówią paczkę przed 5 stycznia 2022 roku za pośrednictwem strony twórców, otrzymają kupon rabatowy w wysokości 10 dolarów na zakup tytułu kosztującego co najmniej 15 dolarów.
Rockstar Games potwierdził też szczegóły, które wyciekły kilka dni temu. Remastery zaoferują więc sterowanie i celowanie w stylu GTA 5, nowe oświetlenie, tekstury w wysokiej rozdzielczości i tak dalej. Szczegóły poniżej.
Zmiany w rozgrywce:
- Sterowanie na padzie z obłożeniem w stylu GTA 5.
- Poprawione strzelanie i celowanie.
- Zaktualizowane koło wyboru broni i stacji radiowych.
- Zaktualizowana mini-mapa, z możliwością nawigowania do wybranych punktów.
- Możliwość natychmiastowego zresetowania misji po nieudanym podejściu.
- Osiągnięcia w Rockstar Games Social Club.
Zmiany w grafice:
- Wyższa rozdzielczość tekstur: od broni, przez postacie, na budynkach i ulicach kończąc.
- Kompletnie przebudowany system oświetlenia i cieniowania.
- Lepsze efekty wody i pogody.
- Więcej detali drzew i roślin.
- Dłuższy zasięg rysowania obiektów.
Zmiany na poszczególnych platformach:
- Rozdzielczość do 4K i 60 klatek na sekundę na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
- Nvidia DLSS na PC.
- Dotykowa kontrola kamery i żyroskopowe celowanie na Nintendo Switch.
To jednak nie wszystko, ponieważ - zgodnie z nieoficjalnymi informacjami - odświeżone wersje poszczególnych produkcji ukażą się w polskiej wersji językowej.
Potwierdzono również zastosowanie silnika Unreal Engine. Przypomnijmy, że w planach są jeszcze wydania na urządzenia mobilne, ale te zadebiutują dopiero w 2022 roku.