Gwint otrzyma pierwszą kampanię fabularną w 2018 roku
Opóźnienie premiery.
CD Projekt poinformował, że pierwsza kampania fabularna do karcianki Gwint ukaże się nie w tym - jak dotychczas planowano - lecz dopiero w przyszłym roku. Nie podano konkretnej daty.
„Chcemy jeszcze bardziej rozbudować rozgrywkę, a to wymaga czasu. To dla nas ważna i trudna decyzja, bo wielu z Was chciało zagrać w nową przygodę ze świata Wiedźmina w okresie świątecznym. Dlatego chciałbym Was bardzo przeprosić i jednocześnie zapewnić, że zrobimy wszystko, aby jakość zrekompensowała dłuższy czas oczekiwania” - zapewnia Marcin Iwiński, współzałożyciel studia CD Projekt Red.
„W 2018 roku planujemy również zakończyć testy beta Gwinta. Będziemy częściej aktualizować grę o nowe karty, wyzwania i przedmioty, a także nadal usprawniać i balansować rozgrywkę. Chcemy, aby zarówno doświadczeni gracze, jak i osoby dopiero zaczynające zabawę czerpały z niej mnóstwo radości” - dodaje.
Jeśli o usprawnieniach mowa, to wraz z publikacją kwartalnych wyników finansowych dodano, że karcianka przejdzie niedługo na „nową technologię”. Nie jest jednak jasne, co dokładnie to oznacza, ponieważ - jak wyjaśnił później prezes CD Projektu - tytuł nadal będzie bazował na silniku Unity.
„Od strony biznesowej, przez ostatnie miesiące zespół deweloperski usprawniał grę, jej mechanikę oraz balansował rozgrywkę. W najbliższym czasie Gwint zostanie przeniesiony na nową wersję technologii, co umożliwi w przyszłości realizację dalszych planów w ramach tego projektu” - napisano w komunikacie.
W sierpniu tego roku CD Projekt poinformował, że pierwsza kampania fabularna do karcianki Gwint nosi tytuł „Wojna Krwi”. Główną bohaterką jest Meve, królowa Lyrii i Rivii.
Zobacz: Gwint: Gra Karciana - poradnik i najlepsze porady
„Stojąc w obliczu wrogiej inwazji, Meve zmuszona jest wrócić na wojenną ścieżkę, by odzyskać to, co zostało jej odebrane. O tym jak potoczy się historia Meve oraz o losach jej królestwa i postaci, które spotka na swej drodze, zadecydujesz Ty” - napisano w opisie.
Jak działa kampania? Kilka ujęć oferuje powyższy trailer - gracz będzie przemierzał ręcznie narysowaną mapę, obserwując sytuację w rzucie izometrycznym i wchodząc w interakcje z przeróżnymi obiektami i postaciami.
Zadbamy o obóz i surowce, a następnie zajmiemy się rekrutacją i trenowaniem jednostek - kart - do talii. Jak można się domyślać, potyczki rozstrzygniemy w karcianych starciach ze sztuczną inteligencją, niekiedy przy niespodziewanie zmodyfikowanych zasadach.