Jak Platige Image stworzyło nietypowy trailer God of War
Bez możliwości zagrania w grę.
Polski zespół Platige Image przygotował nietypowy zwiastun God of War - wyświetlany na boisku NBA - bez wykorzystania fragmentów gry ani żadnych konkretnych scen.
Twórcy nie mogli też przetestować nowej odsłony serii, by lepiej poznać materiał źródłowy.
- Znaliśmy ogólny zarys scenografii, jakie będą wykorzystane w grze. Ze względu na tajemnicę, w jakiej przygotowywany jest ten tytuł, nie mogliśmy jednak mieć dostępu do wszystkich informacji - wyjaśnia w rozmowie z Eurogamerem Kamil Pohl, specjalista od efektów specjalnych.
- Niestety, wbrew obiegowej opinii, jeszcze nie zagraliśmy w nowego God of War, chociaż widzieliśmy zdecydowanie więcej niż przeciętny gracz - dodaje.
Platige Image skorzystało w produkcji zwiastuna z materiałów przekazanych przez wydawcę, lecz ostateczny wygląd trailera był w znacznej większości zasługą studia.
- Skorzystaliśmy z konceptów [grafik koncepcyjnych - przyp. red.] przekazanych przez Sony Interactive Entertainment, kilkunastu modelów 3D niskiej jakości i z kilku materiałów na silniku gry. Zdecydowana większość zawartości powstała jednak u nas i była ręcznie wymodelowana - zapewnia Pohl.
Stworzenie filmu nie było łatwym zadaniem.
- Największym wyzwaniem było stworzenie scenografii „na ślepo”, bez możliwości podejrzenia nowych zdjęć z gry czy zagrania w God of War. A przecież nie mogliśmy sobie pozwolić na to, aby nasze scenografie odstawały od reszty lokacji, jakie będą zaprezentowane niedługo w tym tytule - dodaje.
Platige Image współpracowało z agencją kreatywną BBH New York oraz Santa Monica Studio - deweloperem gry. Stworzenie zwiastuna zajęło trzy miesiące. Reżyserem jest Tomek Bagiński.
God of War zadebiutuje 20 kwietnia na PlayStation 4. Kontynuacja przygód Kratosa przeniesie graczy do świata stworzonego w oparciu o motologię nordycką. Po raz pierwszy w serii zdecydowano się na znaczące zmiany w rozgrywce, takie jak przybliżenie kamery do bohatera czy brak możliwości skoku.