Klasy wracają do Battlefield 2042. Znamy szczegóły zmian
Nowe życie Specjalistów.
Electronic Arts ujawniło sporo szczegółów na temat systemu klas postaci, powracającego do Battlefield 2042 w przyszłej aktualizacji 3.2. Rozwiązanie znane z przeszłości serii uzupełni kontrowersyjnych Specjalistów, krytykowanych przez graczy od dnia premiery.
Deweloperzy wyjaśniają na oficjalnym blogu, że gracze chcieli między innymi większej czytelności. Mowa o możliwości rozpoznania możliwości przeciwnika na polu bitwy, czy też bardziej przejrzystych informacjach na temat tego, czym należy zajmować się podczas potyczki.
W przeszłości twórcy rozwiązywali te kwestie na różne sposoby, udostępniając - dla przykładu - karabiny snajperskie tylko klasie zwiadowcy. W Battlefield 2042 ograniczenia nie pójdą tak daleko, ponieważ takie podejście zbytnio zaburzyłoby istniejący system postępów - wyjaśnia EA.
Zablokowane dla określonych archetypów będą więc tylko odpowiednie gadżety. Tylko specjaliści reprezentujący klasę inżyniera będą więc mogli umieścić wyrzutnię rakiet w slocie na gadżet, klasa wsparcia rozda kolegom amunicję i wskrzesi towarzyszów, a zwiadowca wykryje wroga i rozmieści punkty odradzania.
Choć broń nie będzie ograniczana, poszczególne klasy mogą liczyć na bonusy. Przykładowo, Assault otrzyma trzy dodatkowe magazynki, specjaliści wsparcia szybciej wyjmą pistolet maszynowy, a zwiadowcy będą stabilniej celować przy użyciu lunety karabinu snajperskiego.
Warto dodać, że specjaliści zachowają swoje umiejętności specjalne, co zdążyło już wywołać pewne kontrowersje w społeczności. Niektóre są dość potężne i zapewne takie zostaną, jak skanowanie przeciwników przez ściany w wykonaniu Ji-Soo Paik. Gracze narzekają, że brak rezygnacji z talentów sprawi, iż opisywane powyżej zmiany będą raczej tylko kosmetyką.