Layers of Fear - Malarz, Rozdział 3: Farba
Odwrócony pokój, kody i upiorny fortepian.
Głównym celem gracza w trzecim rozdziale Layers of Fear jest zdobycie farby. Jak z pewnością już podejrzewacie, zadanie nie będzie tak proste i oczywiste, jak mogłoby się wydawać.
Na tej stronie:
Duch i droga przez korytarze
Zaczynamy w pracowni malarskiej, gdzie nasze dzieło życia nabiera kształtów. Po krótkim wprowadzeniu skieruj swe kroki do wyjścia na wprost od stalugi i przejdź przez krótki korytarz oraz ciemny pokój z kominkiem.
- W kolejnym korytarzu meble i obraz blokują przejście. Użyj wzmocnionego światła latarenki, by zdjąć klątwę z obrazu i utorować sobie przejście.
- Idź dalej przed siebie.
- Przejdź przez drzwi za rogiem i wejdź w drzwi po prawej na końcu korytarza.
- Idź dalej, aż znajdziesz się w długim korytarzu.
- Po chwili pojawi się duch kobiety. Użyj wzmocnionego światła latarenki, by unieruchomić ducha na kilka sekund.
- To powinno wystarczyć, by dobiec do drzwi na końcu korytarza, a gdy tylko przekroczymy próg, duch przestanie nas ścigać.
- Za drzwiami skręć w lewo i wyjdź na rozgałęziający się korytarz.
- Wybierz drzwi po lewej.
Sejf i odwrócony pokój
- W następnym korytarzu wejdź w pierwsze drzwi po lewej. Znajdziesz się w pokoju, który jest do góry nogami.
- Na wprost drzwi zobaczysz sejf.
- Kod do sejfu to: 10-70-87
- Zabierz z sejfu klucz i włącz światło przełącznikiem przy drzwiach wejściowych - pokój wróci do normy.
- Wyjdź jasno oświetlonymi drzwiami na lewo od sejfu.
- Na korytarzu skieruj się w lewo na chody i pójdź na górę.
- Kilka pięter wyżej zobaczysz pomieszczenie z książkami i fotelem. Wejdź do środka.
- Użyj wzmocnionego światła latarenki na czerwonej książce na wprost d wejścia, by znaleźć fragment obrazu.
Piekielny telefon
- Wyjdź drzwiami po lewej i idź dalej na wprost.
- Zobaczysz skrzynkę i zapętlający się korytarz.
- Idź dalej, a zobaczysz unoszący się w powietrzu telefon. Na razie nie da się go dosięgnąć, ale musimy go odebrać.
- Idź dalej korytarzem, aż wrócisz do punktu wyjścia przy zamkniętej skrzyni.
- Teraz nie ma już ściany na lewo od skrzyni, więc zawróć i zacznij krążyć dookoła ruchem zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
- Po chwili telefon wyląduje na małej szafce i można go będzie odebrać.
- Po rozmowie idź dalej w kierunku skrzyni. Wyjdź drzwiami, które prowadziły do tego pomieszczenia i idź dalej, aż otworzysz drzwi na wprost, za którymi będzie ślepy zaułek.
- Odwróć się w lewo - układ pomieszczeń znów uległ zmianie.
- Idź na lewo od drzwi i dalej zniszczonym korytarzem.
- Gdy dojdziesz do okna na końcu, zawróć na sam początek. Drzwi znajdą się teraz na wprost. Otwórz je i zabierz klucz trzymany przez lalkę.
- Ponownie zawróć i udaj się do okna na końcu korytarza. Po chwili układ pomieszczeń zmieni się na naszych oczach i znajdziesz się w pokoju z kufrem.
- Otwórz kufer (1) i przeczytaj notatkę, a następnie podejdź do drzwi po lewej (2).
- Pomieszczeniu ulegnie zmianie.
- Wyjdź z pokoju i idź dalej korytarzem przez drzwi, które same się uchyliły i dalej, aż na chwilę zrobi się ciemno.
- Gdy odzyskamy wizję, ruszaj dalej przez drzwi i korytarzem na wprost.
- W korytarzu pojawi się duch - nie przejmuj się nim i idź do drzwi na wprost.
Fortepian i kłódki z kodami
- W kolejnym korytarzu idź za fortepianem, aż nie zablokuje przejścia.
- Skręć w lewo.
- W następnym pomieszczeniu otwórz kłódkę z kodem.
- Kod do kłódki to: 385
- Przejdź przez drzwi i skieruj się do kolejnego przejścia na wprost.
- Idź dalej przed siebie, a za drzwiami kieruj się korytarzem na lewo.
- Czeka tu kolejna kłódka.
- Cyfry kodu ukryte są w okolicy, ale podczas szukania atakowani będziemy przez ducha.
- Kod do kłódki to: 614.
- Przejdź przez drzwi i skieruj się schodami na dół.
- Znajdziesz się w piwnicy - podejdź do fortepianu na wprost i aktywuj go kulka razy, by zaczęła grac melodia.
Gdy meble za plecami przestana latać, a muzyka ucichnie - podnieś czerwony słoiczek z fortepianu i wróć na górę schodami. Znów jesteśmy w głównej jadalni, więc od razu skręć w prawo do pracowni malarskiej i dotknij obrazu na sztaludze, by zakończyć ten rozdział gry.
Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 2: Podkład
Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja
Następne: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 4: Pędzel