Legacy of Kain: Soul Reaver - Drowned Abbey: przejście przez zatopioną lokację
Nie daj się zmoczyć.
Drowned Abbey jest dość irytującą częścią gry Legacy of Kain: Soul Reaver. Wszystko dlatego, że lokacja ta jest niemal całkowicie zalana przez wodę, po kontakcie z którą Raziel natychmiast przenosi się do świata duchowego. Musisz być zatem niesamowicie ostrożny.
Po wkroczeniu do lokacji wrota zamkną się za tobą, a Elder God przybliży historię tego miejsca. Gdy filmik przerywnikowy dobiegnie końca, spójrz w prawo na niemal całkowicie zatopione kolumny. To twoja droga naprzód. Skacz po nich, a jeśli wpadniesz do wody, wróć do punktu startowego i skorzystaj z portalu, aby znów stać się materialnym.
Gdy uda ci się dostać na półkę na północy, spójrz w lewo. Przed tobą stoją kolejne dwie kolumny. Wskocz na nie, podobnie jak na poprzednie. Na końcu tego toru przeszkód dostrzeżesz wejście na stały ląd pilnowane przez jednego przeciwnika. Zacznij w niego strzelać pociskami psionicznymi, ale uważaj, bo potrafi odpowiedzieć tym samym. Przy odrobinie szczęścia uda ci się nabić go na kolce wiszące na ścianie.
Wyjdź na brzeg i otwórz drzwi po lewej stronie. W korytarzu spotkasz dwóch przeciwników – możesz ich pokonać lub ominąć. Podążaj jedyną dostępną ścieżką, aż dotrzesz do okrągłej komnaty z obiektem przypominającym ogromne wiertło lub śrubę na środku. Zignoruj rozwidlenie dróg i idź prosto. Wejdź do kolejnego korytarza i udaj się do drzwi znajdujących się po przeciwległej stronie, uważając przy okazji na dwóch wrogów.
Centralną część komnaty, do której właśnie trafiłeś, zajmuje ogromny zbiornik wodny. Twoim zadaniem jest przedostanie się na drugą stronę. Podobnie jak w jednej z poprzednich sal, dokonasz tego, skacząc po częściowo zatopionych kolumnach. Jeśli wpadniesz do wody, możesz wrócić do punktu startowego i skorzystać z portalu do świata materialnego.
Na drugim brzegu spotkasz przeciwnika – wyeliminuj go, a następnie przejdź przez bramę. Idź wzdłuż korytarza. Po drodze natkniesz się na jedne drzwi i dwóch przeciwników do pokonania.
W końcu dotrzesz do uskoku wypełnionego wodą. Przenieś się do świata materialnego, zeskocz w dół i pokonaj tunel. W ten sposób dostaniesz się do ogromnej sali, po której grasują trzy wrogie widma. Skręć w prawo i ustaw się pod zachodnimi wrotami. Wskocz na podwyższenie po prawej stronie, a następnie na kolejną półkę, korzystając z wzmocnionego skoku. Powróć do świata materialnego.
Obok zauważysz chropowatą ścianę. Wespnij się po niej, a gdy znajdziesz się na górze, spójrz na wschód. Przed tobą rząd drewnianych belek, na które będziesz musiał wskakiwać, żeby dostać się do kolejnego przejścia.
Ostrożnie zacznij szybować w stronę kolejnych trawersów, najlepiej trzymając się lewej strony (tam znajduje się twój cel). Pamiętaj, że nawet jeśli przestrzelisz skok, zawsze możesz spróbować poszybować w stronę krawędzi któreś z belek. Istnieje bowiem szansa, że Raziel się jej chwyci.
Gdy bezpiecznie wylądujesz w bramie, rusz dalej korytarzem. Pokonaj dwóch przeciwników i pociskiem psionicznym zniszcz witraż blokujący wyjście. Twoim oczom ukaże się rząd rzygaczy, po których będziesz musiał skakać. To krytyczny moment, ponieważ upadek oznacza powrót na początek lokacji i konieczność powtórzenia całej mozolnej wędrówki.
Po udanym wykonaniu pięciu skoków trafisz na półkę, z której możesz bezpiecznie przeszybować na dach owalnej budowli. Gdy to zrobisz, spójrz na północny-wschód – zobaczysz tam wieżę. Przeskocz do niej i skorzystaj z łańcucha zwisającego z sufitu, aby otworzyć wrota na niższym piętrze.
Przejdź do świata duchowego i zacznij schodzić spiralnymi schodami. Dotrzesz do pokoju, który przed chwilą otwarłeś. Zacznij skakać po obniżonych kolumnach, aż trafisz na portal, który wykorzystaj do powrotu do świata materialnego. W końcu staniesz twarzą w twarz z Rahabem. Przygotuj się na kolejną walkę z bossem.