Legacy of Kain: Soul Reaver - Tomb of the Sarafan: miniboss Morlock i droga do Drowned Abbey
Pora nauczyć się nowej zdolności.
Raziel zmierza w stronę Drowned Abbey, aby skonfrontować się z zamieszkującym tę lokację Rahabem, czyli kolejnym bossem w Legacy of Kain: Soul Reaver Remastered. Po drodze musi jednak pokonać zagrożenie ze strony minibossa Morlocka.
Wylądujesz w kanałach. Przejdź krótkim korytarzem i przeniknij przez kratę. Trafisz do sporego pomieszczenia z areną otoczoną wodą. Wskocz na jej środek i spójrz w lewo. Zauważysz portal umieszczony w niewielkiej alkowie. Skorzystaj z niego i przejdź do świata materialnego.
Raziel rozpocznie rozmowę z Morlockiem, strażnikiem tego miejsca. Gdy dobiegnie ona końca, rozpocznie się starcie. Choć w teorii Morlock nie jest tak potężny jak twoi bracia, z którymi walczyłeś do tej pory, z pewnością jest od nich znacznie bardziej mobilny, a ponadto potrafi wystrzeliwać pociski psioniczne.
Przeskocz na arenę i pozostawaj cały czas w ruchu, uważając na ataki bossa. Przede wszystkim nie daj się zepchnąć do wody oraz odebrać sobie Soul Reavera (jeśli stracisz zdrowie i miecz się zdematerializuje, przejdź do świata duchowego, ulecz się, a następnie powróć do świata materialnego, by kontynuować walkę).
Po otrzymaniu kilku ciosów stwór zostanie ogłuszony. Dobij go. Uruchomi się cutscenka, podczas której Raziel nauczy się nowej zdolności – wystrzeliwania psionicznych pocisków. Możesz ją od razu przetestować, strzelając dwukrotnie w kwadrat oznaczony okręgami na wschodniej ścianie. Otworzy się w ten sposób przejście, przez które przeskocz.
Zeskocz na dół i zabij wampirzy pomiot. Przenieś się do świata duchowego i skręć w lewo. Idź cały czas przed siebie i pokonaj dwie wrogie zjawy. W pomieszczeniu na końcu korytarza wskocz na platformę pośrodku i skorzystaj z portalu, aby wrócić do świata materialnego. Przeskocz na drugi brzeg i wespnij się na chropowatą ścianę przed tobą.
Na górze odwróć się i spójrz na szereg kolumn. Skacz po nich, aby dotrzeć do schodów na zachodniej stronie komnaty. Jeśli spadniesz, wlecisz do wody i będziesz musiał powtórzyć drogę opisaną w poprzednim akapicie.
Zauważ, że na ostatniej kolumnie stoi blok. Strąć go za pomocą pocisku psionicznego. Gdy droga zostanie oczyszczona, wskocz na filar, poszybuj do schodów i otwórz drzwi na ich końcu.
W kolejnej sali natychmiast przejdź do świata duchowego. Pozbądź się dwóch zjaw i skręć w prawo. Sforsuj kratę, którą napotkasz, i podążaj ścieżką do komnaty z metalowym ogrodzeniem. Pokonaj dwie zjawy wysysające życie i skorzystaj z pobliskiego portalu, aby znów stać się materialnym.
Czeka cię pojedynek z nowym typem przeciwników, którzy przypominają nieco Morlocka. Unieszkodliw ich, na przykład nabijając na kolce wiszące na ścianach, a następnie zwróć się w stronę płotu. Na środku odgrodzonego fragmentu sali stoi blok. Wystrzel w niego dwukrotnie pociskiem psionicznym, aby przesunąć go w stronę północnej ściany.
W świecie duchowym przeniknij przez pręty ogrodzenia. Wskocz na blok, który właśnie przesunąłeś, i użyj wzmocnionego skoku, aby wspiąć się do przejścia powyżej.
W kolejnej sali pokonaj dwie zjawy, skręć w lewo i skorzystaj z portalu przed sobą, aby wrócić do świata materialnego. Idź dalej przed siebie, aż dojdziesz do dużej jaskini z podziemną rzeką, na której unosi się statek. Dostań się na niego i przejdź do świata duchowego. Rufa okrętu uniesie się, umożliwiając ci wskoczenie na północną półkę skalną.
Podążaj jedyną dostępną ścieżką. W końcu trafisz do okrągłej sali z portalem pośrodku. Wykorzystaj go, aby wrócić do świata materialnego. Otwórz drzwi po prawej z symbolem błękitnego słońca i aktywuj Warp Gate.
Wróć do okrągłego pomieszczenia i tym razem przejdź przez drzwi po lewej. Na końcu korytarza znajdziesz zamknięte wrota zniebieskawym znakiem. Strzel w jego środek pociskiem psionicznym, aby otworzyć bramę i wkroczyć do Drowned Abbey.