Mapa z CoD Warzone pierwotnie miała być większa i osadzona w Afganistanie
Tajniki powstawania battle royale.
- Twórcy Warzone rozważali stworzenie afgańskiej mapy
- Większą część obszaru miało zajmować miasto
Patrick Kelly - szef studia Infinity Ward - chciał, by pierwsza mapa w Call of Duty Warzone była obszarem w Afganistanie. Konkretnie, jak twierdzi, chciał „zbudować Kabul”. Motywacją miały być w tym przypadku kwestie optymalizacji.
- Jeśli spojrzysz na to z perspektywy pamięci systemowej, to patrząc na te wszystkie zdjęcia zdasz sobie sprawę, że wiele struktur i budynków wykorzystywałoby bardzo podobne tekstury i materiały - powiedział Kelly w rozmowie z Washington Post.
- Wydawało się, że to po prostu ma sens z punktu widzenia RAM-u - dodał deweloper.
Pomysł nie został jednak wykorzystany. Okazało się, że w ostatecznym rozrachunku za wiele struktur i miejsc na mapie było do siebie zbyt podobnych.
- Zespół szybko zdał sobie sprawę, że gracze nie będą w stanie dobrze ocenić, gdzie się znajdują - podsumował Kelly.
Co ciekawe, według pierwotnych założeń, pierwsza mapa Warzone miała być w wysokim stopniu lokacją o charakterze miejskim. Budynki i ulice miały zajmować większą część całego obszaru.
Sama mapa miała być też bardziej rozległa niż obecny Werdańsk. Deweloperzy zorientowali się jednak, że zbyt duża lokacja może zaszkodzić w balansie rozgrywki i zdecydowano się nieco ograniczyć jej rozmiary.
Warto przypomnieć, że już jutro rozpoczyna się trzeci sezon w CoD Warzone. Obszar gry doczeka się solidnego odświeżenia i transformacji, choć zapewne głównie wizualnej.