Mass Effect: Legendary Edition z mnóstwem zmian w rozgrywce. Jest lista
Walka, towarzysze, Galaktyczna Wojna i nie tylko.
- Ujawniono zmiany, jakie pojawią się w remasterze trylogii Mass Effect
- Ulepszenia obejmą różne aspekty gier, zwłaszcza pierwszej części serii
BioWare ujawniło szczegółową listę zmian, które wprowadzono w Mass Effect: Legendary Edition, czyli pakiecie odświeżonych wersji trzech odsłon cyklu.
Najwięcej ulepszeń dotknie mechanizmów rozgrywki w pierwszej - a więc najstarszej - części serii. Modyfikacje obejmą takie obszary, jak walka, dowodzenie towarzyszami oraz kierowanie pojazdem Mako.
Najważniejsze zmiany dotyczące przede wszystkim Mass Effect 1:
- Shepard może używać sprintu poza walką
- ataki wręcz nie będą już wyprowadzane automatycznie - zostały przypisane do przycisku
- rozrzut broni rośnie wolniej, a karabiny snajperskie pozbawiono efektu kołysania
- przybliżono kamerę podczas używania przyrządów celowniczych lub strzelania precyzyjnego
- poprawiono asystę celowania
- wszystkie trafienia w głowę przekładają się na większe obrażenia
- ulepszenia amunicji pojawią się w trakcie całej rozgrywki (w oryginale wrogowie przestawali je upuszczać, gdy postać osiągnęła określony poziom)
- wszystkie klasy mogą używać dowolnej broni bez żadnych kar
- broń schładza się szybciej
- skrócono czas odnowienia zdolności związanej z używaniem medi-żelu, a kolejne poziomy zaoferują większe korzyści z korzystania z umiejętności
- w ekwipunku i sklepach dodano opcję sortowania przedmiotów, wprowadzono też funkcję oznaczania obiektów z wyposażenia jako „elementów zbędnych”, które będzie można następnie przerobić na omni-żel lub sprzedać
- zrównoważono działanie części umiejętności
- ulepszono moce broni - zwiększono skuteczność i siłę, ponadto aktywacja zdolności zresetuje poziom ciepła
- wzorem nowszych części, towarzyszom można wydawać indywidualne rozkazy
- zmodyfikowano niektóre walki z szeregowymi wrogami i bossami, aby były uczciwsze, ale nadal stanowiły wyzwanie
- w części potyczek dodano nowe osłony oraz poprawiono wychodzenie zza nich - zmiana dotyczy całej trylogii
- ujednolicono liczbę otrzymywanych punktów doświadczenia, dzięki czemu gracze częściej powinni osiągać najwyższe poziomy przy pierwszym podejściu. Zniesiono też limit leveli
- ulepszono sterowność pojazdu Mako poprzez udoskonalenie systemu fizyki
- usunięto błąd, uniemożliwiający dokładne celowanie Mako przy niskich kątach
- tarcze Mako regenerują się szybciej
- Mako otrzymało dwa nowe dopalacze, a przy korzystaniu z pojazdu gracz nie dostanie już mniejszej liczby punktów doświadczenia
- zetknięcie maszyny z lawą nie zakończy misji, a jedynie zada tymczasowe obrażenia.
Pozostałe zmiany we wszystkich odsłonach trylogii:
- Rozbudowany kreator bohatera: dodano kolory skóry i fryzury. Ujednolicono również edytor i wprowadzono możliwość wykorzystania przygotowanej postaci we wszystkich grach z kolekcji - wystarczy skopiować wygenerowany przez narzędzie kod
- żeńska Shepard z Mass Effect 3 to domyślny wygląd kobiecej postaci we wszystkich częściach
- wprowadzono nowe osiągnięcia, w tym związane z rozgrywką w całej trylogii
- z produkcjami zintegrowano wyposażenie z DLC, ekwipunek można zdobyć w toku przygody
- usunięto „setki” zróżnicowanych błędów
- na PC dodano obsługę padów i monitorów 21:9
- przygotowano uniwersalną aplikację startową dla całej trylogii, pozwalając zmienić ustawienia dla każdej z produkcji, choć save'y nadal zapisywane są osobno.
Ponadto wprowadzono zmiany do Galaktycznej Wojny - znanego z Mass Effect 3 systemu, który wpływał na zakończenie. Poziom gotowości bojowej nie będzie już zależał od niedostępnego w remasterze multiplayera, ale od działań podejmowanych we wszystkich grach z kolekcji.
Mass Effect: Legendary Edition zadebiutuje 14 maja na PC i konsolach.