Skip to main content

Mass Effect: Legendary Edition z mnóstwem zmian w rozgrywce. Jest lista

Walka, towarzysze, Galaktyczna Wojna i nie tylko.

  • Ujawniono zmiany, jakie pojawią się w remasterze trylogii Mass Effect
  • Ulepszenia obejmą różne aspekty gier, zwłaszcza pierwszej części serii

BioWare ujawniło szczegółową listę zmian, które wprowadzono w Mass Effect: Legendary Edition, czyli pakiecie odświeżonych wersji trzech odsłon cyklu.

Najwięcej ulepszeń dotknie mechanizmów rozgrywki w pierwszej - a więc najstarszej - części serii. Modyfikacje obejmą takie obszary, jak walka, dowodzenie towarzyszami oraz kierowanie pojazdem Mako.

Najważniejsze zmiany dotyczące przede wszystkim Mass Effect 1:

  • Shepard może używać sprintu poza walką
  • ataki wręcz nie będą już wyprowadzane automatycznie - zostały przypisane do przycisku
  • rozrzut broni rośnie wolniej, a karabiny snajperskie pozbawiono efektu kołysania
  • przybliżono kamerę podczas używania przyrządów celowniczych lub strzelania precyzyjnego
  • poprawiono asystę celowania
  • wszystkie trafienia w głowę przekładają się na większe obrażenia
  • ulepszenia amunicji pojawią się w trakcie całej rozgrywki (w oryginale wrogowie przestawali je upuszczać, gdy postać osiągnęła określony poziom)
  • wszystkie klasy mogą używać dowolnej broni bez żadnych kar
  • broń schładza się szybciej
  • skrócono czas odnowienia zdolności związanej z używaniem medi-żelu, a kolejne poziomy zaoferują większe korzyści z korzystania z umiejętności
  • w ekwipunku i sklepach dodano opcję sortowania przedmiotów, wprowadzono też funkcję oznaczania obiektów z wyposażenia jako „elementów zbędnych”, które będzie można następnie przerobić na omni-żel lub sprzedać
  • zrównoważono działanie części umiejętności
  • ulepszono moce broni - zwiększono skuteczność i siłę, ponadto aktywacja zdolności zresetuje poziom ciepła
  • wzorem nowszych części, towarzyszom można wydawać indywidualne rozkazy
  • zmodyfikowano niektóre walki z szeregowymi wrogami i bossami, aby były uczciwsze, ale nadal stanowiły wyzwanie
  • w części potyczek dodano nowe osłony oraz poprawiono wychodzenie zza nich - zmiana dotyczy całej trylogii
  • ujednolicono liczbę otrzymywanych punktów doświadczenia, dzięki czemu gracze częściej powinni osiągać najwyższe poziomy przy pierwszym podejściu. Zniesiono też limit leveli
  • ulepszono sterowność pojazdu Mako poprzez udoskonalenie systemu fizyki
  • usunięto błąd, uniemożliwiający dokładne celowanie Mako przy niskich kątach
  • tarcze Mako regenerują się szybciej
  • Mako otrzymało dwa nowe dopalacze, a przy korzystaniu z pojazdu gracz nie dostanie już mniejszej liczby punktów doświadczenia
  • zetknięcie maszyny z lawą nie zakończy misji, a jedynie zada tymczasowe obrażenia.
Ekran kreatora postaci z remasterów

Pozostałe zmiany we wszystkich odsłonach trylogii:

  • Rozbudowany kreator bohatera: dodano kolory skóry i fryzury. Ujednolicono również edytor i wprowadzono możliwość wykorzystania przygotowanej postaci we wszystkich grach z kolekcji - wystarczy skopiować wygenerowany przez narzędzie kod
  • żeńska Shepard z Mass Effect 3 to domyślny wygląd kobiecej postaci we wszystkich częściach
  • wprowadzono nowe osiągnięcia, w tym związane z rozgrywką w całej trylogii
  • z produkcjami zintegrowano wyposażenie z DLC, ekwipunek można zdobyć w toku przygody
  • usunięto „setki” zróżnicowanych błędów
  • na PC dodano obsługę padów i monitorów 21:9
  • przygotowano uniwersalną aplikację startową dla całej trylogii, pozwalając zmienić ustawienia dla każdej z produkcji, choć save'y nadal zapisywane są osobno.

Ponadto wprowadzono zmiany do Galaktycznej Wojny - znanego z Mass Effect 3 systemu, który wpływał na zakończenie. Poziom gotowości bojowej nie będzie już zależał od niedostępnego w remasterze multiplayera, ale od działań podejmowanych we wszystkich grach z kolekcji.

Mass Effect: Legendary Edition zadebiutuje 14 maja na PC i konsolach.

Zobacz także