„Nieszkodliwe” potwory zabijają graczy Diablo 4. Blizzard pracuje nad patchem
Chciwość nie popłaca.
W Diablo 4 pojawił się błąd powodujący, że z pozoru nieszkodliwe stwory pozbawione możliwości atakowania graczy zabijają ich jednym uderzeniem. Studio Blizzard przekazało, że wie o usterce i stosowna aktualizacja zostanie opublikowana jeszcze przed startem Sezonu Pierwszego.
Jak informuje serwis Kotaku, problematyczną istotą okazał się Goblin Skarbnik. Ten specjalny przeciwnik w normalnych warunkach nie może zranić gracza i będzie przed nim jedynie uciekał, ale zabicie go zapewni „drop” wartościowych łupów. Wygląda na to, że problem występuje w tzw. Podziemiach Koszmarów, podczas których gracze muszą mierzyć się ze specjalnymi utrudnieniami, tzw. afiksami.
W przypadku morderczych Goblinów Skarbinków problemy wywołuje modyfikator Death Pulse, który w momencie zabicia potwora generuje eksplozję, zadającą obrażenia graczowi. Problemem jest jednak to, że wysokopoziomowym postaciom eksplozja powinna zadawać co najwyżej umiarkowane obrażenia, podczas gdy ofiary Goblinów umierają od razu, nawet mając pełne zdrowie.
Jest to szczególnie irytujące dla użytkowników wybierających zabawę w trybie hardkorowym, gdzie śmierć oznacza całkowite skasowanie postaci. Dodatkowo na forum Blizzarda jeden z graczy, który padł ofiarą Skarbnika, zauważa, że według informacji w grze jego postać „została zabita przez nieznanego zabójcę”, co tym bardziej skłoniło graczy do podejrzeń, że jest to błąd.
Redakcja Kotaku zwróciła się do Blizzarda o komentarz w tej sprawie, a deweloperzy potwierdzili, że faktycznie mamy do czynienia z uporczywym glitchem. „To znany problem i zostanie naprawiony w przyszłym patchu, który udostępnimy przed startem Sezonu Pierwszego” - przekazał przedstawiciel studia. Wygląda więc na to, że do momentu wydania stosownej aktualizacji należy oprzeć się pokusie atakowania Skarbników w Podziemiach Koszmarów.