Nowy tryb rozgrywki w Battlefield 4
Jest też nowa mapa.
Studio DICE ujawniło nową mapę i tryb rozgrywki w Battlefield 4.
Obliteration, inspirowane klasycznym Capture the Flag, to całkowita nowość w serii. Oba zespoły muszą obronić trzy kluczowe punkty. Na środku mapy pojawiają się bomby, a drużyny muszą pośpieszyć się, by przejąć ładunki wybuchowe i wysadzić umocnienia wroga.
Po podłożeniu bomby i zniszczeniu jednego z obiektów, na środku mapy pojawia się kolejny ładunek. Naszym zadaniem jest zniszczenie trzech celów i jednoczesna obrona własnych.
Maksymalna liczba graczy w Obliteration to 32 osoby na PlayStation 4 i Xbox One oraz 24 osoby na PlayStation 3 i Xboksie 360.
- Battlefield od zawsze zapewniał możliwość gry zespołowej - przyznał reżyser kreatywny produkcji, Lars Gustavsson, podczas pokazu gry przez targami Gamescom.
- Od czasu Battlefield 1942 zakochaliśmy się w Capture the Flag. Choć tryb bazuje na realizmie, to dostarcza wiele momentów czystej zabawy - dodał. - Słyszymy wiele komentarzy, że Battlefield jest realistyczny. Ale to tylko otoczka. Pod maską chodzi o szaloną zabawę. To właśnie jest dla mnie ważne. Obliteration pomaga w dostarczeniu zabawy.
- Duża liczba graczy sprawia, że w Capture the Flag łatwo jest doprowadzić do patowej sytuacji. Zastanawialiśmy się, co może skłonić do rozgrywki drużynowej i zapewnić zastrzyk emocji rodem z Capture the Flag? Przeanalizowaliśmy wnioski wyciągnięte z trybu Rush i rozwinęliśmy ten pomysł.
- To świeże spojrzenie na wojnę totalną w Battlefieldzie - tłumaczy Gustavsson. - Można oczywiście grać jako piechur, ale wprowadzenie pojazdów - helikopterów, łodzi - sprawia, że trudno nie podejść do meczu z uśmiechem na ustach.
DICE potwierdziło także, że w Battlefield 4 powróci tryb Domination. Tak samo jak w BF3, drużyny walczą o kontrolę nad trzema celami, a przegrywający zespół będzie powoli tracił pulę punktów.
Podczas targów Gamescom ujawniono także jedną z nowych map - Parcel Storm. Akcja została umieszczona na Wyspach Paracelskich na Morzu Południowochińskim. Rozgrywka na nowej mapie bazuje w głównej mierze na desancie z morza, z wykorzystaniem łodzi i skuterów wodnych.
„Levolution”, technologia odpowiedzialna za dynamiczne i zmieniające się warunki rozgrywki, działa na wszystkich mapach i w wielu trybach. DICE zaprezentowało wcześniej efekty na mapie w Szanghaju, gdzie gracze mogą zrównać z ziemią cały wieżowiec. Równie dramatycznie wygląda zastosowanie „Levolution" na Parcel Storm.
Podczas gry w trybie Obliteration na Parcel Storm, mecz zaczyna się w idealnych warunkach pogodowych, przy czystym niebie i spokojnej wodzie. Jednak wraz z niszczeniem kolejnych celów pogoda zaczyna się pogarszać; wieje porywisty wiatr i tworzy coraz większe fale. Wkrótce na dobre szaleje burza, a poziom wody znacząco się podnosi.
W końcowej fazie rozgrywki pojawia się okręt bojowy, zacumowany nieopodal potężnego wiatraka. Jeśli gracze zdecydują się zniszczyć wiatrak, wysokie fale rzucają okręt na skalistą wyspę, całkowicie zmieniając pole walki.