Skip to main content

Nowy tryb rozgrywki w Battlefield 4

Jest też nowa mapa.

Studio DICE ujawniło nową mapę i tryb rozgrywki w Battlefield 4.

Obliteration, inspirowane klasycznym Capture the Flag, to całkowita nowość w serii. Oba zespoły muszą obronić trzy kluczowe punkty. Na środku mapy pojawiają się bomby, a drużyny muszą pośpieszyć się, by przejąć ładunki wybuchowe i wysadzić umocnienia wroga.

Po podłożeniu bomby i zniszczeniu jednego z obiektów, na środku mapy pojawia się kolejny ładunek. Naszym zadaniem jest zniszczenie trzech celów i jednoczesna obrona własnych.

Maksymalna liczba graczy w Obliteration to 32 osoby na PlayStation 4 i Xbox One oraz 24 osoby na PlayStation 3 i Xboksie 360.

- Battlefield od zawsze zapewniał możliwość gry zespołowej - przyznał reżyser kreatywny produkcji, Lars Gustavsson, podczas pokazu gry przez targami Gamescom.

- Od czasu Battlefield 1942 zakochaliśmy się w Capture the Flag. Choć tryb bazuje na realizmie, to dostarcza wiele momentów czystej zabawy - dodał. - Słyszymy wiele komentarzy, że Battlefield jest realistyczny. Ale to tylko otoczka. Pod maską chodzi o szaloną zabawę. To właśnie jest dla mnie ważne. Obliteration pomaga w dostarczeniu zabawy.

- Duża liczba graczy sprawia, że w Capture the Flag łatwo jest doprowadzić do patowej sytuacji. Zastanawialiśmy się, co może skłonić do rozgrywki drużynowej i zapewnić zastrzyk emocji rodem z Capture the Flag? Przeanalizowaliśmy wnioski wyciągnięte z trybu Rush i rozwinęliśmy ten pomysł.

- To świeże spojrzenie na wojnę totalną w Battlefieldzie - tłumaczy Gustavsson. - Można oczywiście grać jako piechur, ale wprowadzenie pojazdów - helikopterów, łodzi - sprawia, że trudno nie podejść do meczu z uśmiechem na ustach.

DICE potwierdziło także, że w Battlefield 4 powróci tryb Domination. Tak samo jak w BF3, drużyny walczą o kontrolę nad trzema celami, a przegrywający zespół będzie powoli tracił pulę punktów.

Podczas targów Gamescom ujawniono także jedną z nowych map - Parcel Storm. Akcja została umieszczona na Wyspach Paracelskich na Morzu Południowochińskim. Rozgrywka na nowej mapie bazuje w głównej mierze na desancie z morza, z wykorzystaniem łodzi i skuterów wodnych.

„Levolution”, technologia odpowiedzialna za dynamiczne i zmieniające się warunki rozgrywki, działa na wszystkich mapach i w wielu trybach. DICE zaprezentowało wcześniej efekty na mapie w Szanghaju, gdzie gracze mogą zrównać z ziemią cały wieżowiec. Równie dramatycznie wygląda zastosowanie „Levolution" na Parcel Storm.

Podczas gry w trybie Obliteration na Parcel Storm, mecz zaczyna się w idealnych warunkach pogodowych, przy czystym niebie i spokojnej wodzie. Jednak wraz z niszczeniem kolejnych celów pogoda zaczyna się pogarszać; wieje porywisty wiatr i tworzy coraz większe fale. Wkrótce na dobre szaleje burza, a poziom wody znacząco się podnosi.

W końcowej fazie rozgrywki pojawia się okręt bojowy, zacumowany nieopodal potężnego wiatraka. Jeśli gracze zdecydują się zniszczyć wiatrak, wysokie fale rzucają okręt na skalistą wyspę, całkowicie zmieniając pole walki.

Zobacz na YouTube

Zobacz także