Opublikowano nowe narzędzia dla twórców modyfikacji w Dota 2
Cicha premiera silnika Source 2?
Valve opublikowało nowe narzędzia deweloperskie dla twórców modyfikacji do Dota 2 - Workshop Tool.
Zestaw aplikacji dostępny jest jeszcze w wersji alpha, ale już teraz imponuje zainteresowanych deweloperów, którzy nierzadko zarabiają na życie dzięki tworzeniu nowych przedmiotów do popularnej gry sieciowej.
W ręce użytkowników oddano między innymi możliwość przygotowania własnych map i trybów rozgrywki, by następnie podzielić się nimi w dziale Workshop na Steamie.
Edycja alpha jest jeszcze skierowana do deweloperów i obciążona wysokimi wymaganiami sprzętowymi, ale wkrótce do zabawy i tworzenia będzie mogła przystąpić szersza grupa zainteresowanych.
Modderzy są pod wrażeniem dostępnych opcji: „RPG z perspektywy trzeciej osoby? Nie ma problemu. Driftowanie z nieumarłymi kierowcami? Zbyt proste. MMO z drużynami 100 vs 100? Do zrobienia” - napisał jeden z nich. Warto zauważyć, że Dota 2 zaczynała właśnie jako modyfikacja do Warcrafta 3. Może czas, by Warcraft 4 zaczął jako modyfikacja do Dota 2?
Ciekawe spostrzeżenie na temat narzędzi zaoferował użytkownik RoyAwesome z serwisu społecznościowego Reddit. Dostrzegł, że w Dota 2 Workshop Tools wszystkie pliki i kod gry zostały prawdopodobnie przeniesione na nowy silnik. Czyżby w ten sposób Valve opublikowało także Source 2?
„Grupa osób zajmujących się badaniem zawartości silnika Source jest zgodna w opinii, że mamy do czynienia z Source 2” - napisał Roy. „Wszystko w tym pakiecie to całkiem nowa gra.”
Valve nie potwierdziło jeszcze premiery oczekiwanej technologii. Możliwe, że znalezione wzmianki o nowym silniku to tylko zabezpieczenie na przyszłość, a nie premiera Source 2.