Platinum Games o pracach nad Bayonettą 2 pod skrzydłami Nintendo
„Nie możemy ukrywać niedociągnięć w rozgrywce przez upiększanie grafiki.”
Deweloperzy ze studia Platinum Games wypowiedzieli się na temat procesu tworzenia kontynuacji gry Bayonetta. W wywiadzie dla serwisu Gamasutra opisali między innymi wpływ Nintendo na prace nad tytułem.
Twórcy powiedzieli, że szybko przekonali się, że z japońskim wydawcą współpracuje się „po prostu miło”. Zaznaczyli, że firma nie ingeruje w proces powstawania gry, choć czasem jej przedstawiciele - po uprzednim zagraniu we wczesną wersją produktu - proszeni są o wyrażenie opinii.
- Kiedy pracujesz nad grą, zaczynasz na nią patrzeć w konkretny sposób zdefiniowany przez swoje doświadczenia - podkreślił Yusuke Hashimoto, główny producent Bayonetty 2. - Kiedy dostajesz opinie z zewnątrz, to naprawdę jest jak powiew świeżości.
Deweloper odwołał się również do mocy konsoli Wii U - nowa produkcja Platinum Games będzie tytułem na wyłączność na tę właśnie platformę.
- Jeżeli chodzi o obecną współpracę z Nintendo, to jednym ze skutków jest fakt, że nie możemy ukrywać niedociągnięć w rozgrywce przez upiększanie grafiki lub dodawanie scenek przerywnikowych - zaznaczył Hashimoto. - Absolutnym priorytetem i wyznacznikiem jakości ma być rozgrywka.
Przedstawiciele Platinum Games przyznali też rację dziennikarzowi, który zasugerował podobieństwo między ich studiem a Nintendo - obydwie firmą uznają, że rozgrywka jest o wiele bardziej istotna niż oprawa wizualna.
Deweloperzy wypowiedzieli się też na temat wolności i niezależności, oraz na temat przeszłości studia.
- Wolność sama w sobie nie była dla nas nigdy najważniejsza - stwierdził Atsushi Inaba, główny projektant. - Po prostu zauważyliśmy, że pojawia się coraz więcej podobnych do siebie gier, kolejnych kontynuacji. Chcieliśmy przede wszystkim tworzyć coś znaczącego, unikalnego, gry, które byłyby inspiracją dla innych.
Twórcy powiedzieli, że współpracując z Nintendo czują większą presję, niż kiedykolwiek wcześniej, ale jednocześnie cały zespół jest o wiele bardziej zmotywowany do działania.
Obydwaj przedstawiciele Platinum Games zaznaczyli, że Bayonetta 2 zaoferuje wiele usprawnień w stosunku do poprzedniczki.
- Jesteśmy znani z produkcji oryginalnych tytułów, to nasz pierwszy sequel. Na tym polu mamy wiele do udowodnienia. Chcemy osiągnąć coś, co przewyższy poprzednią część pod wieloma względami - powiedział Hashimoto.
- Musimy podnieść poprzeczkę. Nie chodzi tylko o utwierdzenie naszej reputacji, ale o to w jakim kierunku pójdziemy w przyszłości - dodał Inaba.
Bayonetta 2 ukaże się w 2014 roku, to kontynuacja wydanej cztery lata temu gry akcji. W przeciwieństwie do oryginału, druga część nie trafi na konsole Sony i Microsoftu.