Skip to main content

Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Water

Wodne Pokemony, ich opis i mocne oraz słabe strony.

Wodne Pokemony są niezwykle popularne. W pierwszej generacji i w Pokemon GO jest ich aż 28. Niektóre posiadają typ drugorzędny, a co za tym idzie - nieco inne słabe i mocne strony. Wodne stworki to jeden z najbardziej tradycyjnych rodzajów Pokemonów. Jeden ze „starterów" w każdej grze to zawsze stworek typu Water.

Poniżej wymieniamy wszystkie stworki typu wodnego obecne w Pokemon GO. Listę będziemy aktualizować wraz z pojawianiem się w grze kolejnych stworków w przyszłości.

Opisując Pokemony, wymieniamy ich możliwe ataki. Należy jednak pamiętać, że ciosy w Pokemon GO dobierane są losowo i nie jesteśmy w stanie ich zmieniać. Nie mamy wpływu na to, jaki atak specjalny otrzyma stworek po ewolucji. Gra jest dostępna w angielskiej wersji językowej, zachowujemy więc oryginalne nazwy ataków.

Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki


Gdzie szukać Pokemonów typu Water? Oczywiście najczęściej w pobliżu wody i zbiorników wodnych. Rzeki, jeziora, morze, ocean, zatoka, port - to miejsca, gdzie należy je łapać.

Zobacz: Pokémon GO - lista wszystkich Pokémonów


Squirtle

Niewielki Pokemon przypominający żółwia. Ma niebieską skórę. Jego skorupa jest niezwykle twarda, służy jako pancerz, ale też zapewnia bezpieczeństwo podczas snu.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 7

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Aqua Tail, Water Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25


Wartortle

Druga forma Squirtle'a, nieco większa od pierwszego stadium. Ma też futrzany ogon i uszy, które pomagają podczas pływania. Wartortle jest świetnym nurkiem.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 8

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Ice Beam, Hydro Pump

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100


Blastoise

Ostatnia forma Squirle'a to wielki żółwiopodobny stwór, także charakteryzujący się niebieską skórą. Potężna skorupa chroni go przed zagrożeniami i skrywa dwa wodne działka.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 9

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Flash Cannon, Ice Beam, Hydro Pump

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Psyduck

Przypominający dziobaka żółty Pokemon, często cierpiący na ból głowy. Z powodu swojej dolegliwości niezbyt lubi się ruszać, ale gdy migrena staje się niezwykle silna, budzą się w nim niezwykłe moce.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 54

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Psyduck -> Golduck

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Zen Headbutt

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psybeam, Aqua Tail, Cross Chop

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Golduck

Zupełne przeciwieństwo Psyducka - szybki, silny i zwinny, doskonały pływak. Jest skuteczny w walce i może komunikować się telepatycznie z trenerem. Nie ma problemów z migreną.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 5

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Psyduck -> Golduck

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Confusion, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psychic, Hydro Pump, Ice Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Poliwag

Pokemon przypominający dużą kijankę, posiada bardzo cienką, choć niezwykle elastyczną skórę, co chroni go przed ugryzieniami. Nie ma rąk, ale dzięki ogonowi może świetnie pływać.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 60

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Mud Bomb, Body Slam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25


Poliwhirl

Druga forma Poliwaga ma już lepiej wykształcone nogi, posiada też ręce. Może funkcjonować na lądzie, ale zdecydowanie woli pozostawać w wodzie. Wzór na jego brzuchu może dezorientować wrogów.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 61

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Scald, Mud Bomb, Bubble Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100


Poliwrath

Poliwrath skupia się na walce w zwarciu. Choć używa ataków wodnych, zadaje też mocne ciosy pięściami. Żyje głównie na lądzie, ale potrafi dobrze pływać, a nawet biegać po wodzie.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Walczący (Fighting)

Numer: 62

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), latający (Flying), Psychic

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), normalny (Normal)

Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Submission, Ice Punch

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Tentacool

xxxx

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Trujący (Poison)

Numer: 72

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), Psychic

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Tentacool -> Tentacruel

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Poison Sting

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Water Pulse, Wrap

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Tentacruel

Tentoxa hat große, rote Kugeln auf seinem Kopf. Sie glühen auf, bevor sie seine Gegner mit Ultraschall erschüttern. Ein Ausbruch dieses Pokémon erzeugt starke Wellen in seiner Umgebung.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Trujący (Poison)

Numer: 73

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), Psychic

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Tentacool -> Tentacruel

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Acid, Poison Jab

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Sludge Wave, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Slowpoke

Stworek przypominający pod pewnymi względami połączenie hipopotama i salamandry. Z natury leniwy i spokojny. Za pomocą ogona łowi ryby. Niezbyt inteligentny Pokemon.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Psychic

Numer: 79

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), robak (But), duch (Ghost)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), trujący (Poison), walczący (Fighting)

Ewolucja: Slowpoke -> Slowbro

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Confusion

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Psyshock, Psychic

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Slowbro

Slowpoke przemienia się w Slowbro, gdy jego ogon zostaje ugryziony przez Sheldera. Trucizna Pokemona-muszli sprawia, że Slowbro jest niewrażliwy na ból. Jest w stanie wykonać mocne ataki, ale jest z natury spokojny.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 80

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), robak (But), duch (Ghost)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), trujący (Poison), walczący (Fighting)

Ewolucja: Slowpoke -> Slowbro

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Confusion

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Psychic, Ice Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Seel

Stworek przypominający fokę, nie potrafi sprawnie poruszać się na lądzie. Może bez problemu przetrwać przy bardzo niskiej temperaturze.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 86

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Seel -> Dewgong

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Ice Shard, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Icy Wind, Aqua Tail

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Dewgong

Ewolucja Seela jest większa, silniejsza. Porusza się szybciej, aktywny jest głównie w nocy, kiedy to zajmuje się polowaniem. Rogiem na głowie może zadać poważne obrażenia.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 87

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Seel -> Dewgong

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Aqua Jet, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Shellder

Pokemon-muszla. Jego skorupa jest niezwykle twarda, niemal nic nie jest w stanie jej uszkodzić. Może strzelać soplami lodu, jest też w stanie ugryźć ogon Slowpoke'a, by zmienić formę tego stworka.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 90

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Shellder -> Cloyster

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Ice Shard, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Water Pulse, Icy Wind

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Cloyster

Druga forma Shelldera posiada jeszcze potężniejszą skorupę, jest też bardziej agresywna. Otwiera się tylko po to, by zaatakować. Może ranić swoimi kolcami na muszli.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 91

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Shellder -> Cloyster

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Hydro Pump, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Krabby

Pokemon-krab. Dysponuje mocnymi szczypcami, które wykorzystuje w walce. Staje się czujny, gdy obcy zbliża się do jego terytorium, nie atakuje jednak niesprowokowany.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 98

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Krabby -> Kingler

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Vice Grip, Bubble Beam, Water Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Kingler

Druga forma Krabby'ego posiada wielkie, niezwykle potężne szczypce (szczególnie na lewej kończynie), które mogą zmiażdżyć niemal wszystko. Nie jest szczególnie agresywny.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 99

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Krabby -> Kingler

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Metal Claw, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Vice Grip, X-Scissor, Water Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Horsea

Przypominający konika morskiego stworek niewielkich rozmiarów. Żyje w wodzie. Walczy w ostateczności, jeżeli nie uda mu się uciec lub zmylić przeciwnika przy pomocy atramentu.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 116

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Horsea -> Seadra

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bubble

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Dragon Pulse, Flash Cannon

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Seadra

Ewolucja Horsea może tworzyć małe wiry wodne poprzez obracanie swoim ciałem. Korzysta też ze specjalnej substancji, którą może osłabić przeciwnika. Szybki pływak.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 117

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Horsea -> Seadra

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Dragon Breath

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Blizzard, Dragon Pulse, Hydro Pump

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Goldeen

Ryba o pięknych barwach. Przeważnie spokojna, ale może zaatakować, jeżeli poczuje się zagrożona. Używa rogu, by zbić szybę akwarium, jeżeli zostanie schwytana.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 118

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Goldeen -> Seaking

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Horn Attack, Aqua Tail

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Seaking

Druga forma Goldeen, nieco bardziej terytorialna i agresywna. Posiada mocny róg, którego bez wahania użyje w walce. Ma także ostre, małe zęby.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 119

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Goldeen -> Seaking

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Poison Jab

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Drill Run, Megahorn

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Staryu

Pokemon-rozgwiazda. Na środku brązowego ciała posiada charakterystyczny kryształ, który świeci w nocy. W blasku księżyca Staryu wypływają na powierzchnię morza i ustawiają się odpowiednio do położenia gwiazd.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 120

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Staryu -> Starmie

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Swift, Bubble Beam, Power Gem

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50


Starmie

Ewolucja Staryu ma inny kolor ciała i więcej odnóży. Niektórzy wierzą, że obie formy Pokemona pochodzą spoza Ziemi, o czym ma świadczyć fakt, że zdają się komunikować z gwiazdami po zachodzie słońca.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 121

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Staryu -> Starmie

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Power Gem, Psybeam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Magikarp

Magikarp nie jest zbyt użytecznym Pokemonem. Posiada wyłącznie jeden atak, jest bezradny na lądzie. Może jednak ewoluować w potężnego Gyaradosa.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 129

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Magikarp -> Gyarados

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Splash

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Struggle

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 400


Gyarados

Ewoluuje z Magikarpa i jest jego absolutnym przeciwieństwem - wielki, potężny, silny. Jego zęby mogą przegryźć niemal wszystko. Z wyglądu przypomina chińskiego smoka.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 130

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Magikarp -> Gyarados

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Dragon Breath, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Twister, Dragon Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Lapras

Pokemon przypominający Plezjozaura. Świetny pływak, może na swoim grzbiecie przewozić ludzi. Jest inteligentny, rozumie ludzką mowę. Z natury spokojny i delikatny.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Lodowy (Ice)

Numer: 131

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), ognisty (Fire), skalny (Rock)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), smoczy (Dragon), trawiasty (Grass)

Ewolucja: Squirtle -> Schillok -> Turtok

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dragon Pulse, Ice Beam, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -


Zobacz także:

Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Normal


Vaporeon

Jedna z ewolucji Eevee, którą otrzymamy, gdy nazwiemy pierwszą formę imieniem Rainer (w Pokémon GO, w tradycyjnych grach z konsol działa to inaczej).

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 134

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Eevee -> Vaporeon

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Tackle, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Hydro Pump, Aqua Tail

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Zobacz także