Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Water
Wodne Pokemony, ich opis i mocne oraz słabe strony.
Wodne Pokemony są niezwykle popularne. W pierwszej generacji i w Pokemon GO jest ich aż 28. Niektóre posiadają typ drugorzędny, a co za tym idzie - nieco inne słabe i mocne strony. Wodne stworki to jeden z najbardziej tradycyjnych rodzajów Pokemonów. Jeden ze „starterów" w każdej grze to zawsze stworek typu Water.
Poniżej wymieniamy wszystkie stworki typu wodnego obecne w Pokemon GO. Listę będziemy aktualizować wraz z pojawianiem się w grze kolejnych stworków w przyszłości.
Opisując Pokemony, wymieniamy ich możliwe ataki. Należy jednak pamiętać, że ciosy w Pokemon GO dobierane są losowo i nie jesteśmy w stanie ich zmieniać. Nie mamy wpływu na to, jaki atak specjalny otrzyma stworek po ewolucji. Gra jest dostępna w angielskiej wersji językowej, zachowujemy więc oryginalne nazwy ataków.
Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki
Gdzie szukać Pokemonów typu Water? Oczywiście najczęściej w pobliżu wody i zbiorników wodnych. Rzeki, jeziora, morze, ocean, zatoka, port - to miejsca, gdzie należy je łapać.
Zobacz: Pokémon GO - lista wszystkich Pokémonów
Squirtle
Niewielki Pokemon przypominający żółwia. Ma niebieską skórę. Jego skorupa jest niezwykle twarda, służy jako pancerz, ale też zapewnia bezpieczeństwo podczas snu.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 7
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Tackle
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Aqua Tail, Water Pulse
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25
Wartortle
Druga forma Squirtle'a, nieco większa od pierwszego stadium. Ma też futrzany ogon i uszy, które pomagają podczas pływania. Wartortle jest świetnym nurkiem.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 8
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bite
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Ice Beam, Hydro Pump
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100
Blastoise
Ostatnia forma Squirle'a to wielki żółwiopodobny stwór, także charakteryzujący się niebieską skórą. Potężna skorupa chroni go przed zagrożeniami i skrywa dwa wodne działka.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 9
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bite
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Flash Cannon, Ice Beam, Hydro Pump
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Psyduck
Przypominający dziobaka żółty Pokemon, często cierpiący na ból głowy. Z powodu swojej dolegliwości niezbyt lubi się ruszać, ale gdy migrena staje się niezwykle silna, budzą się w nim niezwykłe moce.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 54
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Psyduck -> Golduck
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Zen Headbutt
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psybeam, Aqua Tail, Cross Chop
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Golduck
Zupełne przeciwieństwo Psyducka - szybki, silny i zwinny, doskonały pływak. Jest skuteczny w walce i może komunikować się telepatycznie z trenerem. Nie ma problemów z migreną.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 5
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Psyduck -> Golduck
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Confusion, Water Gun
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psychic, Hydro Pump, Ice Beam
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Poliwag
Pokemon przypominający dużą kijankę, posiada bardzo cienką, choć niezwykle elastyczną skórę, co chroni go przed ugryzieniami. Nie ma rąk, ale dzięki ogonowi może świetnie pływać.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 60
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Mud Bomb, Body Slam
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25
Poliwhirl
Druga forma Poliwaga ma już lepiej wykształcone nogi, posiada też ręce. Może funkcjonować na lądzie, ale zdecydowanie woli pozostawać w wodzie. Wzór na jego brzuchu może dezorientować wrogów.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 61
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Scald, Mud Bomb, Bubble Beam
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100
Poliwrath
Poliwrath skupia się na walce w zwarciu. Choć używa ataków wodnych, zadaje też mocne ciosy pięściami. Żyje głównie na lądzie, ale potrafi dobrze pływać, a nawet biegać po wodzie.
Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Walczący (Fighting)
Numer: 62
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), latający (Flying), Psychic
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), normalny (Normal)
Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Submission, Ice Punch
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Tentacool
xxxx
Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Trujący (Poison)
Numer: 72
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), Psychic
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Tentacool -> Tentacruel
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Poison Sting
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Water Pulse, Wrap
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Tentacruel
Tentoxa hat große, rote Kugeln auf seinem Kopf. Sie glühen auf, bevor sie seine Gegner mit Ultraschall erschüttern. Ein Ausbruch dieses Pokémon erzeugt starke Wellen in seiner Umgebung.
Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Trujący (Poison)
Numer: 73
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), Psychic
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Tentacool -> Tentacruel
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Acid, Poison Jab
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Sludge Wave, Blizzard
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Slowpoke
Stworek przypominający pod pewnymi względami połączenie hipopotama i salamandry. Z natury leniwy i spokojny. Za pomocą ogona łowi ryby. Niezbyt inteligentny Pokemon.
Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Psychic
Numer: 79
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), robak (But), duch (Ghost)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), trujący (Poison), walczący (Fighting)
Ewolucja: Slowpoke -> Slowbro
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Confusion
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Psyshock, Psychic
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Slowbro
Slowpoke przemienia się w Slowbro, gdy jego ogon zostaje ugryziony przez Sheldera. Trucizna Pokemona-muszli sprawia, że Slowbro jest niewrażliwy na ból. Jest w stanie wykonać mocne ataki, ale jest z natury spokojny.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 80
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), robak (But), duch (Ghost)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), trujący (Poison), walczący (Fighting)
Ewolucja: Slowpoke -> Slowbro
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Confusion
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Psychic, Ice Beam
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Seel
Stworek przypominający fokę, nie potrafi sprawnie poruszać się na lądzie. Może bez problemu przetrwać przy bardzo niskiej temperaturze.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 86
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Seel -> Dewgong
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Ice Shard, Water Gun
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Icy Wind, Aqua Tail
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Dewgong
Ewolucja Seela jest większa, silniejsza. Porusza się szybciej, aktywny jest głównie w nocy, kiedy to zajmuje się polowaniem. Rogiem na głowie może zadać poważne obrażenia.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 87
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Seel -> Dewgong
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Aqua Jet, Blizzard
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Shellder
Pokemon-muszla. Jego skorupa jest niezwykle twarda, niemal nic nie jest w stanie jej uszkodzić. Może strzelać soplami lodu, jest też w stanie ugryźć ogon Slowpoke'a, by zmienić formę tego stworka.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 90
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Shellder -> Cloyster
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Ice Shard, Tackle
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Water Pulse, Icy Wind
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Cloyster
Druga forma Shelldera posiada jeszcze potężniejszą skorupę, jest też bardziej agresywna. Otwiera się tylko po to, by zaatakować. Może ranić swoimi kolcami na muszli.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 91
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Shellder -> Cloyster
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Hydro Pump, Blizzard
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Krabby
Pokemon-krab. Dysponuje mocnymi szczypcami, które wykorzystuje w walce. Staje się czujny, gdy obcy zbliża się do jego terytorium, nie atakuje jednak niesprowokowany.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 98
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Krabby -> Kingler
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Vice Grip, Bubble Beam, Water Pulse
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Kingler
Druga forma Krabby'ego posiada wielkie, niezwykle potężne szczypce (szczególnie na lewej kończynie), które mogą zmiażdżyć niemal wszystko. Nie jest szczególnie agresywny.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 99
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Krabby -> Kingler
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Metal Claw, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Vice Grip, X-Scissor, Water Pulse
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Horsea
Przypominający konika morskiego stworek niewielkich rozmiarów. Żyje w wodzie. Walczy w ostateczności, jeżeli nie uda mu się uciec lub zmylić przeciwnika przy pomocy atramentu.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 116
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Horsea -> Seadra
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bubble
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Dragon Pulse, Flash Cannon
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Seadra
Ewolucja Horsea może tworzyć małe wiry wodne poprzez obracanie swoim ciałem. Korzysta też ze specjalnej substancji, którą może osłabić przeciwnika. Szybki pływak.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 117
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Horsea -> Seadra
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Dragon Breath
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Blizzard, Dragon Pulse, Hydro Pump
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Goldeen
Ryba o pięknych barwach. Przeważnie spokojna, ale może zaatakować, jeżeli poczuje się zagrożona. Używa rogu, by zbić szybę akwarium, jeżeli zostanie schwytana.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 118
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Goldeen -> Seaking
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Mud Shot
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Horn Attack, Aqua Tail
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Seaking
Druga forma Goldeen, nieco bardziej terytorialna i agresywna. Posiada mocny róg, którego bez wahania użyje w walce. Ma także ostre, małe zęby.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 119
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Goldeen -> Seaking
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Poison Jab
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Drill Run, Megahorn
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Staryu
Pokemon-rozgwiazda. Na środku brązowego ciała posiada charakterystyczny kryształ, który świeci w nocy. W blasku księżyca Staryu wypływają na powierzchnię morza i ustawiają się odpowiednio do położenia gwiazd.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 120
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Staryu -> Starmie
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Water Gun
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Swift, Bubble Beam, Power Gem
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50
Starmie
Ewolucja Staryu ma inny kolor ciała i więcej odnóży. Niektórzy wierzą, że obie formy Pokemona pochodzą spoza Ziemi, o czym ma świadczyć fakt, że zdają się komunikować z gwiazdami po zachodzie słońca.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 121
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Staryu -> Starmie
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Water Gun
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Power Gem, Psybeam
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Magikarp
Magikarp nie jest zbyt użytecznym Pokemonem. Posiada wyłącznie jeden atak, jest bezradny na lądzie. Może jednak ewoluować w potężnego Gyaradosa.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 129
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Magikarp -> Gyarados
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Splash
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Struggle
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 400
Gyarados
Ewoluuje z Magikarpa i jest jego absolutnym przeciwieństwem - wielki, potężny, silny. Jego zęby mogą przegryźć niemal wszystko. Z wyglądu przypomina chińskiego smoka.
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 130
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Magikarp -> Gyarados
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Dragon Breath, Bite
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Twister, Dragon Pulse
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Lapras
Pokemon przypominający Plezjozaura. Świetny pływak, może na swoim grzbiecie przewozić ludzi. Jest inteligentny, rozumie ludzką mowę. Z natury spokojny i delikatny.
Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Lodowy (Ice)
Numer: 131
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), ognisty (Fire), skalny (Rock)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), smoczy (Dragon), trawiasty (Grass)
Ewolucja: Squirtle -> Schillok -> Turtok
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dragon Pulse, Ice Beam, Blizzard
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -
Zobacz także:
Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Normal
Vaporeon
Jedna z ewolucji Eevee, którą otrzymamy, gdy nazwiemy pierwszą formę imieniem Rainer (w Pokémon GO, w tradycyjnych grach z konsol działa to inaczej).
Typ 1: Wodny (Water)
Numer: 134
Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)
Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)
Ewolucja: Eevee -> Vaporeon
Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Tackle, Water Gun
Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Hydro Pump, Aqua Tail
Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -