Poziom trudności DayZ wzrośnie wraz z dodawaniem kolejnych opcji i pojazdów
Bazowa wersja gry gotowa za pół roku.
Samodzielna wersja modyfikacji DayZ, dostępna obecnie w systemie Early Access na Steamie, nie należy do najłatwiejszych produkcji, a przetrwanie w świecie opanowanym przez zombie będzie jeszcze trudniejsze wraz z wprowadzaniem przez twórców nowych funkcjonalności.
Na pytania użytkowników serwisu społecznościowego Reddit odpowiadał niedawno producent produkcji, Dean „Rocket” Hall.
„Pojazdy powstaną na bazie architektury przygotowanej dla innych przedmiotów/broni, więc nie są to prawdziwe postępy” - napisał. „Wymieniamy system fizyki dla przedmiotów (rzucanie i inne), a to nowe oprogramowanie znajdzie zastosowanie także w pojazdach.”
„Bazy zajmą nieco więcej czasu. Najpierw wprowadzimy barykady. Myślę, że helikoptery i małe samoloty będą ważne, ale powinny być bardzo skomplikowane w utrzymaniu.”
„Plan polega na znaczącym zwiększaniu poziomu trudności wraz z wprowadzaniem nowych funkcji (takich jak rzucanie, improwizowane bronie, myślistwo czy łuki i strzały).”
Hall po raz kolejny zaznaczył, że gra jest nadal na wczesnym etapie produkcji, ukończona w około 20 procentach. W odległych planach jest nawet wsparcie dla Oculus Rift, ale najpierw trzeba znacząco poprawić działanie klienta gry.
Deweloper rekomenduje, by poczekać z zakupem co najmniej miesiąc - w tym okresie cena nie wzrośnie. DayZ powinno otrzymać większość bazowych funkcji za około pół roku.
Ulepszona wersja modyfikacji do Arma 2 została zapowiedziana w lipcu ubiegłego roku. Wielokrotnie przekładana premiera wczesnej wersji odbyła się ostatecznie 16 grudnia ubiegłego roku. Główne założenia DayZ to przetrwanie w świecie opanowanym przez zombie w towarzystwie innych - przyjaźnie i wrogo nastawionych - graczy.