Prequel „Igrzysk śmierci” z obszernym zwiastunem. „Ballada ptaków i węży” wygląda coraz lepiej
Ekranizacja bestsellerowej powieści.
Film „Igrzyska śmierci: Ballada ptaków i węży” doczekał się obszerniejszego zwiastuna, który pozwala lepiej przyjrzeć się prequelowi kinowego hitu z 2012 roku. Akcja zabierze nas kilkadziesiąt lat przed wydarzenia z pierwszej części serii.
Scenariusz oparto na motywach wydanej w 2020 roku powieści Suzanne Collins pod tym samym tytułem, która opowiada historię 18-letniego Coriolanusa Snowa nim został prezydentem państwa Panem. Chłopak postanawia poprawić sytuację swojej podupadłej - a niegdyś potężnej - rodziny i decyduje w tym celu się na udział w Głodowych Igrzyskach w roli mentora.
Pod opiekę dostaje Lucy, dziewczynę z najbiedniejszego z biednych Dystryktu Dwunastego, która dysponuje ogromnym talentem muzycznym. Choć na arenie trwa walka na śmierć i życie, to poza nią w głównym bohaterze zaczyna budzić współczucie dla podopiecznej. Film zadebiutuje jesienią, ale tak naprawdę losy Coriolanusa i Lucy możecie poznać już teraz - sięgając po książkę.
Za reżyserię „Ballady ptaków i węży” odpowiada Francis Lawrence, który ma na swoim koncie choćby „Constantine” i „Jestem legendą” (oraz trzy inne filmy z serii „Igrzyska śmierci”). W obsadzie zobaczymy Josha Andrésa Riverę (Chino w „West Side Story”), Hunter Schafer (Jules w „Euforii”), Jasona Schwartzmana (Pan Jean w „Grand Budapest Hotel”, Petera Dinklage'a (Tyrion w „Grze o tron”) i Violę Davis (Amanda w „Black Adam” i „Legionie samobójców”).
„Igrzyska śmierci: Ballada ptaków i węży” trafią do polskich kin 17 listopada tego roku, czyli dwa dni po światowej premierze. Książka stanowiąca kanwę filmu zebrała bardzo dobre recenzje. Historia wyjaśnia kilka nieścisłości z pierwotnej trylogii i zapewnia wciągającą opowieść, od której trudno się oderwać.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.