Przełom w grach FromSoftware na PC. Armored Core 6 ma opcję 120 FPS
Mile widziana zmiana.
Premiera Armored Core 6 będzie ważnym momentem w historii studia FromSoftware, czyli twórców serii Dark Souls czy Elden Ring. To pierwsza gra tego zespołu, która przełamie barierę 60 klatek na sekundę w wersji PC.
Dotychczas wszystkie gry FromSoftware działały na PC maksymalnie w 60 FPS, a jedynym sposobem na zniesienie blokady było skorzystanie z modów. PC Gamer informuje jednak, że Amored Core 6 można ustawić na pecetach na 30, 60, 90 lub 120 klatkach.
Blokada płynności na 60 FPS za każdym razem wywoływała pewne kontrowersje, bo część graczy PC - z nieco mocniejszym sprzętem i monitorami obsługującymi wyższą częstotliwość odświeżania - jest przywzwyczajona do wyższych wartości. 120 FPS brzmi jednak jak liczba, która powinna zadowolić bardziej wymagających użytkowników. Nie zdziwilibyśmy się jednak, gdyby po premierze pojawiły się mody pozwalające całkowicie odblokować framerate.
Armored Core 6 to gra, w której tempo walki jest szybsze niż w Dark Souls czy Elden Ring, więc dodatkowe 60 klatek na sekundę z pewnością się przyda. Wyższy klatkarz zapewnia też odczuwalnie większą responsywność, a więc krótszy czas reakcji gry na wydanie przez użytkownika polecenia. To także może mieć spore znaczenie w nadchodzącej grze z mechami.
Wracając jednak do ustawień Armored Core 6, PC Gamer raportuje, że jest ich całkiem sporo (można przykładowo wyłączyć rozmycie w ruchu), jednak menu opcji mogłoby być zaprojektowane nieco lepiej. Brakuje informacji, za co odpowiadają poszczególne ustawienia, a także jakie przełożenie mają na obciążenie PC.
Odblokowanie 60 klatek to jednak z pewnością mile widziana zmiana dla graczy. Armored Core 6 zapowiada się świetnie, a na premierę czekają nie tylko gracze PC. Produkcja zadebiutuje 25 sierpnia, również na obu generacjach PlayStation i Xbox.