PS5 wykorzysta technikę ray tracing?
Wynika z ogłoszeń Sony o pracę.
PlayStation 5 może obsługiwać technikę ray tracing - wynika z ogłoszeń o pracę, opublikowanych przez Sony. Aktualnie śledzenie promieni w czasie rzeczywistym jest zarezerwowane tylko dla posiadaczy PC i najnowszych kart graficznych Nvidii.
Japoński koncern poszukuje inżynierów graficznych, posiadających doświadczenie w pracy z ray tracingiem. Osoby na nowym stanowisku będą pracować w laboratorium badań i rozwoju, zlokalizowanym w Londynie.
Warto jednak zauważyć, że wiedza o śledzeniu promieni nie jest u kandydata obligatoryjna, a jedynie „mile widziana”. Niewykluczone, że Sony dopiero przygląda się rozwiązaniu i rozpoczyna badania. Z drugiej strony, koncern wspomniał o technice nieprzypadkowo.
Przypomnijmy, że nieoficjalne informacje o ray tracingu pojawiały się też w kontekście następcy Xbox One. Zarówno słabsza wersja konsoli, Lockhart, jak i mocniejsza, Anaconda, mają obsługiwać technikę.
Zobacz: Recenzja GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti
Ray tracing oblicza ścieżkę promieni, realistycznie odbijając światło od różnych powierzchni. Rozwiązanie jest bardzo wymagające sprzętowo i obsługiwane jedynie przez najnowszą linię kart graficznych Nvidii - serię RTX.
Źródło: LinkedIn