Resident Evil 7 - Główny dom: głowy psów, klucz skorpiona, strzelba i walka w kostnicy
Zdobywamy przedmioty potrzebne do ucieczki z głównego domu i poznajemy potwory.
Gdy walka w garażu dobiegła końca, a ty otrzymałeś dostęp do głównej sali, czeka cię sporo kluczenia po całym budynku, nieco prostych łamigłówek oraz sporo walki. Lub ucieczek, jeśli wolisz oszczędzać amunicję.
Zanim przystąpisz do głównego założenia, czyli ucieczki z głównego domu, przeszukaj parter głównej sali i zabierz wszystkie przydatne przedmioty. Na pewno zauważysz też strzelbę w pomieszczeniu po prawej. Na razie jednak nie podnoś jej, gdyż zablokujesz sobie tym samym dostęp do potrzebnych drzwi. Aby zdobyć śmiercionośną broń musisz znaleźć najpierw coś na zamianę, a do tego przejdziemy dopiero na końcu opisu tego fragmentu gry.
Zdobycie białej głowy psa
Podejdź do stojącego pod ścianą zegara i zabierz z niego wahadło. Odbierz telefon i porozmawiaj chwilę z Zoe. Okaże się, że kobieta jest córką Jacka, a przynajmniej nią była, zanim mężczyzna nie stał się nieobliczalną i prawdopodobnie nieśmiertelną kreaturą. Udaj się do salonu obok jadalni w części domu, którą poznałeś już wcześniej.
Tam również znajduje się zegar. Umieść w nim wahadło i pozyskaj w ten sposób pierwszą głowę. Wróć do głównej sali i umieść ją w drzwiach prowadzących na zewnątrz, tuż obok białych i czerwonych zasłon. Do otwarcia drzwi brakuje jeszcze dwóch głów, jednak z nimi nie będzie już tak łatwo.
Znalezienie drewnianej figurki i pierwsze spotkanie z potworami
Wejdź na górę którymikolwiek schodami. Ku twojemu zaskoczeniu będzie znajdować się tam babcia na wózku inwalidzkim. Spotkałeś ją podczas uroczystej kolacji. Nie jest jednak groźna. Wejdź przez drzwi znajdujące się obok niej i podążaj korytarzami aż do łazienki. W środku odbezpiecz korek z wanny pełnej czarnego szlamu. Na jej dnie znajdziesz drewnianą figurkę.
Podczas próby wyjścia z łazienki pojawi się nie kto inny, jak Jack. Obiegnij go wokół wanny i uciekaj w stronę głównej sali. Wejdź do pomieszczenia z rzutnikiem, a następnie wykonaj interakcję na drewnianym stojaku. Obracaj przedmiotem w taki sposób, aby cień (1) chociaż trochę zaczął przypominać orła (2) na obrazie. Nie musisz zyskać idealnego pokrycia. Gdy cień będzie przypominał orła, zatwierdź przyciskiem ok i udaj się przez odblokowane w ten sposób przejście.
Gdy trafisz do pomieszczenia z wypchanym jeleniem, dobrze sprawdź każdy kąt pokoju. Znajdziesz tam sporo przydatnych przedmiotów, a amunicji do pistoletu zwłaszcza. Nie zapominaj o możliwości rozbijania skrzyń za pomocą noża. Tam także znajdziesz wiele przydatnych rzeczy. Amunicja i pistolet przydadzą ci się już za chwilę. Wejdź przez drzwi, wokół których obrasta czarna maź.
Wspomnianej substancji będzie coraz więcej, a dodatkowo, z czarnej ściany wyłoni się dziwaczna kreatura. W tym momencie musisz wiedzieć, że walka z tymi potworami jest jak najbardziej możliwa. Nie są za szybkie, więc trzymaj je na dystans. Zazwyczaj pięć bardzo celnych strzałów w głowę powinno je zneutralizować. W przypadku, gdy kreatura zacznie cię atakować, po prostu osłaniaj się rękoma, a następnie wyprowadzaj kontratak.
Tym razem możesz jednak po prostu biec przed siebie, aż w końcu ominiesz schody prowadzące na dół z prawej strony i białymi drzwiami dostaniesz się do bezpiecznego pokoju. Tam radzimy zapisać grę i ewentualnie skorzystać ze skrzyni z ekwipunkiem.
Zdobycie klucza do prosektorium i klucza skorpiona
Teraz wyjdź z bezpiecznego pomieszczenia i udaj się schodami obok w dół. Będziesz tam napotykał potwory, które chociaż można minąć, lepiej jest pokonać. Jeśli tego nie zrobisz, później może się to na tobie zemścić. Używaj kombinacji szybkich cięć nożem i celnych strzałów w głowę. Następnie podążaj dalej korytarzami, aż dotrzesz do turkusowych, przesuwnych drzwi. Za nimi zniszcz wszystkie skrzynie i pozyskaj przedmioty, w tym mapę przetwórni, a także zdobądź klucz skorpiona z zielonej kuwety z kawałem mięsa.
Cofnij się nieco i zabij potwora, który spadł z sufitu. Po lewej stronie otwórz zardzewiałe drzwi z okienkiem, jeśli potrzebujesz sobie kupić nieco czasu od potworów. Twoim celem jest spalarnia, w której znajduje się sześć pieców. Otwórz pierwszy z prawej, a następnie trzeci z lewej, z czerwonym śladem dłoni, dzięki czemu otworzysz pierwszy z nich.
Wyłoni się stamtąd nieco mocniejszy potwór, który będzie wymagał nawet dziesięciu strzałów w głowę. Wykorzystuj też osłanianie się przed nim i pozostawaj cały czas w ruchu. Po udanej bitwie podejdź do pierwszego pieca i pozyskaj stamtąd klucz do prosektorium. Pamiętaj, że przy odrobinie sprytu możesz zupełnie nie walczyć z silnym potworem i po zabraniu klucza po prostu uciec z pomieszczenia.
Teraz udaj się najkrótszą możliwą drogą, czyli przez kotłownię, do prosektorium. W międzyczasie czeka cię nieco walki lub ucieczki od potworów. Postaraj się także zebrać przedmioty z całej okolicy.
Zdobycie czerwonej głowy psa i walka w kostnicy
Na półkach, które rozdzielają pomieszczenia prosektorium znajdziesz czerwoną głowę psa. Podczas próby zabrania przedmiotu ubiegnie cię Jack. Udaj się dalej, do kostnicy, gdzie czeka cię walka z mężczyzną. Rozpocznie się ona po odzyskaniu przedmiotu podwieszonego na haku na wyższym piętrze.
Zostaniesz zrzucony na dół. Strzel kilkukrotnie do Jacka i używaj interakcji na zawieszonych ciałach. Wprawisz je dzięki temu w ruch, co może spowodować utratę równowagi przez przeciwnika. Kupisz sobie w ten sposób nieco czasu na odskoczenie od wroga. Gdy ten zacznie mutować, strzel do niego raz jeszcze, a potem poczekaj, aż rozerwie siatkę i zabierze stamtąd broń. Odciągnij go, po czym z tego samego miejsca zabierz piłę łańcuchową.
Spis treści: Resident Evil 7: Poradnik, Solucja
Zobacz też: Resident Evil 7 - najlepsze bronie i zestawy naprawcze
Następnie: Resident Evil 7 - Stary dom: miotacz ognia, kamienna figurka i klucz wrony
Zaatakuj go kilka razy, cały czas się cofając i nie pozwalając na kontratak. Gdy piła zawiedzie, uruchom ją ponownie. Mężczyzna znowu zacznie mutować. Wówczas wykonaj kilka ataków pchnięciem piły, aż go przepołowisz. Teraz przetnij rygiel przy kracie w miejscu oznaczonym żółtą farbą. Niestety, piła będzie do wyrzucenia.
Zdobycie strzelby i niebieskiej głowy psa
Wróć do głównej części domu i zapisz grę w bezpiecznym pokoju. Umieść kolejną głowę psa w drzwiach, po czym wejdź na górę i udaj się przez taras i brązowe drzwi z lewej do pokoju rekreacyjnego. Podejdź do sterty książek i wykonaj na jednej interakcję. Po jej przekartkowaniu pozyskasz niebieską głowę psa. Wejdź do pokoju babci, otwierając drzwi kluczem skorpiona, skąd pozyskasz zepsutą strzelbę.
Wróć z dwoma przedmiotami do głównej sali. Zamień strzelby przy posągu żołnierza, a następnie umieść ostatnią głowę psa w drzwiach prowadzących na zewnątrz. Możesz ponownie zapisać stan gry w bezpiecznym pokoju, ale nie musisz tego robić, gdyż w przyczepie kempingowej na zewnątrz jest to także możliwe.