Reżyser Final Fantasy 15: stworzenie wersji PC zajęłoby ponad rok
Pod warunkiem, że powstanie.
Final Fantasy 15 w wydaniu PC nadal nie zapowiedziano, ale twórcy nie wykluczają, że kiedyś gra rzeczywiście trafi na wspomnianą platformę. W jednym z wywiadów reżyser produkcji - Hajime Tabata - stwierdził, że stworzenie takiej wersji zajęłoby „ponad rok”.
O komputerową edycję dewelopera zapytano w rozmowie z hiszpańskim serwisem Vida Extra (dzięki, PC Gamer). Tradycyjnie niczego nie potwierdził, ale słowa Japończyka sugerują, że może być coś na rzeczy.
- Nie mówiąc o niczym konkretnym, tylko o potencjalnym pomyśle - gdybyśmy pracowali nad wydaniem PC, chcielibyśmy dostarczyć lepszą wersję gry, którą mamy na konsolach - tłumaczy Habata.
- Moglibyśmy powiedzieć, że stworzenie takiej edycji zajęłoby nam ponad rok. Powinniśmy najpierw przystosować silnik, co jest bardzo czasochłonnym procesem, a dopiero później rozpocząć właściwe prace - dodaje.
Nie pierwszy raz Japończyk wypowiada się w podobny sposób o przeniesieniu Final Fantasy 15 na PC. W kwietniu stwierdził, że potencjalna wersja komputerowa nie byłaby zwykłym portem - autorzy chcą, by służyła za pokaz technologii, wynoszący tytuł na „nowy poziom”.
W międzyczasie serwis GameSpot opublikował materiał przedstawiający pierwsze 45 minut z angielskiego wydania Final Fantasy 15. Ostrzegamy jednak, że film może zdradzić istotne szczegóły na temat warstwy fabularnej.
W produkcji wcielimy się w księcia o imieniu Noctis Noctis Lucis Caelum, który jest zaręczony z Luną - by przypieczętować polityczne przymierze królestw Lucis i Tenebrae.
Lucis kontroluje Kryształ, gwarantujący magiczne moce. Artefakt przejąć chce złe imperium Niflheim, które przeprowadza szturm na stolicę. Główny bohater przebywa poza miastem i chce pomóc, lecz zostaje odcięty od pałacu przez awarię samochodu i siły przeciwnika.
Final Fantasy 15 na konsolach PlayStation 4 i Xbox One ukaże się 29 listopada.