Seria Crash Bandicoot mogła otrzymać własną kreskówkę
Powstał tylko krótki prototyp.
Popularna seria platformówek Crash Bandicoot od studia Naughty Dog mogła otrzymać w latach 90. własną kreskówkę, ale Sony nie zdecydowało się wyjść poza fazę prototypu.
Krótki pilot animowanego serialu opublikował teraz David Siller, który w przeszłości pracował jako producent gry z sympatycznym zwierzakiem w roli głównej.
Deweloper wyjaśnia, że animacja powstała na wczesnym etapie prac, przygotowana przez studio Universal Animation. Wydawcą tytułu było Universal Interactive Studios, które zdecydowało się na współpracę z Sony.
To właśnie ta druga firma nie chciała zajmować się dalszym rozwojem kreskówki, stawiając na trzy wymiary. Jak dodaje Siller, wielu twórców klasycznych pozycji Crash Bandicoot do dzisiaj nie wie, że taki materiał w ogóle powstał.
Universal miało szeroko zakrojone plany. Jeśli seria zdobyłaby dużą popularność, poza animacją mogły powstać nawet atrakcje w parkach rozrywki.
Sony chciało jednak skoncentrować się na mocy swojego PlayStation, dysponującego wbudowanymi efektami graficznymi i większą wydajnością w grafice 3D niż główny konkurent - Sega Saturn. Dlatego też klasyczna kreskówka nie leżała zapewne w zgodzie ze strategią japońskiej korporacji.
Siller pracuje obecnie jako niezależny konsultant w branży gier wideo, a prawa do Crash Bandicoot pozostają niewykorzystane, gdzieś głęboko w piwnicach siedziby Activision.
Nudzisz się? Zobacz także: