Shadow Tactics - Misja 7: Wioska Suganuma
Ratujemy Mugena i pomagamy wieśniakom.
Po zdobyciu ważnych informacji od generała Okkato w trakcie pobytu w wiosce Hida, dowiesz się, że przeciwnicy planują atak. Co gorsza Mugen wpadł w ręce rebeliantów i jest przetrzymywany w obozie w wiosce Suganuma.
W trakcie swojej drogi z wiadomością Yuki spotka na skrzyżowaniu Kumę należącą do Takumy. Po tym, jak dziewczyna zobaczy krew na futrze zwierzaka dojdzie do wniosku, że jego właścicielowi stało się coś złego i postanowi zbadać sprawę. Po chwili Kuma doprowadzi cię do Takumy, z którym rozpocznie akcję ratunkową.
Odznaki:
- Nie wspinaj się na drabiny czy pnącza i nie używaj haków.
- Ukończ misję bez odzyskiwania wyposażenia Mugena.
- Uratuj rolników przed uratowaniem Mugena.
- Zabij 3 przeciwników, rzucając w nich głazami.
- Zabij 4 przeciwników jednym granatem.
- Nie wchodź na podłoża generujące głośny hałas.
- Zabij wszystkich przeciwników.
- Ukończ misję na najtrudniejszym poziomie trudności.
- Ukończ misję w czasie poniżej 20 minut.
Mapa - wioska Suganuma
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.
Legenda:
- A - miejsce startu.
- B - wieża snajperska.
- C - zbroja Mugena.
- D - torturowany Mugen.
- E - obszar z więzionymi rolnikami.
- F - miejsce ucieczki.
Zaczynasz z dwójką bohaterów - Takumą i Yuki, ukrywającymi się na południowym wschodzie. Wokół przechadza się sporo przeciwników, a na górze jeden z nich zabija rolników. Warto przy tym wiedzieć dwie rzeczy - chodzenie po wodzie wydaje dźwięki, które mogą cię zdradzić. W rozwiniętych uprawach przeciwnicy mają znacznie ograniczone pole widzenia, dzięki czemu możesz łatwiej ich obchodzić lub zastawiać na nich pułapki.
Ukryj się w krzakach (#1 na obrazku powyżej), po czym zaznacz Takumę i wybierz jego zwierzę Kumę (klawisz D). Przy jego pomocy zwab najbliższego strażnika (#2 na obrazku powyżej). Najpierw podejdź zwierzakiem w pobliże (#3 na obrazku powyżej) rywala i wciśnij klawisz T. W tym momencie zwierzak zacznie wydawać dźwięki, które zwabią wroga. Wycofaj się wtedy Kumą pod ścianę z lewej (#4 na obrazku powyżej) i ponownie zacznij wydawać nim dźwięki. Kiedy przeciwnik podejdzie do zwierzaka, zabij go z krzaków przy pomocy miecza.
Wartownika (#5 na obrazku powyżej) na górze także możesz zwabić na dół zwierzakiem. Ustaw pułapkę za głazem na prawo od drabiny i pokieruj Kumą w taki sposób, żeby rywal w nią wszedł. W celu pozbycia się następnego rywala (#6 na obrazku powyżej) wystarczy wejść na pole uprawne i postawić na drodze jego marszu (#7 na obrazku powyżej) pułapkę, w którą wejdzie.
Wejdź po drabinie z prawej na górę. Pozbycie się kolejnego wartownika (#8 na obrazku powyżej) będzie wymagało nieco zgrania. Najważniejsze, aby załatwić go przy skałach (#9 na obrazku powyżej), ponieważ jeśli zrobisz to w polu, to zobaczy się strażnik znajdujący się wyżej. We wskazanym miejscu możesz zamontować pułapkę i gwizdnąć na przeciwnika, aby go na nią zwabić. Upewnij się tylko, aby całego zajścia nie widział rywal (#10 na obrazku powyżej) z lewej. Jego samego możesz pozbyć się w identyczny sposób.
Skieruj się teraz w lewo. Na polu na dole jest patrolujący wartownik (#1 na obrazku powyżej). Ustaw pułapkę na polu z prawej, po czym zwab go na nią fletem (jeśli nie ściągniesz go w prawo, to ujrzy go kolega z lewej). Wartownika (#2 na obrazku powyżej) na końcu pola zwab pod skałę (#3 na obrazku powyżej), gdzie wcześniej ustaw pułapkę.
Podobny manewr możesz powtórzyć z wartownikiem (#4 na obrazku powyżej) na dole. Zwab go na pułapkę w polu (#5 na obrazku powyżej). Warto dodać, że kiedy zbliżysz się do chaty (#6 na obrazku powyżej), to wybiegnie z niej cywil, a zaraz za nim wyjdzie strażnik, który go zastrzeli i ustawi się w pobliżu ulicy (#7 na obrazku powyżej). Ustaw się za skrzyniami (#8 na obrazku powyżej) i poczekaj, aż rywal na wieży (#9 na obrazku powyżej) nie będzie patrzył w twoim kierunku, a na drodze nie będzie patrolu. Wbiegnij wtedy szybko na szczyt wieży (B na mapie) i pozbądź się przeciwnika.
Kiedy droga będzie wolna zeskocz na dół i uważając na wroga z lewej (patroluje drugą część ulicy) zabij z góry przeciwnika (#10 na obrazku powyżej) przy domu, po czym szybko odciągnij jego ciało na drugą stronę chaty. W przypadku rywala (#7 na obrazku powyżej) przy drodze możesz postąpić następująco. Ustaw dwójkę bohaterów przy ścianie domu (#11 na obrazku powyżej), a Kumę przy drzwiach. Pułapkę Yuki ustaw przy narożniku (#12 na obrazku powyżej). Zacznij zwierzakiem wydawać dźwięki, a kiedy wartownik się do niego zbliży użyj fletu dziewczyny. Kiedy strażnik zbliży się do narożnika wejdzie prosto w pułapkę.
Zdobycie zbroi Mugena
Pora przejść na lewą stronę ulicy, gdzie znajduje się zbroja (C na mapie) należąca do więzionego obecnie samuraja.
Ustaw się Takumą (#1 na obrazku powyżej) za wozem, a Yuki rozłóż pułapkę (#2 na obrazku powyżej) przy barykadzie z lewej. Przy niej ustaw także Kumę. Wycofaj się Yuki na prawo, po czym zacznij zwierzakiem wydawać dźwięki, aby zwabił lokalnego wartownika (#3 na obrazku powyżej).
Przeciągnij ciało do narożnika z lewej, po czym mniej więcej w tym samym miejscu (#2 na obrazku powyżej) ponownie rozłóż pułapkę. Uważając na wzrok wartowników na górze rusz Yuki wzdłuż ścieżki (#4 na obrazku powyżej) i fletem zwab kolejnego (#5 na obrazku powyżej), który wpadnie za barykadą w zastawioną pułapkę. Przy drodze powrotnej uważaj, aby nie wejść w pole widzenia strażników, ponieważ zaczną oni kontrolować teren i mogą odnaleźć ciała kompanów. Gdyby doszło do kontroli, to ważne jest, aby zwłoki były umieszczone w lewym narożniku przy barykadzie - inaczej zostaną odkryte.
Aby pozbyć się następnego wartownika (#6 na obrazku powyżej), przeciągnij ciała zabitych za domek z prawej (uważaj na trzyosobowy patrol). Następnie ustaw się przy barykadzie (#2 na obrazku powyżej) Yuki i Takumą. Dziewczyną rozstaw pułapkę, po czym wypuść Kumę za drewniany wóz (#7 na obrazku powyżej). Zacznij wydawać zwierzakiem dźwięki. Kiedy zbliży się do niego wartownik użyj fletu Yuki, aby zwabić go w pobliże pułapki. Następnie wycofaj się obiema postaciami za dalszą część barykady (#8 na obrazku powyżej). Po chwili przeciwnik wpadnie prosto w sidła.
Zakradnij się teraz do kapelusznika (#9 na obrazku powyżej), zabij go i przeciągnij ciało za beczki na dole. Ustaw się w tym miejscu bohaterami i zacznij przygotowania do zabicia następnego strażnika (#10 na obrazku powyżej). Ustaw pułapkę (#11 na obrazku powyżej) za wozem, wycofaj się Yuki i wyślij Kumę, aby zwabił w sidła strażnika.
Trzymając się lewej strony i idąc blisko domu z lewej (strzałki na obrazku powyżej) dotrzyj do domku (#12 na obrazku powyżej), w którym się ukryj. Po chwili z góry zejdzie strażnik, który będzie przez pewien czas patrzył na plac. Zabij go wtedy od tyłu i ukryj ciało w budynku. Aby pozbyć się ostatniego strażnika (#13 na obrazku powyżej), wywab go Kumą (#14 na obrazku powyżej) w prawo, a potem załatw od tyłu. W ten sposób odblokujesz dojście do zbroi Mugena (#15 na obrazku powyżej).
Uwolnienie Mugena
Po oczyszczeniu terenu przy zbroi Mugena czas uwolnić przetrzymywanego samuraja, który jest torturowany na pobliskim placu (D na mapie).
Zanim przystąpisz do właściwej części uwalniania więźnia cofnij się Takumą na wieżę snajperską (C na mapie). Na jej szczycie jest skrzynia z kilkoma pociskami. Po ich zabraniu wymierz w strażnika (#1 na obrazku powyżej) stojącego na podwyższeniu domu i załatw go celnym strzałem. Następnie przemknij Yuki schodami na lewo od zbroi Mugena i skieruj się do kolejnych schodów, na dole których ustaw pułapkę (#2 na obrazku powyżej), po czym użyj fletu, aby zwabić na nią lokalnego strażnika (#3 na obrazku powyżej).
Wejdź na plac i ustaw pułapkę (#4 na obrazku powyżej) za domem. Kiedy zbliży się do niego wartownika (#5 na obrazku powyżej) ściągnij go na nią, a Yuki wyślij za ścianę z drabiną, aby strażnik jej nie zauważył. Przejdź teraz w lewo i ustaw następną pułapkę (#6 na obrazku powyżej) pomiędzy skrzyniami. Poczekaj, aż wartownik z wieży (#7 na obrazku powyżej) zejdzie na dół, po czym użyj fletu, aby zwabić go w sidła. Yuki odejdź w tym czasie w bezpieczne miejsce.
Pora pozbyć się ostatniego lokalnego przeciwnika (#8 na obrazku powyżej), który patroluje teren na górze. Najlepiej podejść do drabiny na prawo od wieży i ukryć się w domku na górze. Następnie poczekaj, aż rywal będzie zwrócony do ciebie plecami, po czym szybko się go pozbądź.
Teraz czas uwolnić samego Mugena (#9 na obrazku powyżej). Przygotuj się Yuki do ataku mieczem od strony wieży. Następnie strzel Takumą w samuraja (#10 na obrazku powyżej), po czym szybko dobij go Yuki. Uwolnij Mugena i skieruj się na południe, aby podnieść zbroję i cały ekwipunek samuraja, którego obecnie nikt nie broni.
Uwolnienie rolników
Twoim następnym zadaniem będzie uwolnienie rolników, którzy są przetrzymywani przez rebeliantów na północnym wschodzie (E na mapie).
Aby się tam dostać musisz najpierw oczyścić sobie drogę. Wróć na wschód w pobliże miejsca startu. Zwróć uwagę na przeciwnika (#2 na obrazku powyżej) chodzącego między zwłokami. Kiedy będzie szedł w prawo ustaw pułapkę przy trzecim ciele (#3 na obrazku powyżej). Jest to dość istotne, ponieważ w innych miejscach śmierć kompana mogliby zauważyć koledzy z góry. Dobrze jest teraz podprowadzić tu Takumę i rozprawić się ze strzelcem na wieży (#6 na obrazku powyżej).
Podejście do następnego kapelusznika (#3 na obrazku powyżej) może być nieco kłopotliwe, ponieważ z lewej strony jest kałuża. Ustaw z lewej strony (#4 na obrazku powyżej) Yuki i w trybie cienia rozkaż jej zagwizdać na flecie. W międzyczasie podejdź do drabiny (#5 na obrazku powyżej) Mugenem. Wyczekaj teraz na moment, aż dwójka wartowników z prawej nie będzie patrzeć w tym kierunku, po czym użyj fletu, a samurajem wejdź na górę i szybko zabij przeciwnika mieczem, po czym przenieś jego ciało w lewo.
Pozbycie się trzech kolejnych wartowników wymaga odpowiedniego ustawienia bohaterów, ale pozwala szybko pozbyć się wrogów. Kiedy wartownicy z prawej nie będą patrzeć ustaw Yuki pułapkę (#7 na obrazku powyżej) przy drabinie, a Mugenem ukryj się zaroślach (#8 na obrazku powyżej). Następnie ustaw Yuki z lewej (#9 na obrazku powyżej) i kiedy zbliży się strażnik (#10 na obrazku powyżej) zwab go do siebie fletem. Po chwili zejdzie po drabinie na dół i wpadnie w pułapkę. Mugenem ukryj jego ciało, a Yuki ponownie ustaw pułapkę w tym samym miejscu, po czym fletem zwab następnego przeciwnika (#11 na obrazku powyżej). Zaniepokojony brakiem kolegów strażnik (#12 na obrazku powyżej) na górze niedługo przyjdzie sprawdzić, co się stało. Znów rozłóż pułapkę przy drabinie i zwab go fletem, dzięki czemu oczyścisz mocno tę flankę.
Teraz ustaw pułapkę przy drewnianym elemencie (#13 na obrazku powyżej), po czym użyj fletu, aby zwabić wartownika z lewej (#14 na obrazku powyżej). Zanim wyrusz zejdź po pnączach na dół, żeby cię nie zobaczył.
Zejdź teraz na dół i udaj się w lewo w pobliże drabiny, gdzie rozstaw pułapkę (#1 na obrazku powyżej). Użyj fletu, aby zwabić wartownika (#2 na obrazku powyżej), po czym szybko się ukryj. Kiedy rywal wpadnie w sidła przeciągnij jego ciało w prawo.
Rozprawienie się z dwójką kapeluszników przy schodach wymaga nieco więcej zachodu. Wejdź Yuki po pnączach (#3 na obrazku powyżej) na górę i ustaw się za przeciwnikiem z lewej (#4 na obrazku powyżej). Następnie przejdź Kumą niemal na środek jeziorka (#5 na obrazku powyżej) i w trybie cienia ustaw wydawanie dźwięku, którym obejmie dwójkę strażników. Mugena ustaw przy skale (#6 na obrazku powyżej) z rozkazem zaatakowania strażnika z prawej (#8 na obrazku powyżej) mieczem. Naciśnij teraz przycisk akcji - kiedy zwierzak zacznie wydawać dźwięki rywale na chwilę się odwrócą. W tym czasie Mugen wyruszy zabić zaznaczonego wroga, a ty wydaj Yuki rozkaz pozbycia się drugiego (#7 na obrazku powyżej).
Wejdź Mugenem na górę, gdzie przetrzymywani są więźniowie i ukryj się za domem (#1 na obrazku powyżej) z prawej. Następnie poczekaj, aż samuraj ze strażnikiem pójdą w lewo, po czym rzuć na ziemię (#2 na obrazku powyżej) butelkę sake. Po chwili zobaczy ją dwuosobowy oddział zwykłych wartowników (#3 na obrazku powyżej). Kiedy się po nią zbliżą zaatakuj ich wichurą ostrzy.
W międzyczasie wejdź Takumą na wieżę snajperską i weź pociski z pojemnika. Kiedy patrol z samurajem znów zacznie iść w lewo, zabij pojedynczego wartownika-samuraja (#4 na obrazku powyżej) Mugenem, po czym ukryj jego ciało. Na razie nie wchodź między uratowanych, ponieważ będziesz musiał nimi zarządzać, a jeśli zobaczą ich wrogowie, to zaczną z nimi walczyć.
Następnie należy zająć się patrolem z samurajem (#5a na obrazku powyżej). Ustaw Mugena za wozem obok domu i w trybie cienia wymierz do samuraja z działa. Takumą z karabinu snajperskiego namierz z kolei żołnierza z tyłu. Kiedy patrol zajdzie się za małą barykadą (#5b na obrazku powyżej), gdzie nie będzie widziany przez innych wartowników, wydaj rozkaz rozpoczęcia akcji, a w ciągu kilku sekund obydwaj rywale padną trupem.
Dwóch kolejnych wrogów (#6, #7 na obrazku powyżej) pozbędziesz się z łatwością korzystając z sake, jako przynęty. Po pozbyciu się ich pozostanie ci tylko zabicie samuraja (#8 na obrazku powyżej) od tyłu.
Ucieczka
Następnie podejdź do wszystkich uwolnionych ludzi i oczyszczoną drogą na wschodzie zacznij kierować się w stronę drogi na południu (F na mapie).
Kiedy zbliżycie się do barykad okaże się, że z patrolu wrócił spory oddział, który obsadzi całe wyjście z terenu. Ukryj wszystkich na polu i zejdź Mugenem na dół. Podejdź do narożnika budynku (#1 na obrazku powyżej) i rzuć sake (#2 na obrazku powyżej) tak, aby było poza zasięgiem wzroku wszystkich wartowników z lewej oprócz tego najbliższego (#3 na obrazku powyżej). Kiedy ten ruszy po butelkę załatw go przy niej i ukryj ciało na polu z prawej.
Spis treści: Shadow Tactics - Poradnik, Solucja
Następnie zbierz wszystkich w jednym miejscu na kuckach, a Takumą podejdź w pobliże skrzyni (#4 na obrazku powyżej). Poczekaj, aż trzyosobowy patrol zacznie iść w górę, po czym rzuć granatem gazowym w sam środek przeciwników (#5 na obrazku powyżej) przy barykadzie. Kiedy ci zostaną ogłuszeni na kuckach podejdź do barykady, a potem przedostań się na główną drogę.