Skip to main content

Sprzedaż PS VR 2 faktycznie poniżej oczekiwań? Sony miało ograniczyć produkcję

Ale problemy dotykają całego rynku.

W zeszłym tygodniu w internecie pojawił się nieoficjalny raport informujący, że PlayStation VR 2, pomimo świetnych ocen, sprzedaje się znacznie poniżej oczekiwań Sony. Teraz znany insider donosi, że japoński producent miał w związku z tym ograniczyć produkcję akcesorium o nawet 20 procent.

Przypomnijmy, że zeszłotygodniowy raport Bloomberga opierał się na danych firmy badawczej IDC. Eksperci oszacowali, że od 22 lutego do końca marca sprzedano 270 tysięcy egzemplarzy headsetu. Dla porównania, producent zakładał, że w tym okresie sprzeda 2 miliony sztuk. Szersze założenia mówiły także o przebiciu wyniku sprzedażowego pierwszego modelu gogli, który rozszedł się w liczbie 5 milionów egzemplarzy.

Insider Ming-Chi Kuo, który zdobył renomę dostarczając wcześniej trafnych przecieków na temat produktów Apple, w swoim niedawnym raporcie dla serwisu Medium na temat stanu rynku VR napisał, że Sony miało ograniczyć plan produkcyjny PS VR 2 o 20 procent w 2023 roku. Warto jednak zaznaczyć, że według Kuo sytuacja na całym rynku wirtualnej rzeczywistości nie jest najlepsza.

Konkurencyjny sprzęt Meta Quest Pro miał również znaleźć ok. 300 tys. nabywców, podczas gdy Pico - największy w Chinach producent akcesoriów VR/AR - zakończył zeszły rok z wynikiem sprzedaży o 40 procent niższym od zakładanego. Uważa on, że jeśli Apple faktycznie zaprezentuje niedługo swój własny model gogli wirtualnej bądź rozszerzonej rzeczywistości, to będzie to ostatnia okazja do przekonania inwestorów, że warto przeznaczać fundusze na rozwój tej technologii.

Wcześniejsze doniesienia Bloomberga sugerowały, że Sony powinno przede wszystkim obniżyć cenę produktu - nie licząc kosztu zakupu konsoli PS5, PS VR 2 kosztuje ok. 3 tys. złotych. „Konsumenci na całym świecie borykają się z rosnącymi kosztami życia, rosnącymi stopami procentowany i rosnącą liczbą masowych zwolnień. Zestawy VR nie są dla nich priorytetem w obecnym klimacie ekonomicznym” - wyjaśnił wówczas Francisco Jeronimo z firmy IDC.

Zobacz także