Skip to main content

Stalker 2 - Światło na końcu tunelu: instalacja psioniczna, Cichy, Sidorowicz, jak wyłączyć nadajnik, Torf

Instalacja psioniczna.

Światło na końcu tunelu to jedna z najciekawszych misji pobocznych w grze Stalker 2. Podczas zadania poznamy handlarza Cichego, udamy się do Wioski Żółtodziobów, aby na koniec zbadać tunel pełen zombie, w którym musimy odnaleźć instalację psioniczną.

  • Region: Dzika Wyspa
  • Lokalizacja: Obóz Cichego
  • Typ: poboczne

Na tej stronie:


Spotkanie z Cichym, początek misji

Misja będzie dostępna po ukończeniu zadania głównego Gorący trop. Wówczas odezwie się do nas handlarz Cichy. Musisz z nim spotkać się w jego obozie, który znajduje się na południe od Dzikiej Wyspy.


Torf, Wioska Żółtodziobów

Musimy poznać los stalkera o imieniu Torf. W tym celu trzeba się udać do punktu kontrolnego na południe od Wioski Żółtodziobów w Kordonie. Jeżeli byłeś już w tej osadzie, to możesz po spotkaniu z Cichym cofnąć się do bazy na Dzikiej Wyspie i skorzystać z szybkiej podróży, aby dostać się na południowy kraniec mapy.

Gdy dotrzesz do placówki, zapewne zostaniesz zaatakowany. Gdy będzie bezpiecznie, musisz zgarnąć nagranie z przesłuchania, które ulokowano na piętrze niewielkiego budynku w północnej części kompleksu.

Wróć do Wioski Żółtodziobów. Najpierw porozmawiaj z Wilkiem (przewodnikiem) o rannych stalkerach, a potem porozmawiaj z Wielorybem (medykiem).

Potem porozmawiaj z samym Torfem. Stalker wyszepta nam kod dostępu (1268) do wejścia do tunelu, w której jest poszukiwana instalacja.


Instalacja psioniczna, jak wyłączyć nadajnik

Przed dalszym etapem warto zabrać ze sobą strzelbę i zapas apteczek. Udaj się teraz na zachód i wejdź do tunelu, który ulokowany jest w murze wyznaczającym południową granicę zony. Wprowadź kod przy drzwiach we wnęce.

Teraz przebijaj się przez wnętrze. W środku znajdziesz zombie. Staraj się je eliminować strzelbą. Uważaj, bo przeciwnicy potrafią ożyć nawet wtedy, gdy wydaje się, że już są martwi. Dostań się do jasnego pomieszczenia kontrolnego i wciśnij czerwony guzik [1], aby otworzyć przejście [2].

Instalację odnajdziesz w czerwonym kontenerze. Teraz musisz ją wyłączyć. Łatwiejszy sposób, to strzelanie do niej, aby uszkodzić urządzenie. Ale jeżeli chcesz wykonać cel opcjonalny, to wejdź do pomieszczenia po lewej stronie, przed kontenerem.

W środku znajduje się mutant przybierający niewidzialną formę. Strzelaj w sam środek wyładowań. Musisz zadać mutantowi sporo obrażeń, aby zginął. Gdy go wyeliminujesz, zrobi się bezpiecznie i będziesz mógł podnieść instalację.


Potwór w tunelu, zanieś nadajnik Sidorowiczowi

Nie wracaj się, tylko idź do przodu. Będziesz teraz schodzić w dół po schodach i drabinkach. Gdy trafisz do skażonego tunelu, skorzystaj z przełącznika, aby uruchomić wentylację.

Zniszcz deski i zejdź niżej.

Tuż przed wejściem napotkasz trudnego do pokonania mutanta. Potwór posiada zdolność zabierania naszej broni, która następnie będzie w nas strzelać. Trzeba zastosować nietypową taktykę. Zamiast broni wybierz własny nóż, aby mutant nie odebrał ci żadnego karabinu. Następnie przebiegnij obok mutanta i wydostań się na powierzchnię unikając walki.

Aby dokończyć misję, wróć do Wioski Żółtodziobów i udaj się do handlarza Sidorowicza. Jego sklep znajduje się na zachodnich obrzeżach osady, w podziemiach. Po misji porozmawiaj jeszcze z Cichym. We wiosce możesz podjąć się dwóch innych zadań pobocznych - Niezdrowe współzawodnictwo oraz nietypowego zlecenia dla Liończyka Szprotki.


Następnie: Stalker 2 - Ciężkie brzemie

Spis treści: Stalker 2 - Poradnik

Poprzednio: Stalker 2 - Światło na końcu tunelu

Zobacz także